وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

چنین اظهارنظرهایی، نه تنها نشان‌دهنده شفافیت عملکرد و دقت مدیران در وصول مطالبات نیست، بلکه بر پیچیدگی ماجرا نیز افزوده و سوال‌های زیادی را ایجاد کرده است. یکی از این سوال‌ها این است که آیا سایر اعضای شورا در جریان این فهرست و اسامی آن هستند؟ روند کار چگونه است و آیا فهرست باید به اعضای شورا اعلام شود؟ محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در این باره به «قانون» گفت: «اسامی بدهکاران اصلی شهرداری تهران باید به شورای شهر اعلام شود، همچنین باید دلایل پرداخت نشدن بدهی هم بررسی شود و در نهایت با صلاحدید شورا در اختیار مراجع قضایی قرار گیرد.» وی افزود: «ما نیز همین‌طوری شنیدیم که چند نفری هستند که بیشترین بدهی را به شهرداری تهران دارند، یعنی بیشترین مطالبات معوقه شهرداری متعلق به چند نفر است. اما هیچ‌گونه اسمی یا اینکه میزان بدهی چقدر است و این بدهی‌ها اساسا به چه دلیلی ایجاد شده است، یا اینکه چرا تاکنون شهرداری نسبت به وصول آن‌ها اقدام نکرده است، به شورای شهر اعلام نشده است.» این عضو شورا ادامه داد: «براساس قانون، امور حقوقی شهرداری می‌توانست در این مدت نسبت به وصول مطالبات معوقه اقدام کند. باید ببینیم آیا شهرداری مقصر است که از مکانیزم‌های قانونی وصول اقدام نکرده و تبانی کرده است، یا اینکه چه میزان خود بدهکاران مقصر هستند. این مسائل باید از سوی کسانی که این موارد را اعلام کردند، در صحن شورا مطرح شود و نسبت به آنها تصمیم‌گیری شود.»
قصور معاونت مالی و اداری شهرداری
چرا این ناهماهنگی ایجاد شده است و چرا قبل از اعلام فهرست بدهکاران به شورا، به صورت عمومی اعلام شده است؟ مقصر کیست؟ سالاری در پاسخ به این پرسش اظهارکرد: «بیشتر به معاونت مالی و اداری شهرداری برمی‌گردد. یعنی این معاونت باید در گزارشی به صحن غیرعلنی شورا، چرایی وصول نشدن این مطالبات را اعلام کند تا زوایای پنهان ماجرا مشخص شود که چرا چنین اتفاقی افتاده است. اینکه ما به صورت کلی چنین مواردی را در رسانه‌ها اعلام کنیم، بازی با افکار عمومی است و راه‌حل اصلی نیست.» وی در پاسخ به اینکه قبول دارید زوایای پنهانی در عملکرد شهرداری تهران وجود دارد که به بررسی بیشتری نیاز دارد، افزود: «قطعا این طوری است. البته شورای چهارم، اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا، ورود جدی به عملکرد شهرداری تهران داشتند. در همین 6 ماهی که از فعالیت شورای چهارم می‌گذرد، هم در تصویب متمم بودجه 92، هم در تصویب برنامه پنج‌ ساله و تصویب بودجه سال 93 برنامه سنجش‌پذیر، کمی و قابل نظارت تصویب کنند.» وی گفت: «با توجه به گزارش‌هایی که از سوی برخی از کارشناسان کمیسیون‌های تخصصی ارائه شده، زوایای پنهانی وجود دارد که باید با اولویت‌بندی مشخص شود که چرا این زوایای پنهان وجود دارد.»
انتقاد به عملکرد برنامه‌ای شهرداری
گرچه مدیران شهرداری همواره از شفافیت در عملکرد و امور مالی خود خبر می‌دهند، اما شواهد نشان می‌دهد شفافیت ادعایی کافی و کامل نیست.سالاری در این باره هم گفت: «درباره نحوه عملیاتی شدن برنامه پنج‌ساله اول انتقاد بسیار جدی به شهرداری داریم. زیرا در ارائه عملکرد دوستان شهرداری نتوانستند عملکرد شفافی را از اجرای این برنامه به شورا ارائه کنند. خودشان هم قبول کردند که برنامه پنج‌ساله اول بیشتر یک برنامه کیفی بوده و سنجش‌پذیر نبوده است.» وی تصریح کرد: «به تازگی یکی از اعضای شورا، گزارشی را از اداره مصوبات شورای چهارم درباره نحوه اجرایی کردن تبصره‌های بودجه سال 92 داشته است. گزارش کارشناسان مربوطه نشانگر این است که 80 درصد تبصره‌های بودجه سال 92 عملی نشده یا اجرای آنها دارای ابهاماتی است که گزارشی از سوی شهرداری تهران در این باره ارائه نشده است. ما امیدواریم رویکرد کارشناسانه‌محوری که شورای چهارم دارد، شاهد تکرار این شبهات در اجرای برنامه‌پنج‌ساله دوم و بودجه سال 93 نباشیم.»
این عضو شورای شهر، ارزیابی کلی خود را درباره اعلام وجود چنین فهرستی در شهرداری، این طور بیان کرد: «اینکه ما بیاییم برخی کلیات را مطرح کنیم و اذهان عمومی و رسانه‌ها را درگیر کنیم، درست نیست. کمیسیون برنامه‌ و بودجه و معاونت مالی، ابتداباید این مسائل را در صحن شورا مطرح کنند و دلایل وقوع این اتفاق و میزان قصور شهرداری یا بدهکاران مشخص شود تا براین اساس بتوانیم اظهارنظر شفافی برای پاسخگویی به افکار عمومی داشته باشیم. تناقضات جدی در این گفتارها وجود دارد و شورای چهارم چنین گفتمانی را برنمی‌تابد. باید اسامی بدهکاران و اینکه بابت چه پروژه‌هایی این بدهی‌ها ایجاد شده، مشخص شود.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com