وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سخنگوی قوه قضاییه صداقت نداشتن بابک زنجانی را دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده این میلیاردر نفتی عنوان کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی، گفت: متاسفانه هر چه جلوتر می‌رویم پرونده ایشان پیچیده‌تر می‌شود.
وی افزود: بر اساس نقل و قول از دادستان و بازپرس محترم عرض می‌کنم که ایشان صداقت ندارد و چون خودش صداقت ندارد و کارها باید بر اساس پیگیری‌های بیرونی و کار کارشناسی انجام شود زمان رسیدگی مقداری دارد طولانی می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: ما خیلی امیدوار بودیم که ظرف مدت بازداشت اول که دو ماه بود به نتیجه برسیم ولی این کار انجام نشد و بازداشت موقت او تمدید شد. سخنگوی قوه قضاییه افزود: هیاتی اواخر هفته گذشته به مالزی اعزام شد و در خصوص ادعای او مبنی بر وجود پول در بانک SIIB بررسی‌هایی انجام داد و در آنجا مشخص شد که چنین موجودی‌ای در چنین بانکی وجود ندارد، اما این هیات اسناد و مدارکی را با خود آورده است که بسیار کمک موثری در رابطه با پرونده می‌کند. وی اظهار کرد: این اسناد و مدارک دارد بررسی می‌شود و امیدواریم مشخص شود که اگر این پول‌ها در آن بانک نیست در کجاست و این اقدام برای ردیابی پول‌ها موثر است.

محسنی‌اژه‌ای گفت: اقدامات دیگری هم با کمک وزارت نفت، بانک مرکزی و بعضی دستگاه‌های دیگر دارد انجام می‌شود و ما امیدوار هستیم که با گزارش تکمیلی که از ناحیه بانک مرکزی و به‌خصوص وزارت نفت می‌آید اسناد و مدارک لازم ارائه شود و همان‌طور که تاکنون همکاری کرده‌اند، همکاری کامل را داشته باشند تا سریعتر به نتیجه برسیم.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در حال حاضر مرتب دارد از ایشان تحقیق می‌شود و اسناد و مدارک هم جمع‌آوری می‌شود.
وی گفت: قبلا گفتم که یکی از اولویت‌های این پرونده این است که وجوه نقد در داخل و خارج کشور مشخص شود و آنچه که از وزارت نفت رفته، به این وزارت مسترد شود و بحث دیگر این است که چه نوع اتهامی متوجه ایشان است و احیانا چه کسی یا کسانی معاون یا شریک او هستند. محسنی‌اژه‌ای افزود: در همین رابطه اموال ایشان به شدت از چند کانال دارد پیگیری و شناسایی می‌شود. اموال قابل توجهی اعم از منقول و غیرمنقول شناسایی شده است و شناسایی همچنان ادامه دارد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: فعلا دادستان دستور داده که یک گروه کارشناسی تعیین شوند برای تعیین این املاک.
وی گفت: بسیاری از این اموال در همین سال‌های اخیر تهیه شده و باید اسناد ملکی آنها را دید و کارشناسی شود که در حال حاضر چه قیمتی دارند تا اگر احیانا ایشان حاضر نشد بدهی‌های خود را پرداخت کند اموال شناسایی و قیمت‌گذاری شده باشد و در زمینه پرداخت بدهی وزارت نفت اقدام صورت گیرد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه درباره یکی از مسئولان دولت سابق که پرونده‌ای در بیمه و ارز داشته اخباری منتشر شده که برای او قرار مجرمیت صادر شده است، آیا این خبر صحت دارد؟ و اینکه اتهاماتی که به وی وارد شده 25 یا 29 عنوان اتهامی است،‌آیا تعداد این اتهامات صحیح است؟ گفت: اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از تعداد اتهامات مطلع نیستم و در صورت اطلاع نمی‌توانستم بیان کنم.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد اینکه بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با اینکه وزارت اطلاعات از آن شکایت کرده وجهه قانونی دارد؟، گفت: وزارت اطلاعات یا نهادهایی از این قبیل شاکی نیستند، آنها فقط مواردی را که تشخیص می‌دهند به دستگاه قضایی اعلام می‌کنند و اگر دستگاه قضایی تشخیص داد به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود در واقع وزارت اطلاعات شاکی نیست که بخواهد رضایت دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بر اساس همان ترتیب که تحت تعقیب قرار گرفته‌اند مجددا به همان صورت بخواهند فعالیت کنند قطعا نمی‌شود اما اگر نخواهند کار سیاسی انجام دهند می‌توانند به کار خود ادامه دهند؛ بنابراین رضایت وزارت اطلاعات شرط نیست زیرا او فقط به دستگاه قضایی مواردی را که تشخیص بدهد اعلام می‌کند.  محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت رسیدگی به دعوای دو کیل به خواسته ابطال انتصاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران، گفت: تا جایی که می‌دانم دیوان عدالت اداری خواسته آنها را رد کرده است.
وی اظهار کرد: من نمی‌دانم دقیقا درخواست خواهان‌ها چه بوده است ولی می‌دانم که دیوان عدالت اداری خواسته آنها را رد کرده است. محسنی‌اژه‌ای در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی، گفت: در رابطه با بخشی از پرونده کهریزک که در دادگاه رسیدگی شد و پرونده با اعتراض نسبت به احکام به دیوان عالی کشور رفت.
دیوان عالی کشور هنوز راجع به این پرونده نظر نداده است. محسنی‌اژه‌ای گفت: بخش دیگری از پرونده در ارتباط با تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و همچنین تتمه پرونده کهریزک که در آن شکایات جدیدی مطرح شده در دادسرا است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت رسیدگی نشدن به پرونده مدیرعامل سابق بانک صادرات در پرونده سه هزار میلیاردی، گفت: هنوز کسانی هستند که پرونده‌شان به دادگاه رفته ولی منجر به صدور حکم نشده است و طبیعی است که باید به اتهامات آنها رسیدگی شود. وی در پاسخ به بخش دیگری از این سوال مبنی بر اینکه به مدیران رسانه‌ها گفته شده اخبار مربوط به علی مطهری پوشش داده نشود، گفت: این بحث مطرح بود که آیا نماینده مجلس مسئولیت دارد که در انجام وظیفه نمایندگی هر صحبتی داشته باشد و آیا اگر در خارج از مجلس صحبتی کرد می‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد یا خیر؟
محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: این بحث مطرح شد که نماینده مجلس در انجام وظیفه آزاد است که اظهارنظر کند اما اگر به کسی توهین کرد یا افترا زد حتما قابل تعقیب است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه رییس سازمان زندان‌ها در صحبت‌های خود بیان کرده که تعدادی از زندانی‌ها مشمول عفو می‌شوند آیا محکومان امنیتی سال 88 نیز در این راه شامل عفو می‌شوند، گفت: هرکسی که برخورداری از شرایط عفو را دارد، می‌تواند مشمول عفو شود.
محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره عدم حضور علی مطهری در مرجع قضایی و اینکه آیا این فرد با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رایزنی کرده تا پرونده منتفی شود، گفت: در این راستا رایزنی صورت نگرفته و پرونده منتفی نیست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از نزدیکان بابک زنجانی ادعایی مطرح کردند که وی با سپاه و وزارت اطلاعات ارتباط تنگاتنگ داشته، آیا قوه قضاییه این موضوع را بررسی و آن را تایید می‌کند، گفت: باید دید که منظور از ارتباط چیست. مثلا فرض کنید که در دو سه سال قبل فردی به وزارت نفت مراجعه می‌کند و می‌گوید که من می‌توانم نفت‌ها را خریداری کنم یا آنها را بفروشم که در واقع این یک نوع همکاری است و فاقد مشکل است اما اگر منظورتان ارتباط ناصحیح است، من واقعا از آن مطلع نیستم.

وی ادامه داد: بنابراین اگر منظور شما همان ارتباط کاری است، بله این ارتباط با سپاه وجود داشته است. البته گفته‌اند که ارتباط وزارت اطلاعات با بابک زنجانی موقعی بوده است که می‌خواستند پول‌ها را به کشور بازگردانند. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال همین خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در سال 88 این فرد گاز اشک‌آور و فلفل را تهیه کرده است، گفت: این موضوع را نشنیده‌ام و از آن بی‌اطلاع هستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:قوه قضائیه,مبارزه با فساد,بابک زنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com