وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

از سویی دیگر افراد مسلح ساختمان دولت منطقه‌ای و پارلمان را در «کریمه» اوکراین تصاحب کردند و پرچم روسیه را بر سر این مکان‌های دولتی به اهتزاز در آوردند. به دنبال آن تورچینوف از نیروهای روسیه در کریمه خواست که پایگاه نیروی دریایی را ترک نکنند و همچنین به روسیه در خصوص تهاجم نظامی در کریمه هشدار داد. رئیس‌جمهور موقت اوکراین به روسیه اعلام کرد که اوکراین اقدامات نظامی روسیه در خارج از پایگاه ناوگان دریای سیاه در کریمه رای یک اقدام تهاجمی تلقی می‌‌کند.

ابراز نگرانی آلمان از حوادث جزیره کریمه در اوکراین
وزیر دفاع آلمان گفته کشورش درباره حوادث رخ داده در جزیره کریمه اوکراین نگران است. وی همچنین گفته باید از تجزیه اوکراین جلوگیری شود. افزایش تنش ها در شبه جزیره کریمه واقع در جنوب شرق اوکراین در دریای سیاه در منطقه ای بروز کرده که سیاستمداران حامی روسیه راهپیمایی ها و تظاهرات حامیان خود را سازماندهی می کنند و خواستار خودمختاری از کی یف هستند. بندر کریمه بخشی از اوکراین است اما تظاهرات‌کنندگان پرچم سه رنگ روسیه را بر فراز ساختمان‌های آن افراشته‌اند!

آمریکا: از تشکیل دولت جدید در «کی‌یف» حمایت می‌کنیم
«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه خود درباره تحولات اخیر اوکراین تصریح کرد آمریکا معتقد است که اوکراین می‌بایست متحد و یکپارچه باقی بماند و این بهترین روش رفاه و موفقیت اوکراین در آینده است. وی در خصوص تمارین نظامی و شایعات مداخله نظامی گفت: این تنها وزیر خارجه آمریکا نیست که بر این باور است که مداخله نظامی یک گام مضر برای اوکراین است و یک اقدام اشتباه است، بلکه بیانیه وزرای دفاع ناتو نیز همچنین درباره خطرات مداخله نظامی در یک موضوع سیاسی چون اوکراین هشدار داده‌‌ است. تعداد بسیار زیادی از کشورها نیز خواستار مشاهده یک اوکراین متحد و مقتدر در آینده هستند و اینگونه بحث‌ها‌ درباره تقسیم و تجزیه این کشور برای آینده آنها مضر است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما مدت‌ها تأکید کردیم که مردم اوکراین باید آینده خود را تعیین کنند. بین این مسئله و احتمال مداخله در سطح نظامی تفاوت وجود دارد. وی در ارتباط با موضع آمریکا درباره آماده‌باش روسیه در نزدیکی اوکراین گفت: پیام ما به روسیه و اوکراین این خواهد بود که ما معتقدیم که منفعت مشترک ما در یک اوکراین باثبات، در صل و اوکراین متحد است و ما نباید گام‌هایی را برداریم که این مسائل را تهدید کند.

جن ساکی در خصوص آماده باش ارتش روسیه در نزدیکی اوکراین گفت: ما به طور قطع به مسئله افزایش سطح آماده‌باش نظامی روسیه توجه داریم و از نزدیک بر آن نظارت داریم. همانطور که چندین بار گفتیم هرگونه تلاش برای هرگونه مداخله نظامی اشتباه است اما با اینحال ما از نزدیک نظارت داریم. ما ناظر بر آنچه که در حال رخ دادن است، هستیم. ما درباره این موضوع با روسیه در تماس هستیم.

وی گفت: پیام ما این است که خشونت‌ها در اوکراین باید مهار شود. مقامات اوکراین باید گام‌هایی را برای تشکیل یک دولت جدید بردارند. آنها (مقامات اوکراین) به طرح‌هایی برای انجام آن اشاره کردند و به طور قطع ما ناظر بر تمامی این مسائل هستیم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره قابلیت‌های دولت موقت اوکراین گفت: به طور قطع هنوز هیچ دولت موقتی تشکیل نشده است. این مسئله گام بعدی است. وقتی دولت موقت تشکیل شد با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم و صندوق بین‌المللی پول و دیگر مقامات نیز با دولت موقت ارتباط برقرار خواهند کرد تا بررسی کنیم چگونه می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم تا به سمت آینده‌ای مرفه حرکت کند.

ساکی گفت: همانطور که اشاره کردم گام بعدی، تشکیل یک دولت فنی چندحزبی است که این دولت جدید نماینده تمامی مناطق اوکراین باشد. زمانیکه دولت تشکیل شد، ما و شرکای بین‌المللی می‌توانیم گام‌های فوری برای حمایت اقتصادی از اوکراین را آغاز کنیم و اصلاحات لازم برای احیای سلامت اقتصادی و سیاسی اوکراین را اجرا کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com