وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

محققان آمریکایی گمان می‌کنند موتورهای پرواز ۳۷۰ مالزی به مدت چهار ساعت، پس از ناپدید شدن هواپیما در ساعت یک و نیم صبح هشت مارس به وقت محلی روشن بوده است. به گزارش وال استریت ژورنال دو نفر از محققان آمریکایی که با جزئیات آشنا بودند، این احتمال را افزایش داده‌اند که هواپیما ۳۷۰ مالزی ‌می‌توانسته برای صدها مایل در شرایطی که نامرئی باقی بماند به حرکت خود ادامه دهد. محققان هوایی و مسئولان امنیت ملی آمریکا پس از تحلیل داده‌های موتور هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ که به واسطه “برنامه حفظ و نظارت” به زمین فرستاده شده بود، باور دارند این هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی مجموعاً ۵ ساعت پرواز کرده است. این مسئله پرسش‌های جدیدی را درباره این جت که ۲۳۹ مسافر داشته و نحوه ناپدید شدن آن پس از یک ساعت از “رادارهای غیرنظامی ترافیک هوایی” برمی‌انگیزد.

شش روز پس از ناپدیدشدن اسرارآمیز این هواپیما که جست‌وجوی گسترده هوایی و آبی بی‌نتیجه‌ای را در پی داشته، به نظر می‌رسد تحقیقات گستره بیشتری پیدا کرده است. مسئولان ضدتروریستی آمریکا این احتمال را دنبال می کنند که خلبان یا یک نفر از خدمه هواپیما، پس از خاموش کردن فرستنده مسیر آن را به سوی یک مکان نامشخص تغییر داده است.

تحقیقات ادامه دارد و مشخص نیست آیا سندی دال بر عمل تروریستی یا خرابکاری وجود داشته باشد. تاکنون مسئولان امنیت ملی آمریکا گفته‌اند هیچ مدرکی دال بر عملیات تروریستی وجود ندارد. اگرچه آنها احتمال یک عملیات خرابکارانه را رد نکرده‌اند. این درحالی است که مالزی اعلام کرده که طبق آخرین تماس برقرار شده با بوئینگ ۷۷۷، این هواپیما تحت کنترل بوده است. همزمان پلیس مالزی خانه یکی از دو خلبان را بازدید کرد.

دیروز با انتشار تصاویر ماهواره‌ای، چین احتمال داد که تصاویری از لاشه این جت متعلق به شرکت هواپیمای مالزی را شناسایی کرده است. پرواز MH۳۷۰ با ۲۳۹ نفر در حالی ناپدید شده است که بیش از ۱۵۰ مسافر چینی سوار بر آن بوده‌اند. دولت چین همچنین مقامات مالزی را به انتشار گزارش‌های ضد و نقیض درباره هواپیمای گم‌شده متهم کرده‌است.

از سوي ديگر، دیروز واشنگتن‌پست گزارش داد در عکس‌هایی که روز سه‌شنبه از دو مسافر ایرانی که با پاسپورت‌های جعلی قصد پرواز به کشور‌های اروپایی را داشتند منتشر شده بود، این دو پاهای مشابه ‌داشته‌اند!

عکس‌هایی که روز سه‌شنبه از دو مسافر ایرانی منتشر شده بود،
دو مرد با پاهای مشابه را نشان می‌دهد.


این عکس‌های را پلیس مالزی منتشر کرده بود. پلیس این کشور اعلام کرده که دلیلی ویژه‌ای در تغییر این عکس‌ها وجود نداشته و فقط بالا تنه یکی روی پایین تنه دیگری قرار گرفته است. آنها تاکید کرده‌ا‌ند هیچ هدفی برای منحرف کردن افکار عمومی وجود نداشته است.
چندی پیش نیز واشنگتن‌پست گزارش داده بود پنج مسافر برای ورود به هواپیما کارت پرواز خود را دریافت کرده بودند، در حالیکه هرگز سوار هواپیما نشده‌اند. با این وجود، مقامات مالزیایی اصرار کرده‌اند که بار مسافران سوارنشده بر هواپیما پیش از پرواز از آن خارج شده است. اما گزارش واشنگتن پست اشاره می‌کند که پرواز با هیچ تاخیر قابل توجهی که نشان از خالی کردن بار پنج مسافر باشد، مواجه نبوده است. به نظر می‌رسد اطلاعات ضد و نقیض پرونده، این معمای بزرگ صنعت هواپیمایی را بیش از پیش پیچیده کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com