وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


امروز خبرنگار بهارنيوز با دفتر آيت‌الله جوادي‌آملي در قم تماس گرفت و خواستار توضيحات اين دفتر شد. شوقي از مسوولان دفتر، ضمن ابراز تاسف از اين برداشت‌هاي ناصحيح اظهار داشت: در اوايل دوره دولت جديد نيز همين اقتباس در برخي رسانه‌ها صورت گرفته بود كه ما ناچار شديم متن كامل بيانات معظم‌له را روي سايت قرار دهيم اما اينكه مجددا اقدام به اين شبهه‌افكني مي‌كنند قابل تاسف و تامل است. 

در همين رابطه و در پي درخواست بهارنيوز دفتر ايشان متن زير را در اختيار ما قرار داد: در پی انتشار برخی اخبار منتسب به حضرت آيت الله جوادی آملی مبنی بر انتقاد ایشان از گفتمان اعتدال، به اطلاع می‌رساند معظم له در دیدارهای متعدد با اقشار مختلف هنرمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی متناسب با موضوع صحبت، به واژه شناسی کلمه « اعتدال» از منظر قرآن کریم پرداخته و با برتر و مقدم شمردن عدل بر اعتدال، نتیجه‌گیری می‌فرمایند اعتدالی که در مقابل عدل قرار گيرد عين رذالت است، ليکن اعتدالی که در مقابل افراط و تفريط باشد عين عدالت خواهد بود.

ایشان همواره متذکر این نکته شده‌اند که همه ما و مسئولین موظف به اقامه عدل هستیم و نه اعتدال چرا که اعتدال لاجرم نتیجه و محصول اقامه عدل خواهد بود. علاقه‌مندان جهت پیگیری مباحث حضرت آیت الله جوادی آملی در این خصوص می‌توانند به متن دیدارهای معظم له در سایت ایشان و همچنین جلد هفتم کتاب شریف تسنیم (چاپ 1378) ذیل آیه شریفه 143 سوره بقره «و کذلک جعلناکم امة وسطا» مراجعه نمایند. گفتنی است در چند روز گذشته برخی سایت‌ها با انعکاس گزینشی سخنان حضرت آیت‌الله جوادی آملی، به ایجاد تصویر نادرستی از معنای اعتدال از منظر معظم له پرداختند که بدین وسیله همگان و خصوصا اصحاب رسانه را به امانت‌داری و رعايت اخلاق رسانه‌ای دعوت می‌نماييم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com