وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

هیگ گفت: جهان نمی‌تواند به نقض یکپارچگی سایر کشورها روی خوش نشان دهد و این اقدام در صورتی که روسیه به یکپارچگی اوکراین احترام نگذارد باعث اعمال تحریم ها و هزینه‌هایی برای مسکو خواهد شد. کاملا مشخص است که این نقض یکپارچگی، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین محسوب می‌شود و اگر روسیه به این اقدام خود ادامه دهد - اقدامی که برای ما غیرقابل قبول است - باعث می‌شود تا در روابط بین‌الملل مسکو با سایر کشورها اختلال ایجاد شود. 

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: تعلیق موقت حضور در نشست گروه هشت به میزبانی روسیه در سوچی که قرار است ژوئن 2014 برگزار شود ممکن است به تعلیق دائم بدل شود. گروه هشت قابلیت این را دارد که بدون حضور روسیه به فعالیت خود ادامه دهد. 

کری: اقدامات پوتین مربوط به قرن نوزدهم است!

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌هایی جداگانه با شبکه‌های خبری ای بی سی، ان بی سی و سی بی اس اعلام کرد، واشنگتن و کشورهای متحد آن به دنبال منزوی کردن روسیه هستند؛ در صورتی که مسکو به نگه داشتن سربازان خود در شبه جزیره کریمه ادامه دهد.
 جان کری،‌  در این مصاحبه‌ها درباره غیرقابل قبول بودن حمله و تهاجم به یک کشور یکپارچه بر اساس "بهانه‌های واهی" و برای "اصرار ورزیدن بر منافع شخصی" سخن گفت و اعلام کرد: در قرن 21 کشوری نمی‌تواند رفتاری همانند قرن نوزدهم داشته باشد و با اصرار ورزیدن بر منافع شخصی خود به کشور دیگری حمله کند. این اقدام در حقیقت تهاجمی است علیه یک کشور که باعث افزایش تنش می‌شود. جان کری همچنین تهدید کرد که کشورهای متحد آمریکا و واشنگتن از نظر اقتصادی روسیه را تحریم می‌کنند و اقدامات دیگری از جمله مسدود کردن دارایی‌ها و اعمال منع صدور ویزا از جمله این موارد محسوب می‌شود. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: واحد پولی روسیه، روبل بیشتر از قبل دچار کاهش و افت شده است و این امر بر اقتصاد روسیه اثر مخرب می‌گذارد. وی همچنین گفت: قدرت‌های غربی کاملا به دنبال منزوی کردن روسیه به خاطر تهاجم نظامی علیه اوکراین هستند و خود را آماده کرده‌اند تا در نشست گروه هشت که قرار است تابستان سال جاری میلادی در شهر سوچی واقع در روسیه برگزار شود شرکت نکنند. کری گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باید به روند دموکراتیک در اوکراین که به واسطه آن مردم این کشور ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور حامی روسیه را از قدرت کنار زدند و دولت جدیدی را برگزیدند احترام بگذارد. اقدام غیر قابل قبول تهاجمی روسیه یک گزینه عمدی و خودسرانه از سوی پوتین است.

جان کری  در مصاحبه‌های خود به شدت اقدامات "لجوجانه و خودسرانه" پوتین را در شبه جزیره کریمه که منطقه نیمه خودمختار محسوب می‌شود، مورد نکوهش قرار داد و این اقدامات را تهاجم نامید و گفت: گزینه‌های بیشتری علاوه بر واکنش آمریکا در قبال این اقدام روسیه بر روی میز وجود دارد. وی در مصاحبه خود با برنامه "رو در رو با ملت" شبکه خبری سی بی اس افزود: نمی‌توانید رفتاری را که مربوط به قرن نوزدهم است در قرن 21 انجام دهید و بنا بر بهانه‌ها و توجیه‌های واهی به یک کشور دیگر حمله کنید. وی افزود: همچنان گزینه‌های جایگزین دیگری برای پوتین وجود دارد و او می‌تواند از راه حل دیپلماتیک به همراه آمریکا و سازمان ملل برای حل بحران اوکراین استفاده کند و ناظرانی را در اوکراین مستقر کند اما رئیس‌جمهوری روسیه این گزینه‌های جایگزین را در نظر نمی‌گیرد و خواستار اقدامی تهاجمی است که خود باعث سوال برانگیز شدن نقش روسیه در جهان و تمایل این کشور برای نشان داده شدن به عنوان یک کشور مدرن و عضوی از گروه هشت می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: در حالی که واشنگتن گزینه‌های دیگری را مد نظر دارد افزایش دخالت‌های نظامی برای هیچ کشوری خوب نیست. آخرین گزینه در چنین شرایطی می‌تواند گزینه نظامی باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com