وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اقدام غیرمنتظر فرمانده نیروی دریایی

از سوی دیگر، فرمانده جدید نیروی دریایی اوکراین در اقدامی غیرمنتظره با پیوستن به هواداران روسیه، به «جمهوری خودمختار کریمه»، اعلام وفاداری کرده است. دریابان بریزوفسکی روز شنبه به سمت فرمانده نیروی دریایی منصوب شده بود.  در واکنش به این اقدام، دادستانی کل اوکراین اعلام کرده است که دریابان بریزوفسکی را به جرم خیانت به کشور تحت تعقیب و پیگرد قرار می‌دهد. این درحالیست که نیروهای ارتش روسیه که وارد شبه جزیره کریمه شده‌اند در حال تقویت مواضع خود هستند. در بعضی از نقاط، سربازان روس در حال کندن سنگر دیده شده‌اند.

مدودف: اوکراین با انقلاب دیگری روبرو خواهد شد!
نخست‌وزیر روسیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: رهبران جدید اوکراین که به صورت غیرقانونی! قدرت را تصاحب کرده‌اند و بر اساس قوانین خودشان کشورداری می‌کنند، با یک انقلاب دیگر و خونریزی جدیدی روبرو خواهند شد.

دیمیتری مدودف گفت: در حالی که ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری برکنار شده اوکراین در اصل هیچ اختیاری ندارد، همچنان رهبر مشروع این کشور بر اساس قانون اساسی اوکراین است و اگر گناهکار و مجرم است، باید استیضاح و محاکمه شود. وی در ادامه مطلب خود در فیس‌بوک نوشت: هر اقدام دیگر نظیر تصاحب قدرت خلاف قانون است و باعث بی‌ثباتی شدیدی می‌شود. باعث پدید آمدن یک انقلاب جدید و خونریزی دوباره می‌شود. این اظهار نظرها از جانب نخست‌وزیر روسیه بخشی از یکسری از اظهارنظرهای این کشور است که مشروعیت دولت جدید حامی غرب اوکراین را از زمان فرار یانوکوویچ مورد حمله قرار داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از جانب پارلمان این کشور مجوز گرفت تا در صورت تمایل سربازان روس را به اوکراین اعزام کند و از شهروندان روس و روس زبان‌ها در این کشور حفاظت به عمل آورد. مدودف افزود: روسیه آماده برقراری و توسعه روابط محترمانه و چند جانبه با اوکراین و برقراری روابط دو جانبه با این کشور است. اوکراین برای مسکو تنها معرف گروهی از مردم نیست که خونشان در میدان استقلال کی‌یف ریخته شد. روسیه نیازمند یک اوکراین قوی و باثبات است. یک شریک اقتصادی و قابل پیش‌بینی روسیه خواستار روابط ضعیف با اوکراین نیست.

نگرانی غرب از مداخله روسیه در کریمه

رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران انگلیس، آلمان و لهستان نسبت به مداخله روسیه در اوکراین نگرانی شدید خود را ابراز داشته و این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی خواندند.

باراک اوباما،  در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با "دیوید کامرون"، نخست‌وزیر انگلیس، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان و "برونیسلاو کموروفسکی"، رئیس‌جمهوری لهستان در این خصوص گفت‌وگو کردند. در همین راستا کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رهبران تاکید داشتند که باید هرچه زودتر با همکاری بین‌المللی گفت‌وگو بین اوکراین و روسیه آغاز شود. دفتر صدراعظم آلمان نیز در بیانیه‌ای این اقدام روسیه را مداخله‌ای غیرقابل قبول خواند. در این بیانیه همچنین آمده است که تلاش‌های گسترده‌ای وجود دارد تا به اوکراین برای مدیریت شرایط حقوق بشری و مشکلات مالی‌اش کمک شود. مرکل و اوباما همچنین در گفت‌وگوی تلفنی خود بر نیاز به ایجاد یک هیات حقیقت‌یاب که احتمالا تحت رهبری سازمان امنیت و همکاری اروپا فعالیت خواهد کرد، توافق کردند. دفتر مرکل همچنین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با صدراعظم آلمان این پیشنهاد را پذیرفته است. از سوی دیگر وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن ترغیب کی‌یف به درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول عنوان کرد که واشنگتن می‌تواند از طریق طرح‌های دو جانبه و یا موسسات بزرگتر بین‌اللملی به کی‌ِیف کمک کند.

روسیه: نمی‌خواهیم جنگ به راه بیندازیم
معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت: مسکو تمامیت ارضی اوکراین را به چالش نمی‌کشد و به دنبال به راه انداختن جنگ نیست. گریگوری کاراسین گفت: ما می‌خواهیم که اوکراین کشوری با ثبات و سعادتمند باشد. وی  در پاسخ به سوالی درباره تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد: ناآرامی‌های بوجود آمده در اوکراین حل شدنی است. آنچه اکنون در این کشور در حال وقوع است، همان تراژدی در کشور اوکراین است که برادر ماست. هیچ کس در روسیه نمی‌خواهد با اوکراین جنگ کنیم. ما حتی از به کار بردن چنین واژه‌هایی در ارتباط با نزدیک‌ترین دوستمان که اوکراین است، مخالفیم. ما از تمام نیروهایی که از تقویت روابط دو جانبه ما حمایت کنند پشتیبانی می‌کنیم.

از سوی دیگر "الکسی پوشکف"، رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه گفت: کشورهای غربی نمی‌توانند به دلیل بحران اوکراین، روسیه را در جامعه بین‌المللی تضعیف و منزوی کنند. پوشکف  تاکید کرد: برداشت من این است که تمام حرف‌هایی که درباره منزوی کردن بین‌المللی روسیه مطرح می‌شود، سازنده نیست. این اصلا ممکن نیست که شما بتوانید روسیه را منزوی کنید. وی همچنین تاکید کرد که کشورهای دیگری در کنار 28 کشور دیگر عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وجود دارند. این قانونگذار روس گفت: پس از تصمیم روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین ما شاهد چنین اظهارات مشابهی از سوی اکثر کشورها نبودیم از جمله کشورهای بزرگ و پیشرویی مثل چین و هند و برخی دیگر از کشورها.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تمام تلاش‌های کشورهای غربی برای منزوی کردن روسیه محکوم است و چنین تحرکاتی جوابگو نیست. گمان می‌کنم که سیاستمداران غربی نمی‌توانند و نباید که چشم بر روی مشکلات اخیر اوکراین ببندند. رهبران کشورهای غربی باید اذعان کنند که مردم در بیشتر شهرهای اوکراین از به رسمیت شناختن مشروعیت مقام‌های فعلی اوکراین در این اقدامات دولت مستقل در کی‌ِیف امتناع می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com