وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


فراخوانی سفرا از دوحه، خاندان قطر را متحد کرد

عضو خاندان حاکم در قطر در گفتگو با روزنامه القبس چاپ کویت اظهار داشت: فراخوانی سفرا توسط عربستان، امارات و بحرین باعث شد که صفوف خاندان حاکم در قطر متحد شود زیرا این مسئله اکنون به قطر به عنوان یک کشور مربوط می‌شود وبرخی شایعات درخصوص وجود اختلافات یا اختلاف نظر بین دو جناح خاندان حاکم در قطر درباره بحران اخیر درست نیست.

به گزارش فارس، وی بیان داشت: زیرا در این شرایط – حتی اگر دیدگاه‌هایی وجود داشته باشد که این امور در هر خاندانی طبیعی است- امروز ما از کشور خود قطر سخن می‌گوییم. امروز مسئله فرق می‌کند و با یک زبان واحد برای کمک به تصمیم‌گیری رهبران سیاسی قطر برای برخورد با این بحران سخن می‌گوییم.

این عضو خاندان حاکم تصریح کرد: این بحران ساختگی و مصنوعی است و علتی نداشته است و این بحران می‌خواهد که تصمیم‌گیری مستقل قطر را بگیرد و حق ما را در موضعگیری درقبال مسائل عربی و بین‌المللی سلب کند اما امور در مسیر حل شدن به پیش می‌رود و کویت بازیگر اصلی در میانجیگری خواهد بود.

امارات، عربستان و بحرین دولت قطر را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده‌اند که با واکنش شدید قطری‌ها مواجه شده است. اختلاف اساسی بین دوطرف بر سر حمایت از گروه اخوان‌المسلمین مصر و سیاست‌های یکجانبه قطر خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس است. عربستان و بحرین و امارات از حمایت قطر از گروه اخوان‌المسلمین ناراضی هستند و میانجیگری بین آنها برای حل این مسئله نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

مرد شماره 2 کره‌شمالی ظاهر شد!

"چوئه ریونگ هائه" یکی از مقام‌های ارشد کره شمالی که گمان می‌رود فرد شماره دو پس از رهبر این کشور باشد، در یک مانور نظامی در برنامه رسمی تلویزیونی ظاهر شد و گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه وی قربانی اقدامات دولت مستبد پیونگ‌یانگ شده است، از میان برداشت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وی که رئیس بانفوذ شاخه سیاسی ارتش کره شمالی است، در چند وقت گذشته از انظار عمومی پنهان بود و همین امر گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی را به وجود آورد مبنی بر اینکه وی همچون جانگ سونگ تائک، شوهرعمه کیم جونگ اون که سال گذشته میلادی اعدام شد، قربانی خشونت‌ها و اقدامات مستبدانه رهبر کره شمالی شده باشد.

پدر چوئه ریونگ هائه پارتیزانی بود که در کنار "کیم ایل سونگ"، پدربزرگ رهبر جوان کره شمالی و موسس این کشور جنگیده بود. وی علاوه بر ریاست شاخه سیاسی ارتش کره شمالی، یک کرسی از کمیته حزب حاکم کارگر را نیز در اختیار دارد. وی همچنین یکی از دو معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب حاکم کارگر محسوب می‌شود. در ژوئن سال گذشته میلادی، چوئه ریونگ هائه، فرستاده ویژه کیم جونگ اون در دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بود.

حوادث سال ۸۸ فتنه اکبر بود'/ استقبال حضار و توضیح حدادعادل

دکتر "غلامعلی حداد عادل" که در مسجد اهل البیت قم سخنرانی می‌کرد، در تحلیل انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: "انتخابات ۸۸ فتنه اکبر بود."

به گزارش مشرق، پس از واکنش و استقبال حاضران از این جمله قصار، دکتر حداد افزود: "البته منظور من آنچه شما برداشت کردید نبود، می‌خواستم بگویم فتنه بزرگی بود".

"هفت میم" نماد جدید نوروز در تاجیکستان

تاجیکستان به عنوان یک کشور فارسی زبان به سنت‌های نوروز توجه ویژه دارد و از نوروز سال 93 در کنار "سمنک و سمبوسه" و "شمع و شیربرنج" ، "ماهی و میسه" نیز زینت بخش سفره‌های نوروزی تاجیکان خواهد داد. اضافه شدن هفت میم بر سفره‌های نوروزی تاجیکستان بر اساس تصمیم اخیر شهرداری شهر دوشنبه پایتخت این کشور با هدف تجلیل با شکوه از عید نوروز اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، براساس نظر تصمیم‌گیرندگان، "هفت میم" شامل ماهی سرخ، میگو، مشک، می(یک نوع نوشیدنی محلی)، میسه(نوعی گیاه کوهی بهاری)، موز و میوه است که از سنت‌های باستانی نوروز اقوام آریایی به شمار می‌رود و شایسته است از سال جدید در سفره‌های نوروزی تاجیکان اضافه شود. به عنوان مثال گذاشتن ماهی سرخ زنده در بین تاجیکان معمول نبوده است ولی در قلمرو ایران یک موضوع اساسی سفره‌های نوروزی است.

عبدقهار رییس اداره فرهنگ شهر دوشنبه گفت: تا جایی که آگاهی دارم هفت میم به جز تاجیکستان در دیگر مناطق نیز بکار می‌رود و چون جشن نوروز بین‌المللی شده است، همه ارکان نوروزی نیز باید یکی شود. دربین تاجیکان آیین سیزده بدر رواج ندارد، اما این آیین سنت خوبی است و شایسته است در تاجیکستان که دارای مناظر زیبای طبیعی است، رایج شود تا مردم از طبیعت و هوای تازه لذت ببرند.

"جانبیک اسراریان" شخصیت فرهنگی تاجیکستان نیز گفت: "هفت میم" از سنت‌های فراموش شده عصر میانه نوروز است که اساسا در شهرهای ایران رایج بوده است. به اعتقاد وی، هفت میم تا اندازه‌ای همان هفت سین با اضافه شدن چند نعمت نوروزی دیگر مثل ماهی و میگو است. در تاجیکستان برای تجلیل از نوروز پنج روز تعطیل رسمی است. برگزاری جشن نوروز در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به صورت دسته جمعی و عمومی است و با عنوان "جشن بزرگ" در مکانی با عنوان "نوروزگاه" با حضور مردم شهر و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی برگزار می‌شود.

مشارکت پنج هزار زن در درگیری‌های سوریه

"نیوزویک" با اشاره به بازداشت چندین زن در لبنان و انگلیس که در امر جذب و انتقال زنان و دختران به سوریه فعالیت داشته‌اند اعلام کرد که دست کم 5 هزار زن در بحران این کشور جنگ‌زده حضور دارند. در این گزارش آمده است که چندی قبل مقامات لبنانی از بازداشت زنی به نام "ام جمال" گزارش دادند. این زن عضو جبهه النصره از گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده بود. این زن در امر جذب دختران و زنان و انتقال آنها به سویه فعالیت داشت.

به گزارش مهر، در همین رابطه در ماه گذشته نیز دو دختر جوان در انگلیس به این اتهام بازداشت شده‌اند. نیوزویک در این گزارش کوتاه خود، اشاره‌ای به اینکه چند درصد از این پنج هزار زن از اتباع خارجی هستند و اینکه آیا در میان نیروهای وفادار به "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه، نیز نیروی زن وجود دارد یا خیر، نکرده است.

تراکت علیه ظریف در نماز جمعه تهران

تراکت‌های مصوری که موضوع توزیع سبد کالا و توافق ژنو را دستمایه اعتراض علیه دولت قرارداد ه در حاشیه نماز جمعه دیروز تهران توزیع شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران در ادامه خبر خود در ستون دیگه چه خبر نوشت: در یکی از تراکت‌ها با کنایه به "محمد جواد ظریف"، او در حال آتش زدن اورانیوم‌های غنی شده در مقابل بازپس‌گیری اموال بلوکه شده ایران تصویر شده است. در تصویری دیگر توزیع سبد کالا دستمایه مطالب اهانت‌آمیز قرار گرفته و از آن به عنوان ریختن آبروی مؤمنان یاد شده بود.(؟!)

توزیع‌کنندگان این تراکت‌ها همچنین در تصویری دیگر به این موضوع که چرا بالای برج میلاد گنبد و گلدسته ساخته نشده است انتقاد کرده‌اند. این اقلام تبلیغاتی در حالی توزیع شد که پیش از این حرکتی مشابه علیه دولت و مذاکرات هسته‌ای در سطح تهران به راه افتاد. طراحان آن حرکت نیز با استفاده از روش‌های گرافیکی و با مضامین اهانت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای را گفتگو با شیاطین تعبیر کرده بودند.

نماز وحدت ملی پوشان‬ ‫دهه ۶۰‬



تغییر نام خیابان "ملک عبدالعزیر" به "هوگو چاوز" در دمشق

تغییر اسم خیابان "ملک عبدالعزیز آل سعود" موسس عربستان سعودی در دمشق به خیابان هوگو چاوز!"



تلویزیون اسرائیل: نقشه ما نگرفت / کشتی ایرانی زیر سایه بحران اوکراین


شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: بعد از گذشت 36 ساعت از عملیات ارتش اسرائیل برای توقیف کشتی حامل اسلحه از ایران، اهداف تبلیغاتی مورد نظر اسرائیل از این حادثه به دست نیامد. اسرائیل در اواخر هفته گذشته مدعی شد نظامیان این رژیم کشتی حامل اسلحه را در دریای سرخ کشف و توقیف کرده‌اند که از مبداء ایران به سمت غزه در حرکت بود اما مقامات تهران به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل خبر توقیف این کشتی را به هنگام سخنرانی در شهر لس‌آنجلس آمریکا اعلام کرد. کنفرانس مطبوعاتی برنامه‌ریزی شده برای اطلاع‌رسانی درباره این کشتی به هنگام ورود آن به بندر ایلات اسرائیل و رونمایی از سلاح و تجهیزات نظامی کشف شده موجود در آن برای رسانه‌های بین‌المللی نیز اهداف تبلیغاتی و رسانه‌ای مورد نظر را برآورده نخواهد کرد زیرا هم اکنون توجه جهانی به حوادث اوکراین و خطر بروز جنگ در این منطقه است.

روزنامه اسرائیلی معاریو هم در یادداشتی با عنوان "داستان کشتی اسلحه ایرانی یک موفقیت هالیودی" ماجرای توقیف کشتی ایرانی را زیر سؤال برد و آن را برنامه‌ریزی برای تقویت موضع نتانیاهو در آمریکا دانست و نوشت: زمان اعلام خبر توقیف کشتی حامل سلاح در نزدیکی آب‌های سودان در دریای سرخ توسط نتانیاهو، حساب شده بود. یعنی دو روز پس از دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و یک روز پس از سخنرانی در نشست آیپک. نتانیاهو در چنین وضعیتی می‌تواند مدعی کشف چهره واقعی ایران به جهانیان شود و بگویدکه  به شما که گفته بودم !

روزنامه معاریو همچنین این سؤال را مطرح می‌کند که چرا باید این کشتی در این فاصله ببسیار زیاد از مقصد نهایی اعلام شده یعنی منطقه غزه، توقیف شود. همچنین چند ساعت پس از انتشار خبر توقیف این کشتی، نخست وزیری اسرائیل به تمامی وزیران کابینه دستور می‌دهد از هرگونه اظهارنظری دراین باره خودداری کنند. در صورتی که چنین موفقیتی باید در شرایط عادی با حضور وزیران در تمامی شبکه های تلویزیونی همراه باشد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: به نظر می‌رسد اعلام خبر توقیف کشتی، سرپوشی بر هزینه‌های گزاف و هنگفت سفر خانواده پرجمعیت نتانیاهو به لس آنجلس آمریکاست. با اعلام خبر توقیف کشتی چه کسی جرات دارد درباره مسائل حاشیه‌ای چون هزینه‌های سفر نتیاناهو و خانواده‌اش به آمریکا سؤال کند.

زنان در غرب باید از 15 سالگی، آغاز خشونت‌های جسمی و جنسی علیه خود را جشن بگیرند


هشتم مارس "روز جهانی زن" و آغاز شعارهای پرطمطراق روشنفکران برای زنان است. زنانی که در همین کشورهای مدعی دموکراسی از 15 سالگی آغاز خشونت‌های جسمی و جنسی خود را باید جشن بگیرند و صدافسوس که برخی از بانوان ایرانی بدون آگاهی از آمار وحشتناک سازمان‌های بین‌المللی از خشونت علیه زنان، حسرت آزادی‌های بی حد و حصر زنان غربی را در دل می‌پرورانند.


به گزارش فارس، باید به این نکته توجه داشت که هالیوود و اربابان صهیونیست آن، به زن به عنوان یک کالا و نه به عنوان یک انسان می‌نگرند و در نتیجه شعارهای فمینیستی آنها نیز جز ابزاری برای انحراف افکار عمومی و سوءاستفاده هر چه بیشتر از جنس مونث نیست .8 مارس 2014 با میلاد بانوی صبر و حیا حضرت زینب کبری(س) مصادف شد که تقارن آن شاید گوشزدی باشد برای تمام زنان عالم که در حال فرو رفتن در دنیای مدرن و روشنفکری و پر کردن جیب سردمداران تجارت سکس و فحشا هستند.

تلنگری برای برخی از بانوان ایرانی که بدانیم الگوهایمان رو به فراموشی رفته‌اند و ما فقط یاد آنها را در عزاداری‌های خود زنده می‌داریم بدون آنکه بدانیم زینب (س) چگونه زینب شد. زینب(س) زنی اندیشمند، دارای تفکر و بینش‌های عمیق بود. بانوان فهیم و مسلمان ایرانی می‌توانند الگو باشند به شرط آنکه خود روز جهانی زنان را به دنیا عرضه کنند. روز جهانی زنان در اسلام روزی است که زنان بخواهند به متن آفرینش خود یعنی زنانگی، حیا، اعتماد به نفس، خودباوری و عفت برسند و ریحانه آفرینش باشند بدون آنکه عمل جراحی زیبایی کنند.

غنیمت جنگی، سر یک فرمانده داعش را بر باد داد

به گزارش پایگاه خبری "رأی الیوم" یک فرد نزدیک به این گروه‌های تندرو تصریح کرد که گروه تروریستی موسوم به داعش هفته گذشته حکم اعدام یکی از فرماندهان میدانی مهم خود را در شمال سوریه به وسیله گلوله اجرا کرد. فرد اعدام شده با نام "عبدالله الحیاری"، تابعیت اردنی داشت و یکی از مهم‌ترین فرماندهان میدانی این گروه تروریستی و مسئول درآمدهای ناشی از غنائم در یکی از مناطق "دیرالزور" بود که با حکم دو قاضی از سه قاضی دادگاه به اصطلاح شرعی این گروه، اعدام شد .

به گزارش ایرنا، وی به اتهام نافرمانی از "ولی امر" یعنی "ابوبکر البغدادی" متهم شده بود و این اتهامی است که این گروه به آسانی از کنار آن نمی‌گذرد. دادگاه داعش جرم این فرمانده داعشی را خودداری وی از انتقال غنائم به دست آمده به خزانه این گروه تروریستی دانسته و گفته بود که وی خودسرانه این اموال را میان صد جنگجو تقسیم کرده بود و این مخالفت صریح با اوامر ولی امر(سرکرده) آنان محسوب می‌شود.

این گروه های تروریستی اموال مردم سوریه را غارت می کنند و آن را غنیمت جنگی می دانند.

 


۴۵ وعده روحانی به نمایندگان ۱۵ استان در ۴ ماه

"حجت‌الاسلام حسن روحانی" رئیس جمهور در 4 ماهه اخیر با 15 مجمع نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی، دیدار و از نزدیک با آنها درباره مسائل و مشکلات استانی و قومی گفتگو کرده است. اصفهان، خراسان رضوی، فارس، زنجان، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران، البرز، بوشهر، گیلان، تهران، هرمزگان، خراسان شمالی، گلستان و سیستان و بلوچستان، مجامع استانی‌ای هستند که تاکنون با رئیس‌جمهور دیدار کرده‌‌اند.

به گزارش تسنیم، این دیدارها طبق روال، دوشنبه‌ هر هفته از ساعت 10 تا 12 در نهاد ریاست جمهوری برگزار و رئیس‌جمهور معمولا در این دیدارها وعده‌هایی برای حل مشکلات می‌دهد. بررسی این دیدارها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور در مجموع این 15 دیدار، تاکنون45  وعده برای حل مشکلات استان‌ها داده است.

اتاقی که اینترنت در آن متولد شد

اتاق 3420 در Boelter Hall – بخشی از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی – دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) با دستگاه‌های الکترونیک قدیمی، محل تولد اینترنت محسوب می‌شود. در 29 اکتبر 1969 میلادی "لئونارد کلاین راک" و تیم تحقیقاتی، نخستین پیام را با استفاده از آنچه امروز اینترنت نامیده می‌شود، برای محققان دانشگاه استنفورد ارسال کردند. اولین پیام "log in" بود، اما سیستم پس از ارسال دو حرف L و O قطع شد؛ یک ساعت بعد با تلاش محققان کل واژه با موفقیت ارسال شد.


به گزارش ایسنا، اولین ارتباط دائم ARPANET در 21 نوامبر 1969 بین IMP – پردازنده پیام رابط – دانشگاه کالیفرنیا و IMP موسسه تحقیقاتی استنفورد برقرار شد.  در دسامبر 1969 چهار نقطه اتصال (node) در دانشگاه کالیفرنیا، موسسه تحقیقاتی استنفورد، دانشگاه یوتا و دانشگاه کالیفرنیا در سانتا بارابارا نصب و راه‌اندازی شدند.

 

 


تا سال 1975 میلادی 57 پردازنده پیام رابط (IMP) و تا سال 1981 میلادی 213 پردازنده در این مراکز وجود داشتند و IMP دانشگاه کالیفرنیا نیز در سال 1982 با فناوری جدید جایگزین شد.
اتاق محل تولد اینترنت در سال 2011 بازگشایی شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

رقابت دو "سلفی" در جهان مجازی

یک خلبان دانمارکی جت جنگنده F16  در اکتبر سال 2012 به هنگام شلیک یک موشک یک عکس "سلفی  (selfie ) از خود گرفته و منتشر کرد .عکس و فیلم این لحظه در  یک سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است و با توجه به شکستن رکورد بیشترین تعداد بازدید "بهترین سلفی" گرفته شده در تاریخ لقب گرفت.

به گزارش عصر ایران، این سلفی تا اسکار امسال بهترین سلفی تاریخ از لحاظ تعداد بازدید بود، اما در مراسم اسکار 2014 یک عکس سلفی از هنرمندان شرکت کننده در مراسم اسکار ،رکورد سلفی خلبان دانمارکی را شکست.



"سلفی" مراسم اسکار 2014





سلفی خلبان دانمارکی


"سلفی" به عکسی گفته می‌شود که فرد از خود گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

موزه "جهاد" افغانستان

موزه "جهاد" افغانستان بازگوکننده یکی اسفناک‌ترین جنگ‌هایی است که بر این ملت تحمیل شده است و به خودی خود گویای ضایعاتی است که جنگ بر فرهنگ و روان و حتی هنرِ این ملت بر جای گذاشته است. تاریخ ۳۰۰ سال جنگ مداوم افغانستان با بحران‌های پس از استقلال کشور توسط "احمد شاه" در سال ۱۷۴۸ به اوج خود رسید. دوران مقاومت در برابر انگلیسی‌ها، روس‌ها و آمریکایی نیز با اولین جنگی که بر علیه تسلط انگلیسی‌ها در سال ۱۸۳۹ به وقوع پیوست شروع شد…  متاسفانه سایه جنگ و مرگ همچنان بر سر این کشور سنگینی می‌‌کند.


به گزارش تابناک، از هجوم ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان سی و سه سال می‎گذرد. هجومی که منجر به یکی از بزرگترین جنگ‌ها در منطقه شد و مرگ و مهاجرت میلیون‎ها افغان را به دنبال داشت. اما حالا نسلی که در سال‌های جنگ افغان شوروی متولد و بزرگ شده‌اند و این جنگ تاثیر عمیقی بر زندگی آنها گذاشته است، می‎خواهند بدانند واقعا در سال‌های جنگ چه اتفاق افتاد و چگونه؟

 


"شیخ عبدالله" دستیار موزه، که در زمان جنگ شوروی با افغانستان از جاسوسان ارتش سرخ بود و توسط نیروهای مقاومت دستگیر شد و سپس به قوای آنها پیوست، در این موزه فرصت قضاوت برای نسل‎های آینده فراهم شده است.

نامزدی "آیت‌الله سیستانی" برای دریافت جایزه صلح نوبل

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با بیان خبر نامزدی آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی برای دریافت جایزه صلح نوبل گفت: آیت‌الله سیستانی چهره‌ای نورانی در عراق و جهان است.
"عبدالحسین الیاسری" یکی از نمایندگان پارلمان عراق، با بیان خبر نامزدی "آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی" برای دریافت جایزه صلح نوبل گفت: آیت‌الله سیستانی چهره‌ای نورانی در عراق و جهان است و ضمن ابراز خرسندی از این خبر تاکید کرد که شایستگی آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان برای دریافت جایزه صلح نوبل در حقیقت اعتراف جهان به این مساله است که شیعه مخالف هرگونه خشونت است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه "الزمان" عراق، وی همچنین خاطرنشان کرد: جایزه صلح نوبل یکی از جوایز مهم در جهان است و کسانی که این جایزه را دریافت می‌کنند در حقیقت کسانی هستند که تاثیر ویژه‌ای در زندگی مردم جهان دارند. گرچه شان و جایگاه آیت‌الله سیستانی بسیار از این جایزه بالاتر است اما ایشان چهره‌ای نورانی در عراق و جهان است که آثار مثبتی را در حل اختلافات بدون آغاز درگیری‌ها داشته است.

عبدالحکیم الهادی، یکی از نمایندگان مستقل عراق نیز اعلام کرد که نامزدی آیت‌الله سیستانی برای دریافت جایزه صلح نوبل نشانگر آن است که اصول و ارزشهای شیعه در واقع اصول اسلام اصیل است و به مرزهای جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود بلکه به متعلق به همه بشریت است.

از سوی دیگر،‌ روزنامه انگلیسی زبان تلگراف اخیرا در مقاله‌ای تحت عنوان "اوباما و اتحادیه اروپا را فراموش کنید کسی که شایسته دریافت صلح نوبل است یک مرد از عراق است" آیت‌الله سیستانی را فردی شایسته‌ برای دریافت این جایزه دانسته و اعلام کرد که آیت‌الله سیستانی بیش از هر کس دیگری در ممانعت از خشونت‌ها در عراق نقش داشته است.

استخدام پیمانی اعضای ستاد مشایی در نهاد کتابخانه‌ها

چند ماه پیش از اتمام دوران مسئولیت منصور واعظی به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اخبار و مطالبی در رسانه‌های مختلف مبنی بر تخلفات قانونی در دوران دبیرکلی واعظی منتشر شد. در این اخبار ذکر می‌شد که تعدادی از افراد ستاد انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری امسال فعالیت می‌کردند، به صورت پیمانی در نهاد کتابخانه‌ها استخدام شده‌اند.

در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که روز شنبه 26 بهمن برگزار شد و طی آن "منصور واعظی" از دبیرکلی نهاد کتابخانه‌ها خداحافظی و "محمدحسین ملک‌احمدی" برای بار دوم در این مسئولیت جا گرفت، با واعظی در گفتگوی کوتاهی درباره اخبار مربوط به انتصابات مساله‌دار و حاشیه‌ساز در چند ماه اخیر در نهاد سوالاتی مطرح کرد. واعظی در این گفتگو موضوع را به کلی تکذیب کرده و گفت: من به هیچ وجه اجازه فعالیت سیاسی را در نهاد نداده‌ام و در ماه‌های پایانی رفتن من از نهاد، جریانی برای جوسازی علیه مجموعه نهاد و من شکل گرفت.

چند روز پس از انتشار این خبر، یکی از اعضا و منابع آگاه در نهاد کتابخانه‌ها که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرنگار پارسینه، صحت سخنان واعظی را زیر سوال برده و گفت: این سخنان به هیچ وجه درست نیست و صحت ندارد. وی گفت که من یکی از اعضایی هستم که بعد از چند سال و با مشکلات فراوان، در نهایت استخدام پیمانی شدم. یعنی رویه جاری در دوره آقای واعظی این بود که نیروها بعد از چند سال، استخدام پیمانی می‌شدند اما عده‌ای از اعضای ستاد آقای مشایی با سفارش آقای واعظی در عرض یک یا دو هفته به استخدام پیمانی نهاد در آمدند. در حالی که مدرک برخی از آن‌ها دیپلم بود و این چنین استخدامی تخلف آشکار قانونی است.

 یا مساله دیگر این که این افراد هم در موسسه ایران‌نمایه مشغول به کار بودند هم در نهاد و از هر دو اداره، حقوق دریافت می‌کردند اما کسی از استخدامشان در نهاد خبر نداشت و وقتی که مساله رفتن واعظی قوت گرفت، مدارک استخدامشان در نهاد آشکار شد تا بعد از رفتن واعظی بتوانند به عنوان کارمند در نهاد باقی بمانند. وی افزود که چندی پیش اخباری حاکی از استخدام نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی در نهاد کتابخانه‌ها منتشر شد. این موضوع صحت دارد و در این استخدام‌ها، افرادی چون "مصطفی زرقونی" قائم مقام ستاد انتخاباتی مشایی به عنوان مشاور معاون امور استان‌ها، "وحید شاکری" سخنگوی ستاد مشایی به عنوان مدیرکل روابط عمومی، "حسن قاسمی" رئیس کمیته راهبردی ستاد مشایی به عنوان کارشناس اداره کل استان‌ها، "روح‌الله هدایتی" رئیس کمیته استان‌های ستاد مشایی به عنوان کارشناس روابط عمومی، "علی بدری" رئیس ستاد مشایی در استان البرز به عنوان معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی مستقیما به صورت پیمانی به استخدام نهاد کتابخانه های عمومی درآمدند.

این منبع آگاه ادامه داد: موضوع به این سادگی‌ها نیست و اقدامات صورت گرفته تنها به استخدام خارج از ضوابط ختم نمی‌شود بلکه آقای واعظی در استخدام علی بدری و حسن قاسمی در نهاد، عملا کار غیرقانونی انجام داده و افرادی را که مدرک آن‌ها دیپلم است، به استخدام درآورده و پست‌های کلیدی به آن‌ها داده است. از این جالب‌تر این‌که واعظی در سال 91 بدری را که دیپلمه است، با مدرک لیسانس استخدام کرده و به استانداری البرز مامور به کار کرد. در صورتی که نهاد یک سازمان غیردولتی است و این کار غیرقانونی بوده است. پس از تغییر استاندار البرز و روشن شدن این امر واعظی بدری را به نهاد کتابخانه‌ها آورد و استخدام کرد اما پس‌از روشن شدن وضعیت تحصیلی وی، باز هم به صورت غیرقانونی او را با مدرک دیپلم ابتدا به عنوان مشاور معاونت اداری مالی و سپس به عنوان معاون امور استان‌ها و مجلس منصوب کرد.

 



سلام هیتلری نتانیاهو در اجلاس آیپک

 


حضور خاتمی در منزل عارف


"علیرضا خامسیان" از نزدیکان "محمدرضا عارف" در گفتگو با ایران خبر، در توضیح اخباری مبنی بر عدم حضور عارف در بنیاد باران به دلیل برخی مسائل و حاشیه‌های انتخاباتی گفت : هر سال اعضای هیئت مدیریه بنیاد باران تغییر می‌کنند و دکتر عارف هم اکنون در هئیت مدیره بنیاد باران حضور ندارند که این به هیچ عنوان نمی‌تواند به منزله پایان همکاری وی با این بنیاد تلقی شود.

مشاور رسانه‌ای عارف گفت: دکتر عارف همچنان عضو هیئت موسس و عضو شورای عالی بنیاد باران می‌باشد و خبری که از حضورش در جلسه این بنیاد ، در کنار  آقای خاتمی رسانه‌ای شده است، اصلا اتفاق عجیبی نیست  و در پاسخ به شائبه‌های ناراحتی عارف از خاتمی در جریان انتخابات افزود که آقای عارف نه تنها از آقای خاتمی که از هیچ کدام از جریانهای اصلاح‌طلبی و از هیچ کس  ناراحتی ندارد و این اخبار را رسانه‌های ناهمسو برای ایجاد افتراق میان اصلاحطلبان مطرح کرده‌اند .

خامسیان با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه یزدی‌ها گفت: حتی شب بعد از جلسه شورای عالی بنیاد باران، آقای خاتمی در منزل دکتر عارف حضور پیدا کردند و جلسه یزدی‌ها در منزل ایشان برگزار شد.

آگهی‌های بازرگانی به مناسبت 8 مارس

رجا در مطلبی طنز نوشت: هشت مارس مثلاً روز جهانی زنان است و کسانی که دلشان غنج می‌رود مثل زنان غربی باشند امروز خیلی خوشحال هستند. به همین مناسبت بد ندیدیم برخی از آگهی‌های بازرگانی این قشر را منتشر کنیم تا برای رفع نیازهایشان انقدر چشم به اونور آب نداشته باشند!
 
مژده          مژده
خانم‌هاي خانه‌دار ديگر نگران نباشيد كارهاي منزل را به ما بسپاريد.
غذاي آماده و متنوع، نظافت خانه، خريد منزل، تربيت بچه، شوهرداري و ساير خدمات مورد نياز
انجمن فراغ سازي زنان خانه‌دار
 
 
با ما همراه شويد
حقوق برابر، منزلت اجتماعي، آزادي سقط جنين، رهائي از نكبت سلطه مردان، سلف مختلط، تورهاي مسافرتي به آنتاليا و دبي بدون اجازه شوهر و كلي عشق و حال ديگر فقط با يك امضاء
"شركت تجاري كمپين we change"
 
 
آگهي استخدام
به يك فروشنده زن با روابط عمومی زیبا جهت بالا بردن فروش نيازمنديم.
"جمعي از حاميان اشتغال زنان"
 
 
مرگ بر قلم به دست مزدور
بدينوسيله از طرف تمامي زنان ستمديده و تحت انقياد، براعت خود را از علوم اجتماعي لوس و مردسالار اعلام مي‌كنيم.
"تعدادی از اساتید اخراجی رشته مطالعات زنان"   
 
 
آگهي نامربوط
آپارتمان 3خوابه به متراژ 125متر در پاسداران با قيمت مناسب!
 
 
سرمايه از شما  فعاليت از ما
مجري انحصاري شلوغ كاري‌ها و مظلوم نمائي‌ها از قبيل تحصن و گعده‌هاي غير منتظره
 
 
قابل توجه زوجهاي جوان
جنسيت فرزندتان را به دلخواه خود انتخاب كنيد:
 نوزاد از شما جامعه‌پذير كردن از ما.
 
 
جزوه از ما خواستگاري كردن هم از ما!
ديگر نگران كمروئي خود نباشيد!
تنها براي گرفتن جزوه به ما رجوع كنيد باقي كار را به ما بسپاريد!
انجمن حمايت از خواستگاري دختران
 
 
رشته مطالعات زنان دانشگاه فلان جا با شرايط زير دانشجوي دختر مي‌پذيرد:

1- داشتن روحيه چريكي 2- براعت جستن از اشكال مختلف سلطه مردان 3- برخوردار بودن از ذهن پيچيده براي درك تحليل‌هاي فمنيستي  4- نداشتن سوء سابقه از جمله خانه داري و رعايت شئونات اسلامي 5-  نداشتن قصد ازدواج به مدت 45 سال 6- قبولي در كنكور

پوسترهای جدید فیلم حاتمی‌کیا را ببینید

به گزارش مهر، برنامه‌های تبلیغاتی فیلم سینمایی "چ" در کانون تبلیغاتی آگهی‌سازان طراحی شده است و در روزهای آینده به طور کامل به اجرا در خواهد آمد، "چ" آخرین ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" از ۲۱ اسفندماه در سینماهای تهران و شهرستان ها به نمایش درخواهد آمد.


پیش‌بینی شده است این فیلم اکران خود را در ۲۰ سینمای تهران و چندین شهرستان آغاز کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است :‌همزمان با بحران شهر پاوه در مرداد ماه ۱۳۵۸ ،‌ دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می شوند تا به اوضاع و امور سرکشی نمایند. در این میان گروه اصغر وصالی به عنوان فرمانده نیروهای مردمی که به دستمال سرخ ها معروف بودند، ‌تنها مدافعین شهر پاوه محسوب می شوند



قلک کتاب و اسباب بازی در ترکیه


مشرق نوشت: یکی‌ از پروژه‌های جالبی که این روزها در نقاط مختلف و در شهرهای مختلف ترکیه دیده می‌شود "قلک اسباب‌بازی‌ و کتاب" است. در این طرح مردم می‌توانند اسباب بازی‌‌ها و کتاب‌هایی را که دیگر نیاز ندارند در این قلک‌ها می‌‌اندازند تا به دست بچه‌های مناطق محروم برسد. روی این قلک‌ها نوشته است: "ما خواندیم آنها هم بخوانند؛ ما بازی‌ کردیم آنها هم بازی‌ کنند".


حضور یک امام‌جمعه در Whats APP

شبکه اجتماعی موبایلی Whats APP یکی از چند آپلیکیشن موبایلی است که برای ایجاد ارتباط آسان و بدون هزینه مخابراتی میان کاربران شبکه های موبایلی رایج است. یکی از ائمه جمعه شهرستان‌های استان فارس با ورود به این شبکه اجتماعی به دنبال ایجاد ارتباط با نسل جوان است.

بهار نوشت: "حجت الاسلام بازیار"، امام جمعه شهرستان زیرین دشت استان فارس با حضور در Whats APP و با تنظیم این متن، حضور خود در این شبکه اجتماعی و تمایل خود برای ایجاد ارتباط با جوانان را اعلام کرده است: "جوانان عزیز: ما در فضای حقیقی شما را نیافتیم، به دنبال شما در Whats APP آمده ایم با شماره… با بنده کانکت شوید، هر شب ۲۱ الی ۲۲ پاسخگوی شما هستم". شایان ذکر است که مرکز این شهرستان، شهر حاجی‌آباد بوده و جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، برابر با ۶۹٫۴۳۸ نفر بوده است.




حتی مولاوردی فرصت نکرد وسایلش را جمع کند


"زهرا شجاعی" رییس اسبق مرکز مشارکت امور زنان ریاست جمهوری، ضمن مروری بر سیر تبدیل دفتر امور زنان ریاست جمهوری و سپس مرکز امور مشارکت زنان به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درباره روزهای آخر مسوولیت "شهیندخت مولاوردی" در دوره "احمدی‌نژاد" گفت: حتی به خانم مولاوردی که در آن زمان در مرکز امور زنان کار می‌کرد فرصت ندادند تا وسایلش را از اتاقش جمع کند.

وی در مصاحبه‌ای با ایلنا گفت: پس از اتمام عمر دولت سید محمد خاتمی و روی کار آمدن دولت نهم به ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ریاست مرکز بر عهده "نسرین سلطانخواه" قرار گرفت که به علت جضور وی در شورای شهر پس از مدتی جای خود را به "زهره طبیب‌زاده نوری" داد. در دولت دهم نیز این وظیفه به "مریم مجتهد‌زاده" رسید. لازم به ذکر است که در انتهای عمر دولت دهم مرکز امور زنان وخانواده بالاخره به معاونت ارتقا یافت. مرکز در این دوره همواره مهم‌ترین هدف خود را تحکیم و تعالی خانواده مطرح کرد و همچنین اقداماتی در حوزه کار آفرینی و اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار در این دوران شکل گرفت. از دیگر طرح‌های بارز این دوره گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیز بود.

شجاعی در مورد این دوره از سرگذشت مرکز امور زنان گفت: "احمدی‌نژاد در دوره تبلیغات انتخابات هیچ تئوری و نظریه‌ای در مورد زنان نداشت و تنها در مورد حجاب اظهار نظر کرده بود. و پس از روی کار آمدن دولت نهم نام مرکز را به مرکز امور زنان و خانواده تغییر داد".

پس از آن نیروهای جدیدی به مرکز آمدند که اغلب نه تنها سابقه و مدرک مرتبط نداشتند بلکه برخی از آن‌ها با بعضی از مسئولین نسبتهای خانوادگی نیز داشتند. خوب است مولاوردی مدارک مربوط به این مساله را اکنون که بحث چابک سازی دولت مطرح است در اختیار عموم قرار دهد. علی رغم این مسائل به هر حال تعدادی از نیرو‌ها به شکل مازاد بر پست‌های ثابت هستند که می‌توانند مشمول خرید خدمت شوند که این مساله امری طبیعی است.

تمبر سیدمحمد خاتمی در غرب آفریقا

انصاف نوشت: کشور لیبریا، غرب آفریقا، سال 2000، تصویر سید محمد خاتمی ریاست جمهور اسبق ایران بر تمبری یادگاری درج شد. این تمبر از رهبران کشورهای جهان از 190 کشور منتشر شده و در کاتالوگ میشل هم به آن اشاره شده است.




به گزارش دانا، جایزه وزارت خارجه آمریکا برای "زنان مبارز" در سال ۲۰۰۹ میلادی تأسیس شده و سالی یک بار به زنانی که در راستای حقوق بشر آمریکایی، اجرای برنامه‌ها برای تحقق طرح‌های واشنگتن در کشورهای جهان را پیگیری می‌کنند، تقدیم می‌شود.

 

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:سلفی ,تکفیری,وهابی,قطری,سعودیوجنایت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com