وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مخالفان جشن نوروز متعصب و تنگ‌نظرند
رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت: جشن نوروز تاریخ شش‌هزارساله داشته، به هیج مذهب ربطی ندارد و "تابع هیچ جهان‌بینی دینی و مذهبی نیست."
مخالفان جشن نوروز متعصب و تنگ‌نظرند
امامعلی رحمان در دیدار با فرهنگیان اين كشور گفت: "آنهایی که امروز بر ضد این جشن مردمی سر و صدا بلند می‌کنند، یا سخت متعصب و تنگ‌نظر هستند یا تاریخ ملت، رسم و آیینهای اجدادی و ارزشهای جاویدانی آن، خلاصه تقدیر ملت برای آنها کاملا اهمیت ندارد." برخی از علمای اسلامی در رسانه‌های مستقل در مورد تجلیل از جشن نوروز ابراز نظر کرده و ابراز داشته‌اند که اگر نوروز به عنوان جشن مذهب زردتشتی تجلیل شود، برای مسلمانان قابل قبول نیست.

مقامات تاجیکستان نوروز را یک جشن ملی و جهانی خوانده و نقش آن را در همگرایی و همکاری، صلح و سازش و دوستی و همدیگرفهمی مردم جهان مؤثر ارزیابی کرده‌اند. در پی در اجلاس ۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۰ مقام بین‌المللی کسب کردن جشن نوروز این جشن "همچون وسیله بهترین گفتگوی تمدنها" خدمت می‌کند.

همزمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان به اثرات منفی روند جهانی‌شوی در اقتصاد و فرهنگ و هستی مردمان کشورهای در حال توسعه اشاره‌ کرد و از فرهنگیان خواست که در تربیت وطن‌پرستی، خودآگاهی و خویشتن‌شناسی ملی در میان ساکنان، بخصوص جوانان، سهم گذارند. او گفت: "تنها شخص وطن‌دوست و وطن‌پرست، از تاریخ و فرهنگ ملت خویش باخبر، خودآگاه و خودشناس و دارای افتخار بلند ملی می‌تواند که در حفظ ارزشهای تاریخی و فرهنگی و سنت و آیینهای نیک ملی سهم فعال گذارد."
امامعلی رحمان پذیرفته شدن پیشنهاد تاجیکستان از جانب یونسکو برای تجلیل از ۶۰۰ سالگی مولانا عبدالرحمان جامی در سال ۲۰۱۴ را مایه افتخار مردم کشور خواند. همه‌ساله در آستانه تجلیل از جشن بین‌المللی نوروز امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، با فرهنگیان کشور دیدار می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com