وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


 این استاد دانشگاه افزود: پژوهشی درباره آیات مهدوی در قرآن انجام داده و متوجه شدم بسیاری از این آیات، آیات بنی‌اسراییل است. اولین مردمی که حکومتی با رهبری ولی معصوم خواستند، بنی‌اسراییل بودند و اولین معصومی که توانست حکومت تشکیل بدهد حضرت موسی (ع) بوده است.
 
وی اظهار داشت: مردم یهود، در دوران حکومت ولی معصوم، آزمایش می‌شوند اما شکست می‌خورند. اولین آزمون‌شان اقتصادی است که در سوره مائده آمده و می‌گویند: "ما نمی‌توانیم با یک غذای ثابت ادامه مسیر بدهیم." آزمون دوم جهاد است که در آن هم شکست می‌خوردند. قوم حضرت داوود (ع) این دو مرحله را پیش می‌برند اما در آزمون سوم که عدالت است؛ شکست می‌خورند.

این مهدویت‌پژوه ابراز داشت: در زمان پیامبر خاتم (ص) هم اولین آزمون، اقتصادی است که در شعب ابی‌طالب اتفاق می‌افتد. جهاد پیش می‌آید که در ماجرای جنگ احد و تبوک، آن‌طور که باید، پیش نمی‌روند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) هم اقتصاد، جهاد و عدالت را مطرح می‌کند که مردم شکست می‌خورند. ایشان می‌فرماید: "اگر بیایم بیت‌المال را منصفانه قسمت خواهم کرد." حضرت در بخش دیگر سخنانش می‌فرماید: "در تابستان، شما را به جهاد فراخواندم گفتید، هوا گرم است و نیامدید؛ در زمستان فراخواندم گفتید، هوا سرد است و باز هم نیامدید." به بحث عدالت حضرت علی (ع) هم که می‌رسد، پس می‌زنند. در زمان امام حسن (ع) که در اقتصادش ماندند و معاویه همه را با پول خرید.
 
 رائفی‌پور در پایان سخنانش گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران دارد این آزمون‌ها را پیش می‌برد. آزمون اقتصادی‌اش تحریم و هشت سال دفاع مقدس هم آزمون جهادش بود. امروز در آزمون عدالتیم که باید دید چقدر می‌توانیم پایش بایستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com