وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

آمريکا خواهان آن است که به نيروهايش براي باقي ماندن در افغانستان، محافظت قضائي و حقوقي ايجاد شود. اما کرزاي با اين خواسته آمريکا مخالف است. با اين اوصاف، اگر توافق نامه امنيتي کابل-واشنگتن امضاء نشود، احتمالا پس از سال دو هزار و چهارده فقط سه هزار نظامي آمريکايي در افغانستان باقي خواهند ماند که عمدتا از آنها براي هدايت حملات هواپيماهاي بدون سرنشين يا همکاري با نيروهاي ويژه ارتش افغانستان استفاده خواهد شد.

اما کرزاي نيز به خوبي مي داند که اگر آمريکا مي خواهد بتواند به حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين خود در مرز پاکستان و افغانستان ادامه بدهد بايد نيروهايش را در افغانستان حفظ کند و درنتيجه بايد با کرزاي کنار بيايد.

اوباما مي داند که اگر بخواهد گزينه خروج کامل نيروهاي نظامي آمريکا را از افغانستان دنبال کند با واکنش منفي امراي ارتشي مواجه خواهد شد زيرا آنها به عواقب افغانستان پس از خروج نظاميان آمريکايي از اين کشور مي انديشند اما اين کار با استقبال افکار عمومي آمريکا مواجه خواهد شد.

نتايج نظرسنجي ها در آمريکا نشان مي دهد مردم اين کشور معتقدند جنگ افغانستان ارزش جنگيدن را نداشته است. مردم آمريکا از اينکه ببينند ميلياردها دلار کمکي که قرار است به افغانستان داده شود در کشور خودشان هزينه شود بسيار خوشحال خواهند شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com