وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی افزود: اگر تصمیمی در مورد تحریم اتخاذ شود، مسئولیت آن بر عهده اتخاذ کنندگان چنین تصمیمی است ولی قطعا تحریم کمکی به بهبود اوضاع نخواهد کرد. ما به نظر مردم شبه جزیره کریمه احترام مي‌گذاریم و نتایج همه پرسی روز یکشنبه را نیز محترم خواهیم شمرد. حق تعیین سرنوشت حق همه مردم است و در قوانین بین المللی و منشور ملل متحد نیز بر این موضوع تاکید شده است.

وی با پیشنهاد کشورهای غربی در مورد تشکیل یک گروه تماس میان روسیه و اوکراین مخالفت کرد و گفت: اتخاذ چنین رویکردی غلط است، چون بحران اوکراین توسط روسیه به وجود نیامده است که نیاز به گروه تماس داشته باشد. ˈما نیازی به یک ساختار بین المللی برای روابط دو کشور نداریم. در واقع روابط دو کشور هیچ گاه قطع نشده است. وزیران و مقامات اوکراین و روسیه مي‌توانند بطور مستقیم با هم در تماس باشند.ˈ

جان کری: نتایج همه پرسی کریمه برای جامعه بین المللی قابل پذیرش نخواهد بود

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در لندن، عصر جمعه، در یک کنفرانس خبری در محل سفارت آمریکا در لندن، گفت: نه آمریکا و نه جامعه بین المللی هیچکدام نتایج رفراندوم پیوستن کریمه به روسیه را نخواهند پذیرفت.
جان کری افزود: آمریکا از استقرار نیروهای نظامی روس در کریمه و مرز شرقی اوکراین نگران است و گفت: اگر روسیه همین راه را ادامه دهد هزینه‌هاي بیشتری متحمل خواهد شد.
جان کری در این کنفرانس خبری ، گفت باردیگر بر سخنان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با نخست وزیر موقت اوکراین تأکید مي‌کند که گفته بود: « آمریکا همواره در کنار اوکراین خواهد ایستاد و خواستار ثبات در اوکراین و احترام به استقلال و تمامیت ارضی این کشور است»

ˈجان کریˈ و ˈسرگئی لاوروفˈ درباره بحران اوکراین حدود شش ساعت در محل اقامت سفیر آمریکا در مرکز لندن مذاکره کردند تا شاید راهی دیپلماتیک برای کاهش تنش در اوکراین و بویژه در شبه جزیره کریمه بیابند. مذاکرات وزیران خارجه آمریکا و روسیه، آخرین تلاش دیپلماتیک برای کاهش تنش در اوکراین در آستانه همه پرسی روز یکشنبه در شبه جزیره کریمه بود.

منابع آگاه مي‌گویند خواسته اصلی آمریکا در این مذاکرات لغو یا تعویق همه پرسی در شبه جزیره کریمه بوده، خواسته ای که روسیه آن را نپذیرفته است. آمریکا و اتحادیه اروپا همه پرسی در شبه جزیره کریمه را نامشروع و غیرقانونی مي‌دانند و متقابلا روسیه نیز دولت موقت در ˈکی یفˈ را نامشروع و نتیجه نوعی کودتا مي‌داند. کشورهای غربی تهدید کرده اند که در صورت عدم توجه روسیه به خواسته های آنها از جمله در موضوع همه پرسی هفته آینده در کریمه، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال خواهند کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com