وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در همين حال، رای گیری برای صدور قطعنامه ای در شورای امنیت به منظور ارسال کمک‌هاي انسانی و ایجاد منطقه ای امن برای مخالفان سوری به تعویق افتاد. شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته به درخواست برخی از اعضای غیر دائمی خود مذاکرات غیررسمی خود را برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره اوضاع انسانی در سوریه آغاز کرده بود اما رای گیری برای صدور این قطعنامه به امروز شنبه به تعویق افتاد.

روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه 15 عضو شورای امنیت جلسه مذاکرات غیررسمی خود را برای بررسی این پیش نویس را آغاز کرده اند. پیش نویس این قطعنامه از سوی اکثر کشورهای غربی و عربی تایید شد اما روسیه طبق معمول با آن به شدت مخالفت کرد. طرح پیشنویس قطعنامه شورای امنیت که قرار است به رای گیری گذاشته شود در صورت تصویب ارائه کمک‌هاي انسانی به مناطق محاصره شده سوریه بدون اجازه دولت سوریه و به طور مستقیم از سوی سازمان ملل صورت مي‌گیرد.

پیش نویس قطعنامه همچنين خواستار ایجاد مناطقی امن برای ارسال کمک‌هاي انسانی به مناطق محاصره شده در سوریه شده است. پیش نویس این قطعنامه، از سوی استرالیا، لوکزامبورگ و اردن به شورای امنیت پیشنهاد شد. لندن، واشنگتن و پاریس از این طرح پشتیبانی کردند. اما روسیه با آن مخالف است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از شنیدن خبر ارائه پیش نویس قطعنامه گفت: "این متن از نظر مسکو کاملا مردود است".

سفیر فرانسه در سازمان ملل در باره اعتراض روس‌ها به قطعنامه گفت: "متن قطعنامه را مي‌توان اصلاح کرد اما تدوین کنندگان آن مصمم هستند که اگر لازم باشد تا پایان پیش بروند و این امر به معنای طرح آن برای رای گیری و مجبور بودن روسیه برای استفاده از وتو است. همانطور که در سه بار گذشته آن را انجام داد و از صدور قطعنامه علیه سوریه جلوگیری کرد". کشورهای غربی از چند روز پیش به دنبال متقاعد کردن روسیه به پیوستن به این پیش نویس قطعنامه هستند که خواهان رساندن بهتر کمک‌هاي انسانی به سوریه و رفع فوری محاصره از شهرهایی که تحت کنترل مخالفان بویژه در استان حمص است.

از سوي ديگر خبرگزاری رویترز به نقل از منابعي مدعي شد كه با نزدیک شدن جنگ داخلی سوریه به چهارمین سال خود، دولت ایران کمک‌های نظامی خود به بشار اسد را افزایش داده است. به نوشته رويترز، تا کنون ایران میلیارد‌ها دلار در حمایت از نظام اسد در جنگ با مخالفان هزینه کرده و تهران در ماه‌های اخیر، شماری بیشتری از کار‌شناسان نظامی خود را برای به دست آوردن برتری نظامی به سود نظام، به سوریه اعزام کرده‌ است.

به نوشته اين خبرگزاري، مسئولان امنیتی اروپایی و آمریکایی نیز می‌گویند که صد‌ها ایرانی در سوریه در ارائه مشاوره نظامی به نیروهای دولتی و در برخی مواقع، آموزش این نیروها، فعال هستند. یک منبع در اپوزیسیون سوریه هم مدعي شد که نیروهای ایرانی در ماه‌های اخیر، فعالیت خود را در مناطق ساحلی از جمله طرطوس و لاذقیه، افزایش داده‌اند. این نیرو‌ها کارت شناسایی محلی دارند، لباس نظامی سوریه را به تن می‌کنند و در واحدهای نیروی هوایی ویژه سوریه فعال هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com