وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

تنها زبان زور علیه نظام سوریه فایده دارد

هیات سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه  با هدف بررسی نتایج دور اخیر مذاکرات ژنو 2 نشستی را در شهر استانبول ترکیه برگزار کرد. این نشست پس از آن برگزار شد که دور دوم مذاکرات ژنو نتوانست هیچ پیشرفت ملموسی را در خصوص بحران سوریه به دست آورد. دور دوم مذاکرات ژنو میان هیات‌های نظام و مخالفان سوریه روز شنبه گذشته با حضور اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه پایان یافت. الابراهیمی در پایان این نشست اظهار کرد که در دو دور مذاکرات هیچ پیشرفتی حاصل نشد و دو هیات توافق کردند تا دور سوم مذاکرات برگزار شود اما زمان مشخصی برای برگزاری دور سوم اعلام نشده است.
در همین حال،‌ ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد: همگان می‌دانند که تنها زبان زور علیه نظام سوریه فایده دارد و به همین دلیل برای پایان دادن به اقدامات این نظام باید دست به کار شد و اگر این اقدام از سوی شورای امنیت صورت نگیرد باید از طریق اتحادیه بین‌المللی عملی شود.

 مذاکرات ژنو بهترین راه برای حل بحران سوریه است
دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، همچنان بر این باور است که مذاکرات ژنو بهترین راه برای حل و فصل درگیری‌ها در سوریه است.
 مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد که بان کی مون همچنان بر این باور است که مذاکرات ژنو میان طرف‌های درگیر سوری بهترین راه برای حل و فصل درگیری‌ها است و باید این روند ادامه داشته باشد. نسیرکی افزود: با وجود این که دور دوم مذاکرات شکست خورد اما بان کی مون همچنان معتقد است که ژنو 2 مسیر درستی است و امیدوار است که دو طرف به درستی بیندیشند و هرچه سریعتر به میز مذاکرات بازگردند. وی عنوان داشت: اخضرالابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه به نیویورک خواهد آمد تا بان کی مون و شورای امنیت را در جریان نتایج ماموریت خود بگذارد اما وی تاکنون زمانی را برای این سفر مشخص نکرده است. سخنگوی بان کی مون تصریح کرد: این روند زمان می‌برد و بان کی مون مصمم است که با اخضر الابراهیمی این مسیر را ادامه بدهند.

نشست اعضای شورای امنیت درباره سوریه
شورای امنیت نشست جدیدی را درخصوص تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون اوضاع انسانی سوریه برگزار کرد. 15 کشور عضو شورای امنیت،  نشست جدیدی را برای تدوین پیش نویس قطعنامه‌ای درخصوص اوضاع انسانی سوریه برگزار کردند. این درحالی است که همچنان اختلافاتی میان غرب و روسیه پیرامون چندین مساله وجود دارد. در همین راستا زید الحسین، نماینده اردن در شورای امنیت با بیان اینکه مذاکرات در این خصوص ادامه دارد اظهار امیدواری کرد که تا پیش از پایان هفته جاری به پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده درباره اوضاع انسانی سوریه رای موافق داده شود. نماینده لیتوانی در شورای امنیت که ریاست شورای امنیت در ماه جاری را برعهده دارد در پاسخ به این سوال که آیا اواخر هفته جاری رای موافق به این پیش‌نویس داده می‌شود یا خیر گفت: این زمان بسیار زود است.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در شورای امنیت نیز هیچ زمانی را برای رای دادن به این پیش نویس تعیین نکرد و گفت: این اقدام ثمر بخش نیست. منابع دیپلماتیک نیز اظهار کردند که مذاکرات به ویژه در خصوص اعمال مجازات‌هایی بر طرف‌هایی که مانع از ارسال کمک‌های انسانی می‌شوند شکست خورده است. ژرار آرو، نماینده فرانسه در شورای امنیت نیز در این خصوص تصریح کرد: همگان بر این باورند که ممکن است توافقی حاصل شود. اما این توافق باید تاثیر واقعی داشته باشد و در حال حاضر سه یا چهار مساله اختلاف برانگیز وجود دارد اما همه چیز قابل مذاکره است. وی عنوان داشت: یکی از مسائل اصلی برای ما این است که به آژانس‌های سازمان ملل اجازه داده شود که از طریق کشورهای همسایه به سوریه بروند تا به توزیع کمک‌های انسانی بپردازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:5+1,ایران,توافق هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com