وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سانه‌های خبری روسیه اعلام کردند: ویکتور یانوکوویچ رییس‌جمهوری اوکراین، کی یف پایتخت این کشور را ترک کرده و به مرز روسيه گريخته است.

معترضان اوكراين در آستانه پيروزي كامل

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله ریانووستی گزارش دادند: یانوکوویچ عصر روز گذشته (جمعه) کی یف را ترک کرد و وارد شهر خارکف در شرق این کشور و در نزدیکی مرزهای روسیه شد. در همین حال، رسانه های اوکراینی به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کردند رییس جمهوری اوکراین برای برگزاری نشستی فوری به خارکف رفته و لئونید کوژار وزیر امور خارجه موقت اوکراین هم حضور یانوکوویچ در این شهر را تایید کرده است. رسانه‌های روسی همچنین به اظهارات یک مقام فرودگاه خارکف اشاره کرده بودند که خبر فرود هواپیمای حامل یانوکوویچ در این فرودگاه را تکذیب کرده بود.

رسانه های اوکراینی دو روز پیش از خروج دو پسر یانوکوویچ از کشور از طریق حریم هوایی منطقه دونتسک در شرق اوکراین خبر داده بودند. درحال حاضر، مناطق مرکزی کی یف که ساختمان های حکومتی در آن واقع شده است، در کنترل کامل معترضان قرار دارد. نیروهای پلیس به طور کامل این مناطق را ترک کرده‌اند. برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تا پایان سال، تشکیل دولت آشتی ملی، اصلاح قانون اساسی به منظور کاهش اختیارات ریاست جمهوری و آزادی "یولیا تیموشنکو" رهبر زندانی اپوزیسیون از جمله مفاد توافقنامه بين دولت و مخالفان است.

رییس مجلس اوکراین هم استعفا کرد

به دنبال تشدید ناآرامی های کی یف پایتخت اوکراین، ولادیمیر ریباک رییس مجلس این کشور(رادا) استعفا کرد. خبرگزاری ریانووستی در خبری فوری از کی یف اعلام کرد: رییس مجلس اوکراین استعفای خود را اعلام کرد. مجلس اوکراین از ساعت 10 بامداد امروز به وقت مسکو برای بررسی وضعیت بحرانی کشور جلسه تشکیل داده بود. ریباک از سال 2012 ریاست مجلس اوکراین را بر عهده داشت. در حال حاضر تمام خیابان‌های مرکزی پایتخت اوکراین در کنترل معترضان افراط گرا قرار دارد و آنها در اطراف ساختمان مجلس هم مستقر شده‌اند. همچنین کاخ ریاست جمهوری اوکراین به محاصره مخالفان درآمده و مخالفان تصریح کرده اند که آنها تنها از کاخ محافظت می‌کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com