وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی با بیان اینکه ما وظیفه‌ای برای تعریف و تمجید کردن نداریم، افزود: البته اگر در دولت اقدام مهمی متناسب با شاخصه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری ایجاد شود، حتما برجسته‌سازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه بعید است دولت راستگویان موضوعی را تکذیب کنند و باز آن اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: چنانچه نشریه «9 دی»‌ توقیف شود، حماسه 9 دی توقیف شدنی نیست و رسانه‌های دیگری مانند «9 دی» همین مطالبه‌گری را انجام می‌دهند.

پس از گذشت یک هفته ...

امروز پس از گذشت یک هفته از انتشار خبر خبرگزاری فارس، اعلام شد: هفته‌نامه «9 دی» به مدیرمسئولی «حمید رسایی» نماینده تهران در مجلس از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

حکم توقیف این هفته‌نامه که هفته گذشته صادر شده، امروز (سه‌شنبه) به مدیرمسئول این نشریه ابلاغ شد.

همچنین پرونده این هفته‌نامه، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

پیش از این هیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف هفته نامه یالثارات الحسین(ع) داده بود که با واکنش محافل سیاسی و رسانه ای مواجه شده بود.

علیرضا معاف سردبیر «9 دی» با تأیید خبر توقیف این هفته‌نامه، به خبرنگار فارس گفت که دلیل عمده این اقدام هیئت نظارت، انتشار مطالب انتقادی نسبت به سیاست‌های هسته‌ای، فرهنگی و اقتصادی دولت یازدهم است.

وی یکی از اصلی ترین گزارش های انتقادی هفته‌نامه متبوعش که مورد اعتراض دولت قرار گرفت، موضوع «اخراج دانشمندان هسته‌ای از سازمان انرژی اتمی» عنوان کرد و آن را «مستند» دانست.

سردبیر «9 دی» اظهار داشت: هفته گذشته خبر توقیف «9 دی» را از منابع غیر رسمی شنیده بودیم اما معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت راستگویان و دبیر هیئت نظارت آن را تکذیب کردند اما امروز، نظر هیئت رسماً به مدیرمسئول هفته‌نامه ابلاغ شد.

معاف در پایان با استقبال از ارجاع پرونده این هفته‌نامه به دادگاه، متذکر شد: مسئولان 9 دی مستندات خود در خصوص گزارش های منتشره در این نشریه را در دادگاه ارائه خواهند داد.

مرور بخشی از جملات قابل تأمل رئیس جمهور درباره رسانه‌ها

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در آخرین ماه امسال در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، فضای رسانه‌ای کشور را مورد نقد قرار داد و از دژهای پولادین بعضی رسانه‌ها گفت.

رئیس جمهور در بخشی از سخنانش تصریح کرد: هر کشوری که در آن آزادی اندیشه، سخن، بیان و قلم و گردش آزاد اطلاعات بیشتر باشد زمینه پیشرفت و تعالی در آن کشور مهیاتر خواهد بود.

وی افزود: بی‌تردید اگر در جامعه‌ای دهان‌ها بسته و قلم‌ها شکسته شود، اعتماد عمومی در آن جامعه از بین خواهد رفت و چشم‌ها و گوش‌ها به سمت امکانات ارتباطاتی بیگانگان خواهد رفت. بگذاریم میدان قلم و بیان میدان بازی باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری اعلام کرده است: چرا برخی از مطبوعات دارای دژی پولادین هستند وهیچ کس نه قوه مجریه و نه قوه قضاییه جرات نزدیک شدن به آنها را ندارند ، ‌دژی پولادین که موجب شده است آنها خود را نه تنها قیم دولت و احزاب بلکه قیم مردم بپندارند.

رئیس جمهور تاکید کرد : تمام مطبوعات و رسانه ها دارای اختیارات و حقوق مساوی هستند اگر کسی خود را برتر می پندارد این دولت آن را برتر نمی بیند .

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تمام نشریات و جراید باید دارای امنیت مساوی باشند و هیچ کس نباید خود را در حصار امن احساس کند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: هر کس خطا کند باید با خطاکار برخورد شود و در این زمینه دولت معتقد است توقف و توقیف یک نشریه آخرین راه حل است نه اولین راه حل.

وی ادامه داد: ممکن است مطبوعه یا جریده ای خطا کند یا اشتباه بزرگی مرتکب شود در این صورت اولین قدم این است که اگر می خواهیم برخورد کنیم با نویسنده و مدیر مسئول آن جریده برخورد کنیم، چرا کل رسانه بسته شود و افرادی که در بخش‌های مختلف آن جریده در حال کار هستند به خاطر خطای یک نفر بیکار شوند؟

رئیس جمهور گفت: اشکالی ندارد اگر نویسنده ای خطا کند با او یا مدیر مسئول برخورد شود، چرا قدم اول توقیف و توقف باشد؟ البته اشکال ندارد برخی مواقع شاید به توقیف هم کشیده شود اما چرا با عجله؟

حجت‌الاسلام روحانی افزود: چطور امروز برخی آزاد آزادند و برخی سهم اندکی از آزادی دارند؟ مخالفان دولت آزادند اما بگذارید به همان اندازه همراهان دولت هم از آزادی و امنیت برخوردار باشند و نقد کنند مخصوصاً نقدهای سازنده.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:9دی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com