وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

کری: اوکراین جنگ بین شرق و غرب نیست
در حالی که اوکراین در کشاکش تشکیل یک دولت متحد جدید در سایه تهدیدهای جدایی‌طلبی و بی‌ثباتی اقتصادی قرار دارد، رهبران جهان به دنبال برگزاری مذاکراتی برای یافتن راه حلی برای وضعیت ناپایدار کی‌یف هستند. ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه با همتای آمریکایی‌اش جان کری در واشنگتن دیدار و توافق کردند که از اقدامات مردم اوکراین در توانایی‌اشان به منظور داشتن آینده‌ای دموکراتیک حمایت کنند.

پس از این دیدار که در وزارت امور خارجه آمریکا صورت گرفت، جان کری گفت: اوکراین نباید میان غرب و شرق گرفتار شود یا میان آمریکا و روسیه. اما تمام کشورها بایستی برای برقراری ثبات اوضاع در اوکراین و تضمین صلح و دموکراسی در این کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند. وی افزود: این یک بازی بده بستان نیست. این چالش و کشمکش میان غرب و شرق یا روسیه و آمریکا نیست، بلکه این اوضاعی است که به مردم اوکراین مربوط می‌شود و اوکراینی‌ها هستند که درباره آینده‌شان، تصمیم‌گیری می‌کنند.

وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس بر این مساله تاکید کردند که تمامی کشورها از جمله روسیه بایستی برای آینده اوکراین با هم همکاری کنند. آن‌ها همچنین عنوان داشتند که آمریکا و انگلیس مخالف هرگونه تلاش برای تقسیم و تجزیه اوکراین به دو قلمروی حامی غرب و حامی روسیه هستند. هیگ در اظهاراتی مشابه جان کری اعلام کرد: اوکراین نیازمند کمک مالی از هر منبعی شامل روسیه است. اوکراینی‌ها نباید روسیه را کنار بگذارند. بلکه باید در این باره تصمیم بگیرند. وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که روسیه نیز باید به اوکراین کمک کند چرا که به نفع مسکو نیست اوکراین با فروپاشی اقتصادی مواجه شود. وزیر امور خارجه انگلیس همچنین به رهبران جدید اوکراین توصیه کرد که مردم حامی روسیه در شرق و جنوب را در دولت متحد جدید بگنجانند چرا که تصمیم‌گیری نیازمند آن‌هاست.

وی به خطر جدایی‌طلبی فزاینده‌ای در اوکراین پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری مستعفی حامی روس‌ها در اوکراین اشاره کرد. مردم در جنوب و شرق اوکراین اکثرا نژاد روس دارند؛ افرادی که از برکناری یانوکوویچ به شدت عصبانی و خشمگین هستند. اولکساندر تورچینف، رئیس‌جمهوری موقت اوکراین در جریان سخنرانی در پارلمان این کشور مساله تهدید تجزیه‌طلبی توسط بخش‌های حامی روسیه در کشور نظیر سکنه شبه جزیره کریمه را مورد تایید قرار داد؛ محلی که مردمانش پرچم روسیه را به جای پرچم اوکراین بر فراز ساختمان‌های سواستوپل برافراشته‌اند. همچنین تشکیل دولت متحد جدید تا روز پنج‌شنبه به تاخیر افتاد. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گزارش داد، ایالات متحده و انگلیس اعلام کرده‌اند که اوکراین نباید به محل مبارزه میان غرب و شرق تبدیل شود و حمایت خود را از اوکراین پس از برکناری یانوکوویچ در پی تظاهرات اعتراضی ابراز داشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com