وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

"در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که رابطه کشورها با سرزمین حجاز و عربستان فراتر از یک روابط دیپلماتیک متعارف است، ما به سوی مکه نماز می‌گزاریم، لذا هیچ موضوعی نباید مانع روابط خوب بین ایران و عربستان باشد و این موضوع، مسئله‌ای مهم است، البته ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد، ولی نباید در روابط عبادی بین مردم ایران و مردم این سرزمین، سردی ایجاد کند"

لاریجانی با تأکید بر اینکه این موضوع یک استراتژی مهم برای کشور است، دلیل آن را قداست حجاز دانست و متذکر شد: اهمیت حجاز و عربستان برای ایران فراتر از کشورهای متعارف است و باید اختلاف‌ها از راه گفت‌وگو به سمت آنکه به نفع مسلمین است، حل شود و مسئولین سعودی نیز بایستی توجه داشته باشند که به حقوق مردم در آن کشور رسیدگی کنند و این امری حیاتی برای پایداری کشورهاست.

وی اضافه کرد: توجه به حقوق افراد‌، مهم است و باید برای امنیت و ایجاد پایداری در منطقه‌، به این امور توجه شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه مقوله روابط ایران و عربستان فراتر از یک روابط متعارف با دیگر کشورهاست، تصریح کرد: دلیل این موضوع قداست 'حجاز' است، از این جهت استراتژی ایران، همکاری صمیمانه و برادرانه با همه کشورهای اسلامی به خصوص عربستان است به دلیل عظمتی که فریضه حج دارد.

به گفته وی، باید توجه داشته باشیم که برخی از عبادات در اسلام صرفاً جنبه فردی دارد اما برخی هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی، بستگی دارد چه تفکری را در زیربناهای فکر اسلامی در نظر بگیریم؛ برخی از عبادات مثل "حج" هم آراستگی معنوی‌، محور آن است و هم یک نتایج سیاسی - اجتماعی به دنبال دارد البته وحدت بین مسلمین و ثمرات اقتصادی نیز در مقوله حج مندرج است.

"همیشه وضعیت ثابتی در مکه و یا مدینه وجود نداشته است، این موضوع به دلیل شرایط سیاسی آن منطقه است، اما در کل این توجه در قلوب مسلمانان به سمت این مکان مقدس همیشه بوده است که این مسئله خود به خود شرایط ویژه اقتصادی را ایجاد می‌کند."

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه مسئله حج از جهات مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید دید موضوع حج از نظر کلان اقتصادی، چه سهمی در بازار سرمایه و پول دارد؟ باید بررسی شود که حج چه سهمی در واردات و صادرات دارد؟ البته ممکن است برخی از این مسائل در کوتاه‌‌مدت حل نشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 23 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com