وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

شهر وبلاگ‌ها ساکنانی خوش‌نشین دارد، فقط کافیست تا چند روزی را میهمان اهالی میهمان‌نواز این شهر شوی؛ هر خانه با چراغی روشن، خود را برای پذیرایی از میهمانان آماده کرده است.

اگرچه زبان مردم این شهر با هم تفاوت دارد اما صدایشان یکی است؛ این شهر هر روز شلوغ‌تر می‌شود؛ افرادی خانه‌ها‌ی شان را رها می‌کنند اما تعداد بیشتری به قصد بنا کردن منزل جدید راهی این شهر می‌شوند.

مردم، مهربانی‌ها و تجربه‌هایشان را بدون اندکی توقع با همشهری‌های خود به اشتراک‌ می‌گذارند؛ اینجا در بیان بایدها، رودربایستی معنا ندارد و در هیچ خانه‌ای به روی میهمان بسته نیست.

سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، هر سه‌شنبه منتخب مهم‌ترین و بهترین مطالب وبلاگ‌نویسان کشور را در قالب گزارش «سه‌شنبه‌های وبلاگی» در معرض دید مخاطبان این خبرگزاری قرار می‌دهد.

قرار ما سه‌شنبه‌های هر هفته با سه‌شنبه‌های وبلاگی برای قدم زدنی کوتاه با وبلاگ‌نشینان...

 

روایتی از رفاقت دو شهید در آرامگاه ابدی

«عباس رهنما» اهل دزفول نبود، اما اینقدر با بچه‌های دزفول رفیق شده بود که با لهجه دزفولی صحبت می‌کرد؛ وبلاگ رهسپار قدیمی از آخر ماجرای رفاقت عباس و رزمنده‌های دزفول نوشت: «عباس» در والفجر 8 به شهادت رسید و جنازه‌اش را به شهریار بردند؛ «منصور» اصرار داشت تا یک یادمان برایش در دزفول درست شود و خیلی زود دو قبر در کنار هم با یک تابلو در دزفول خودنمایی کرد: «مزار شهیدان منصور حسینی‌فر و عباس رهنما».

ادامه مطلب

 

 

از جیش العدل تا فتنه‌گران 88 و عکس یادگاری با سربازان ایرانی

سرباز همیشه سرباز است و خونخوار همیشه خونخوار! دگر اندیشان بدانند آنانی که سال 88 سوختند و چوب و چماق و سنگ خوردند، آنان هم سرباز بودند؛ وبلاگ یادداشت‌های یک پابرهنه از وجود یک تبعیض نوشت: چه تفاوتی بین سربازان گروگان گرفته شده توسط گروهک جیش‌العدل و سربازانی که در سال 88 مشغول به خدمت بودند، وجود دارد؟ همان سربازانی را می‌گویم که فتنه‌گران به بهانه پس گرفتن رأی‌شان، برای مجروح کردن‌شان هورا می‌کشیدند!

ادامه مطلب

 

7 پرسش بی‌پاسخ از صادق زیباکلام

نامه یک فرزند شهید به صادق زیباکلام؛ وبلاگ مسافر کربلا 7 پرسش بی‌پاسخ از این استاد دانشگاه پرسیده، که گویا برای آن جوابی نیست: آقای زیبا کلام ما جنگ طلب و خشونت طلبیم؟ یا آنها که از غرب عالم با شعار دموکراسی و آزادی می‌آیند در شرق عالم لشگر کشی می‌کنند و به نقل از آمارهای سازمان‌های خودشان 9 میلیون انسان بی‌دفاع را می‌کشند و فجایع عظیم بشری ایجاد می‌کنند.

ادامه مطلب

 

 شنیدن پیام مردم از راهروی خروجی سینما

نتایج یک نظرسنجی که می‌تواند آغازی بر انتخاب خط مشی برنامه‌ریزی‌ها باشد؛ «شیار 143» و «خط ویژه» از نگاه تماشاگران برگزیده شدند؛ وبلاگ طلوع در خصوص این علت این انتخاب آورده است: اینکه افکار عمومی چیست و کجاست و به چه می‌اندیشد، از غامض‌ترین پرسش‌هایی است که همه نظریه‌های سیاسی و جامعه‌شناختی و ارتباطی را درگیر خود کرده است و معمولاً برای آن پاسخ روشنی هم در میان نیست؛ اما نظرخواهی‌ها یکی از مهم‌ترین نمودها، برای ارزیابی خواست و اراده و طرز تلقیِ فضای عمومی است، صرف‌نظر از ایراداتی که همواره به تعمیم‌پذیریِ آنها وارد شده و می‌شود.  

ادامه مطلب

 

نوچه‌های کدخدا را بهتر بشناسیم

«نوچه»؛ شاید به عقیده بسیاری دوره آن گذشته باشد، اما نه! هنوز هستند افرادی که بی‌چون و چرا خود را تسلیم قدرت‌های استکباری کرده‌اند؛ وبلاگ افاضات عقل کل در خصوص این افراد نوشت: بعضی از نوچه‌ها در روزنامه‌ها قلم می‌زنند و برخی در سایت‌ها و وبلاگ‌ها؛ آنان به گونه‌ای سخن می‌گویند و می‌نویسند که گویا وظیفه دارند با هر ترفندی چهره آمریکا را تطهیر کرده و بزک کنند و سیاهه جنایاتش را سفید جلوه دهند.

ادامه مطلب

 

برآشفتگی «سبزها» از مقایسه با «نارنجی‌ها» در سال 88/ وقتی «آفتاب» نارنجی شد

4 سال پیش بود، هنوز زیاد نگذشته است که از یاد برود، تغییر رفتار برخی‌‌ها؛ وبلاگ آینده از آن حزب‌الله در خصوص نحوه  تغییر رفتار برخی‌ افراد آورد: همیشه هم «سبزها» علیه اینکه با «نارنجی‌ها» مقایسه می‌شوند گارد می‌گرفتند که نه اینچنین نیست و از این حرف‌ها؛ اما از وقتی که سرکارِ خانم «تیموشنکو» رهبر مخالفان از حصر آزاد شده، در شبکه‌های مجازی دوستان ذوق زده شده‌اند! انگار یادشان رفته که چند سال پیش از چنین مقایسه‌ای چقدر برآشفته می‌شدند؛ انگار یادشان رفته از نشان دادن همزمان تصویر «تیموشنکو» و «میرحسین موسوی» در 20 و 30 چگونه ناراحت شده بودند.

ادامه مطلب

 

مرگ مولود بدشگون عناصر خودفروخته داخلی در حوادث اوکراین

نباید به راحتی از کنار حوادث سیاسی اخیر گذشت؛ اوکراین در راستای منافع آمریکا مورد تهاجم قرار گرفت؛ اما گروهی می‌گویند آمریکا دشمن نیست، خود را درگیر توهم تاریخی نکنید، وبلاگ حقیقت محض از این گروه نوشت:

10 سال پیش از این، در سال 2004 میلادی انتخاباتی در اوکراین انجام شد که با ادعای تقلب گسترده، به جنجالی بزرگ و سازمان‌یافته موسوم به انقلاب نارنجی (بخوانید کودتای نارنجی) مبدل شد.

طرح شایعه‌ مسموم‌کردن نامزد حزب بازنده‌ انتخابات، از سوی نامزد برنده، آن هم پس از انجام انتخابات،‌ برگ برنده‌ای شد تا یوشچنکو در انتخابات مجددی که با تصمیم پارلمان برگزار شد تنها با 52 درصد آراء گوی سبقت را از یانوکوویچ بگیرد و جریان غرب‌گرای نارنجی‌پوش را به قدرت برساند.

ادامه مطلب

 

 

«عقلانیت و توسعه یافتگی ایران» از دیدگاه سریع‌القلم

 «عقلانیت و توسعه یافتگی ایران» کتابی به قلم محمود سریع القلم؛ وبلاگ دست‌نوشته‌های یک دانشجو به نقد و بازخوانی دیدگاه‌‌های نویسنده کتاب پرداخت: یکی از افرادی که از بازخوانی آثار مکتوب وی این طور برداشت می‌شود که برای پیشرفت کشور راهی جز ارتباط با غرب نیست «محمود سریع القلم» استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است.

ادامه مطلب

 

پیش به سوی بومی کردن جبهه گفتمانی انقلاب!

وبلاگ پنجاه و هفت از بومی‌سازی گفتمان انقلاب نوشت که این روزها به عنوان دغدغه اهالی گفتمان انقلاب مطرح است: شاید یکی از اولویت‌های اهالی گفتمان انقلاب این باشد که هرچه سریع‌تر گفتمان، دغدغه‌ها و مسئله‌های انقلابی خود را بومی و محلی کنند؛ بدون شک اگر همه این اهالی اهل تهران نباشد، اما حتماً آروزی تهرانی کردن و تهرانی شدن و حضور در رسانه‌ها، آرمان‌ها و آرزوهای تهران را خواهند داشت.

ادامه مطلب

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com