وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

آیت‌الله خزعلی در مورد مسولیت‌های پیش از انقلاب خود گفت: پیش از انقلاب یک روز امام(ره) گفت برو و آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله شریعتمداری را ببین و بگو یک اعلامیه‌ای به امضای ما 3 نفر (امام(ره)، گلپایگانی و شریعتمداری) منتشر شود. آقای گلپایگانی از تدریس در فیضیه خسته بودند و مقداری هم کسالت داشتند، به همین دلیل گفتند فرصتی دیگر باهم ملاقات کنیم، وقتی به دیدار آیت‌الله شریعتمداری رفتم، ایشان مثل فردی که در غربت باشد بسیار خوشحال شدند و مرا به دیدار پذیرفتند. موضوع را با ایشان در میان گذاشتم که گفت این کار خطرناک است. وقتی نزد امام(ره) برگشتم و موضوع را برایشان تعریف کردم، امام خندیدند.

وی ادامه داد: آقای شریعتمداری روحیه خوبی نداشت. در همان دیداری که با او داشتم خدمتشان گفتم که اگر شما در این کار شرکت نکنید، آینده خوبی در انتظارتان نخواهد بود. طلبه‌های متقی صحبت نمی‌کنند اما طلبه های کوچک شروع می‌کنند و در موردتان صحبت می‌کنند. از همان جا به بعد هم دیگر رابطه ما با آیت‌الله شریعتمداری قطع شد.

خزعلی درباره آیت‌الله منتظری از قول امام خمینی نقل کرده که خطاب به آیت‌الله منتظری گفته است: «قعر جهنم را برای خود مهیا نکن.» وي همچنين گفت: اگر ما بودیم می‌گفتیم امام(ره) این را گفته پس ولش کن، اما زمانی که ایشان (آیت‌الله منتظری) فوت کرد، رهبری فرمودند ایشان را در حرم دفن کنید که این تدبیر بسیار خوبی بود. چون اگر در حرم دفن نمی‌شد، در منزلش دفن می‌شد و گنبد و گلدسته و ... برایش می آوردند.»

خزعلی در ادامه نقل خاطرات مختلف از امام خمینی گفته است که یک روز امام به او گفته‌اند: «در شورای تدوین قانون اساسی بحثی در مورد کاندیدا شدن بانوان برای ریاست جمهوری ایجاد شد که من برای مشورت با امام(ره) نزد ایشان رفتم. امام(ره) به من فرمودند مبادا زن رئیس‌جمهور شود، این خوب نیست.»

خزعلی همچنین مهندس مهدی بازرگان را فردی دانسته که "هم آدم خوبی بود و هم نبود" چون "به امریکا اعتماد داشت. یک روز که با هم به طرف منزل امام می‌رفتم به من گفت مگر می‌شود با آمریکا مبارزه کرد؟ همان‌جا بود که با خودم گفتم بازرگان یک مقدار وضعیتش ناجور است.

این عضو خبرگان رهبری همچنین میرحسین موسوی و مهدی کروبی را هم "عامل توهین به امام حسین" معرفی کرده و گفته است: «سال ۸۸ عکس امام را پاره کردند و به امام حسین توهین کردند. این کارها را میرحسین و کروبی انجام دادند و الان هم دل ما از دست این‌ها داغدار است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از تشکیل جلسه خبرگان فکر می‌کردید آيت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انتخاب شوند، هم تصریح کرد: از یک جهت بله، زمانی که ایشان به کره رفته بود، امام(ره) به تلویزیون نگاه کرده بودند و گفته بودند ایشان (آقای خامنه‌ای) لیاقت رهبری دارد. جالب اینجاست که در جلسه خبرگان رهبر معظم انقلاب به خودشان رای ندادند اما همه ما به ایشان رای دادیم و از این رای هم خوشحالیم. ایشان الان خیلی خوب کار می کنند و امیدوارم همیشه موفق و موید باشند.

وی در مورد عملکرد مهدی خزعلی (فرزند منتقدش) هم اظهار داشت: مهدی می‌گفت من می‌خواهم با مخالفین اسلام مبارزه کنم، من هم می گفتم یکی از مخالفین اسلام همان کسی است که از شما پشتیبانی می‌کند، چرا او را مذمت نمی‌کنید؟ در نهایت هم از او خواستم به منزل من نیاید. خزعلی در پاسخ به این سوال که آیا از فرزندان دیگر خود رضایت دارید، گفت: بله، علیرضا را خیلی دوست دارم و برایش دعا می کنم.

خزعلی همچنین در بخش پایانی صحبت‌های خود هم گفت: آمریکا موجود خطرناکی است که دائماً در پی ضربه زدن به اسلام است. اسرائیل هم به همین شکل عمل می‌کند و مردم باید در مورد این دو موجود خطرناک خیلی هوشیار باشند. اسرائیل باید از بین برود و از بین هم خواهد رفت. وی در پایان گفت: علی‌رغم اینکه امروز برخی افراد حرفهای دروغ می‌زنند، اما امام(ره) تا آخر بر سر شعار مرگ بر آمریکا ایستاد.

گفتني اينكه، آيت‌الله خزعلی و مصباح یزدی از حامیان جدی احمدی‌نژاد در میان روحانیون به شمار می‌رفتند و خزعلی در يكي از سخنراني‌هايش در حمايت از احمدي‌نژاد گفته‌ بود که او (احمدی‌نژاد) را خدا آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:آیت الله خزعلی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com