وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

این منابع مدعی‌اند اگر پادشاه عربستان بتواند گروه تندروی داخل خاندان سعود را کنترل کند تلاش دو کشور برای نزدیک شدن به همدیگر تلاش موفقی خواهد بود.
 
میدل ایست آنلاین می‌افزاید: گروه تندروی داخل خاندان سعودی در عربستان هر گونه تلاش برای نزدیک شدن به ایران را رد می‌کند. این گروه‌ها هم زمان با چنین سیاست‌هایی، با هرگونه تلاش برای نزدیک شدن به ایران مخالفند. آنان در این راه حتی به اسرائیل هم روی خوش نشان داده‌اند که این اقدام سبب ملاحظاتی برای شاهزاده محمد بن نایف، شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز، شاهزاده متعب بن عبدالله و برادرش عبدالعزیز شده است. در این راه حتی محمد بن نایف وزیر کشور عربستان  بیانیه رسمی صادر کرد که در آن آمده است دیدار با اسرائیلی‌ها به نمایندگی از طرف خاندان سعود نیست.

بر خلاف این گروه‌ها، شاهزاده "مقرن بن عبدالعزیز" موفق شد در خاندان آل سعود گروه میانه رویی را بسیج کند تا از تنش زایی در روابط با  ایران و آمریکا بکاهد و مانع از تماس ریاض با نمایندگان اسرائیل شود. شاهزاده مقرن که از افراد صاحب نفوذ در آل سعود به شمار می آید فردی میانه روست. پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، پادشاه عربستان از او دعوت کرد تا سفری به ریاض داشته باشد اما تندروهای آل سعود مانع چنین سفری شدند. اطلاعاتی که برخی منابع از سلطان نشین عمان منتشر کرده اند نشان می‌دهد پس از تضعیف جریان تندروی آل سعود، پادشاه این کشور با سلطان قابوس پادشاه عمان تماس گرفت و از وی خواست برای گفتگو میان ریاض و تهران میانجی شود. پادشاه عمان نیز نماینده‌ای را به ریاض فرستاد و در این سفر مقرر شد برای نشست کارشناسان سیاسی و امنیتی ایران و عربستان اقدام شود . این نشست برگزار و در آن توافق شد نقشه راهی برای بهبود روابط میان دو کشور تهیه شود. پس از مدتی کویت نیز با حمایت آشکار روسیه به این جمع پیوست.
 
منابعی که چنین اخباری را فاش ساختند درباره نتیجه کلی این تلاش‌ها گفته‌اند عربستان پذیرفته است به حمایت از برخی گروه‌های تروریستی پایان دهد چنانچه پذیرفت برای تشکیل دولت جدید در لبنان چراغ سبز نشان دهد.
 
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com