وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اوباما در دیدار با پادشاه عربستان:
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه عربستان به وی اطمینان داد که توافق هسته ای 1+5 با ایران، به زیان کشورهای منطقه نخواهد بود.
به گزارش عرش نیوز ،باراک اوباما" در گفتگوی دوساعته خود با پادشاه عربستان سعودی گفت نمی خواهد بر سر مسائل هسته ای با ایران به یک توافق بی‌ ارزش دست پیدا کند.

در همین رابطه یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت : دیدار باراک اوباما با ملک عبدالله با هدف کاهش نگرانی آمریکا در مورد روابط متزلزل این کشور با متحد قدیمی خود یعنی عربستان سعودی برنامه ریزی شده است.

در بیانیه کاخ سفید نیز آمده است که در این مذاکرات باراک اوباما  بر اهمیت رابطه مستحکم واشنگتن با بزرگترین صادر کننده نفت جهان تاکید کرده است.

 به گفته یک مقام آگاه در این نشست درباره موضوعات انرژی و حقوق بشر صحبتی نشد. سازمان های حقوق بشری پیش از سفر اوباما به ریاض خواستار تشدید فشارها بر خاندان سعودی برای بهبود حقوق بشر در این کشور شده بودند.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت دو رهبر درباره اختلافات تاکتیکی گفتگو کردند در حالی که منافع راهبردی آنها مشترک و مورد توافق است.  این مقام افزوده است فکر می‌کنم آمدن به ریاض و توضیح این موضوع برای پادشاه که اوباما مصمم به توقف ایران در دستیابی به سلاح هسته ای است حائز اهمیت است.

به ادعای وی این دیدار فرصتی بود تا ملک عبدالله را مطمئن سازیم که  توافق بدی را قبول نخواهیم کرد و تمرکز بر موضوع هسته ای بدان معنا نیست که درباره دیگر فعالیت های بی ثبات کننده  ایران در منطقه نگرانی نداریم.

همچنین دو رهبر درباره جنگ داخلی سوریه گفتگوی مفصلی داشتند و به گفته این مقام مطلع هر دو کشور نسبت به انتقال سیاسی در سوریه و حمایت از مخالفان میانه رو اشتراک نظر دارند.

رئیس جمهور آمریکا دیروز جمعه وارد پایتخت عربستان سعودی شد. رسانه های دولتی عربستان گفته اند که مذاکرات دو کشور بر تلاش برای صلح در خاورمیانه و بحران سوریه متمرکز بود.
منبع:مهر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com