وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی افزود: انقلاب اسلامی تا الان بر آرمانهای سلبی مثل نفی و ایستادگی در برابر نظام سلطه و فشار اقتصادی، موفق بوده است. جعفری ادامه داد: نسل قبلی انقلاب بر سر آرمانهای سلبی در برابر نظام سلطه ایستاده اما باید دید که آیا آرمانهای ایجابی مانند عدالت اجتماعی، پیاده شدن احکام الهی و اسلامی شدن جامعه و دستگاههای نظام هم صورت گرفته؟ وی گفت: غربی‌ها در علوم انسانی به دنبال جداکردن دین از سیاست هستند که کتابهایشان در دانشگاههای ما تدریس می‌شود و ما هم تند تند می‌خوانیم تا دکتر شوبم که البته این برای شناختن فلسفه و ایدئولوژی غربی‌ها خوب است نه برای عمل دانشجویان بسیجی.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تحول در علوم انسانی علی رغم تاکیدات رهبری هنوز صورت نگرفته، گفت: این در حالیست که روز به روز هم مدرک دکتری می‌دهیم. دانشجویان علوم انسانی باید با مبانی دینی در این علوم آشنا شوند. کشور ما بحرانی است و با بحران روبروییم و چه بحرانی بالاتر از این که آموزه‌های دانشگاهی ما متناسب با آموزه‌های انقلاب نیست. تحول باید در همه دستگاهای کشور اتفاق بیفتد نه فقط در آموزش و پرورش، وزارت علوم و ارتش و سپاه؛ این مطالبه رهبری معظم انقلاب است. سیستم‌های اداری حاکم بر کشور، برخی نهادهای انقلابی را استحاله کرده و از بین برده و به سپاه هم هجمه می‌آورند اما سپاه در برابر این هجمه ها مقاومت می‌کند.

وی تصریح کرد: سیسستم‌ها و روش‌های اداره کشور عوض نشده و نیاز به تحول داد چراکه بدون آن، اهداف انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود. جعفری خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: امیدی به نسل قبلی نداشته باشید چراکه آنان یا مسن شده‌اند و یا آموزش دیده دانشگاه‌های خارج هستند که از حالت انقلابی خارج شده‌اند. وی با تاکید بر اینکه مبنای انقلابی بودن، گوش دادن به حرفهای ولی فقیه است، ادامه داد: مشکل ما با خیلی از انقلابی‌های قبلی همین است که انقلابی بوده‌اند ولی انقلابی نماندند. امروز در همه کشور، از سخنانی که رهبری می‌فرمایند، عقب هستیم در خالی که همه فکر می‌کنند سخنان ایشان برای دیگران است.

جعفری در پاسخ به سوالی درباره راهبرد و وظیفه دانشجویان در صدور انقلاب به خارج از مرزهای ایران، گفت: صدور انقلاب، پیش‌کش؛ کاری کنید که داخل کشور درست شود. صدور انقلاب با همین ایستادگی و مقاومت بر آرمانهای سلبی در حال انجام است و بزرگترین مقطع صدور انقلاب نیز جنگ تحمیلی بود. جعفری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: تجربه بسیج باعث شده تا خیلی از کشورها به ما التماس کنند و بپرسند که چکار کرده‌اید و بسیج را در کشور ما هم راه بیندازید ولی وقتی به اعتقادات آن کشور نگاه می‌کنیم، می‌گوییم نمی‌شود، لازمه بسیج، اعتقاد به اسلام و شیعه است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عدم نگاه جوانگرایی در کشور گفت: این مشکل در ادارات وجود دارد بخصوص که عرصه های مدیریتی، به تفکر میانسالی و پیرمردها برگشته است. جعفری گفت: سپاه در عرصه‌های فرهنگی، جدیدا وارد شده و تجربه قبل را ندارد و بسیج و سپاه و سپاه‌های استانی و موسساتی که به نوعی وابسته به سپاه هستند، وارد این عرصه شده‌اند. استفاده از نیروی جوان شاید مستقیم از سوی سپاه صورت نگیرد ولی موسساتی که کار فرهنگی می‌کنند مانند بنیاد خاتم‌الاوصیا ایجاد شده تا این حمایت صورت‌ بگیرد.

فرمانده کل سپاه همچنین در خصوص حضور فرماندهان سپاه در دانشگاهها گفت: استعلامی که از رهبری کردند، فرمودند فرماندهان و نظامی‌ها بیشتر در دانشگاههای خود سپاه حضور داشته باشند. فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال دیگری درباره استفاده از دانشجویان بسیجی در مسئولیت‌های بسیج دانشجویی تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم که باید از نیروهای جدیدالورود خود بسیج دانشجویی در سمتهای مسئولیتی استفاده شود که ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده، این موضوع در همه‌جا عملی خواهد شد.

جعفری در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دولت با نرمش قهرمانانه و با حفظ اصول وارد مذاکره شده تا یا فشار تحریم‌ها کم شود و یا مسئولین کشور از خارج ناامید شوند و بر توان داخلی تمرکز کنند، که هر نتیجه‌ای بدهد، مثبت است. البته مشروط بر اینکه کسی از خطوط قرمز عبور نکند که البته آقا هم اجازه نمی‌دهند. فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به خباثت‌های دشمنان انقلاب گفت: آنها این مواضع را می‌گیرند و به عزت ملی ما خدشه وارد می‌کنند که قطعا مسئولین می توانند بهتر موضع بگیرند که این غرور ملی، تا این حد زیر سوال نرود.

وی افزود: به دلیل مقطع حساسیتی که باید مذاکرات به جلو برود، تا بهانه دست کسی ندهیم، فعلا باید سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریم چون کار بسیار حساسی است و هدف اصلی هم برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است که بسیار مهم است لذا باید با ملاحظه عبور کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com