وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

140هزاركشته، 7ميليون‌آواره و كشوري‌ويرانه


بسياري از شورشيان غيرسوري حتي به جنگ مخالفان سوري هم رفته‌اند و جنگ‌هاي داخلي شديدي در اين كشور در حال وقوع است. اغلب شهرهاي سوريه به ويرانه تبديل شده و طبق آمار رسمي سازمان ملل بالغ بر 140 هزار نفر در اين سه سال كشته شده كه بخش عمده آنها زنان، كودكان و شهرونداني بودند كه در زير بمباران‌هاي هوايي جان داده‌اند، مخالفان اخيرا ليستي شامل 45 هزار مفقود‌الاثر را ارائه داده‌اند كه به گفته ناظران بي‌طرف اغلب آنها اعدام و بايد آمارشان به 140 هزار كشته فعلي اضافه شوند؛ يعني در 3 سالگي اين جنگ خونين حداقل 180 هزار نفر كشته شده‌اند. 

در اين جنگ بي‌رحمانه از سلاح شيميايي هم استفاده شد و 3 هزار نفر در عرض چند ساعت در حومه دمشق، (غوطه) بر اثر گاز ساردين خفه شدند. در بين آنها حداقل جسد 500 كودك خفه شده سوري جهان را منقلب كرد. همين حادثه آمريكا و غرب را تا يكقدمي حمله به سوريه پيش برد اما هنگاميكه بشار اسد پذيرفت تمام سلاح‌هاي شيميايي‌اش توسط ماموران سازمان ملل از بين برده و منهدم شوند، آمريكا از اقدام نظامي عليه اسد چشم پوشيد.

در عين حال بشكه‌هاي انفجاري مرگبار اين روزها همچنان توسط هليكوپترها بر شهرهاي محل درگيري فرو ريخته مي‌شود و از سوي ديگر خشونت گروه‌هاي خشن موسوم به داعش و النصره كه عمدتا جنگجويان تروريست غيرسوري هستند و آمار تلفات همچنان رو به افزايش است و حدود يك سوم جمعيت سوريه آواره شده و در سخت ترين شرايط در كمپ‌هايي در تركيه، اردن، عراق و لبنان زندگي مي‌كنند.

در شرایط کنونی سوریه، مشخص کردن محل‌هاي جنگ روی نقشه به دلیل تاکتیک‌هاي به کار گرفته شده توسط گروه‌های مختلف شورشی مشکل است. آنها به صورت گروه‌هاي شبه نظامی عمل مي‌کنند که در حال حرکتند و وقتی که از سوی نیروهای حکومتی تهدید مي‌شوند، به جای حفظ محل استقرار خود برای پیشگیری از تلفات، عقب نشینی مي‌کنند.
نقشه زیر با توجه به اطلاعات دولت آمریکا و گزارش رسانه‌ها تهیه شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com