وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

همزمان خبرگزاری آلمان اعلام کرد که دولت سوریه خود را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند. لایحه انتخابات به‌تصویب مجلس ملی رسیده و پس از امضای بشار اسد ضمانت اجرائی خواهد یافت. ناظران گفته‌اند که این قانون مانع نامزدی مخالفان دولت در انتخابات می‌شود. در یکی از بندهای آن تاکید شده است کسانی که ظرف ده سال‌گذشته در تبعید به سر می‌برده‌اند، حق نامزدی ندارند. اخضر براهیمی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرده است که با این تصمیم، دولت سوریه نقطه‌ پایانی بر مذاکرات صلح ژنو می‌گذارد.

بشار ‌الجعفری سفیر سوریه در سازمان ملل‌متحد ضمن انتقاد از اظهارات اخضر براهیمی گفت: «انتخابات یک مسئله کاملا داخلی است و به کسی ربطی ندارد.» لایحه جدید قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در شرایطی به تصویب مجلس سوریه رسیده که نمایندگان گروه‌های مخالفت دولت قرار است هفته ‌آینده پیرامون آینده مذاکرات صلح در ژنو به‌رایزنی بنشینند.

در سومین سالروز بحران سوریه، سازمان ملل متحد اعلام کرد که این بحران با نزدیک به ۹ میلیون آواره بزرگ‌ترین موج فرار انسانی را در سراسر جهان سبب شده است. براساس داده‌های این سازمان، از آغاز جنگ داخلی تاکنون بیش‌از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خاک سوریه را ترک کرده‌ و ۶ و نیم میلیون نفر در داخل خاک این کشور آواره شده‌اند. در همین مدت ۵۶ هزار شهروند سوری خود را به کشورهای اروپائی رسانده و در آنجا درخواست پناهندگی داده‌اند. مقامات سازمان ملل می‌گویند که دست ‌کم نیمی از آوارگان جنگ سوریه را کودکان تشکیل می‌دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com