وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در پي تحركات تازه برخي سناتورهاي تندروي آمريكا براي اعمال تحريم‌هاي تازه عليه ايران، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده فعلا متعهد است که مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را ادامه دهد.

کری: آمریکا باید، مذاکرات با ایران را دنبال کند

جان کری، در برابر گروهی از گزارشگران در واشنگتن در مورد رویکرد ایالات متحده در برابر ایران گفت: «ما پیش از اینکه وارد جنگ شویم اقدام‌هایی کرده‌ایم و تلاش‌هایمان را سمت و سو داده‌ایم، چرا که واقعا ممکن است راه حل صلح‌آمیزی وجود داشته باشد.» کری که خود در جنگ ویتنام به عنوان افسر جوان نیروی دریایی آمریکا حضور داشت تصریح کرد: «من معتقدم که این تعهدی بر دوش رهبران است و من این را از جنگ ویتنام یاد گرفته‌ام، قبل از این که شما افراد جوان را به جنگ بفرستید باید بیازمایید که آیا چاره دیگری وجود ندارد؟»

دولت اوباما تحت فشار برخی قانونگذاران، از جمله نمایندگان جمهوری‌خواه قرار دارد که تهدید می‌کنند، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد؛ اقدامی که کاخ سفید نسبت به آن هشدار داده و اعلام کرده که این کار می‌تواند سد راه رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات اتمی با ایران شود. رابرت منندز، سناتور دمکرات و رئيس بانفوذ کمیته خارجی سنای آمریکا نیز همزمان با اظهارات جان کری گفت، خوشحال است که در قضیه ایران با این که کاخ سفید را ناامید کرده راه تلاش برای اعمال تحریم‌هایی تازه علیه تهران را پیش گرفته است. او متذکر شد که این رویکرد باعث شده که مذاکره با ایران پیش برود. به گفته او، همین اقدام بود که به ایران نشان داد، در صورتی که گفت‌وگو خوب پیش نرود کنگره آماده اعمال تحریم‌‌های تازه است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشانه‌هایی که از افزایش صادرات نفت ایران حکایت دارند می‌نویسد، این نشانه‌ها ممکن است سبب شود که فشار قانونگذاران آمریکایی برای تحریم بیشتر ایران افزایش یابد. رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که صادرات نفت ایران در ماه فوریه برای چهارمین ماه متوالی بالا رفته است. بر همین مبنا، صادرات نفت ایران در فوریه حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و دست کم به ۳۰ / ۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com