وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

این مسئول فرانسوی در ادامه با بیان این ادعا که انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه "مضحک" است تاکید کرد: فرانسه در کنار مخالفان میانه‌رو سوریه که با نظام و تروریست‌ها می‌جنگند می‌ایستد و یاد آور می‌شوم که چهار فرانسوی همچنان در سوریه گروگان هستند.

تاکید اشتون بر لزوم تشکیل دولت انتقالی در سوریه

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر مسئولیت جامعه جهانی در پایان دادن به بحران سوریه، تشکیل دولت انتقالی و آغاز روند سیاسی در این کشور را خواستار شد. کاترین اشتون،  در بیانیه‌ای اعلام کرد: درگیری و جنگ در سوریه در حالی وارد چهارمین سال خود می‌شود که بیش از 100 هزار تن در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند و بیش از دو میلیون تن دیگر آواره شده‌ و نزدیک به 9.3 میلیون سوری که نیمی از آن‌ها کودک هستند به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
وی با بیان اینکه تاریخ تاکنون تراژدی بدتر از بحران سوریه را به خود ندیده است، از مخالفان و کشورهای دیگر خواست تا ضمن تلاش برای تشکیل دولت انتقالی، روند سیاسی واقعی برای تشکیل کشور جدید سوریه را آغاز کنند.

اشتون بر لزوم برگزاری مذاکرات میان مخالفان و مسئولان نظام سوریه بدون هیچ پیش شرط یا مداخله بیگانگان تاکید و مذاکره با تروریست‌ها و تحویل قدرت به آنها را رد کرد. رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بالا گرفتن کشتارها و درگیری‌ها در سوریه تاکید کرد: این اقدامات با ورود تروریست‌های خارجی به سوریه افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: جنایت‌های جنگی که از سوی گروه‌های مسلح اتفاق می‌افتد، موجب افزایش رنج‌های ملت سوریه و ادامه بحران می‌شود.

اشتون ضمن تاکید بر مسئولیت جامعه جهانی در پایان دادن به بحران سوریه،‌ از تمامی طرف‌ها خواست تا به تعهدات خود بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com