وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سایت العربیه، در بخش عربی خود خبری منتشر کرد که از آزادی چهار سرباز گروگان گرفته شده حکایت دارد. در بخشی از این خبر آمده است: ریگی سخنگوی جیش العدل گفته است که هیچ گونه توافقی بین ما و نظام حاصل نشده، چرا که ما مطمئئن شدیم جمهوری اسلامی هیچ گونه اهمیتی برای جان سربازان خود قایل نیست، لذا ما به درخواست مشایخ اهل سنت احترام گذاشتیم و این سربازان را آزاد کردیم تا ثابت کنیم که ما صادق هستیم و در مقابل هم انتظار داریم جمهوری اسلامی زندانیان اهل سنت که در زندانهای خود دارد را آزاد کند.

به نوشته العربیه سخنگوی جیش العدل هم چنین تاکید کرده که ممکن است این سازمان دست به اقدامات مشابهی بزند. از نکات قابل توجه در بیانیه گروهک تروریستی جیش العدل این است که در آن تلاش می شود خود را "انسان دوست" و دارای "حسن نیت" معرفی کنند!

بیانیه گروه جیش العدل بدین قرار است:


بسم الله الرحمن الرحیم
پایان مذاکرات و آزادی نظامیان رژیم با پادرمیانی علمای اهل سنت ایران
سازمان جیش العدل به اطلاع عموم مردم ایران می رساند که مذاکرات بین مسئولین سازمان و وفد اعزامی علمای اهل سنت با تصمیم آزادی نظامیان رژیم به پایان رسید. علمای اهل سنت که دارای مکانت بزرگی در جامعه اهل سنت ایران هستند از ابتدای ماجرای اسارت نظامیان رژیم میانجی گری کرده و سعی کردند این ماجرا به خیر و خوبی حل گردد که نهایتا شورای مرکزی و رهبری سازمان جیش العدل رای به آزادی نظامیان داده و آنها را تحویل وفد اعزامی دادند. این تصمیم خالصتا در پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی اتخاذ گردید تا نظام حاکم هم در راستای آزادی زندانیان اهل سنت گام بردارد و در غیر این صورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود.
سازمان جیش العدل جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - چهارم آوریل ۲۰۱۴

همانطور که گفته شد تا لحظه انتشار این خبر هیچ یک از مقامات رسمی در تهران نسبت به تایید یا تکذیب این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. از جمله استاندار سیستان و بلوچستان درباره ادعای جیش‌العدل مبنی بر آزاد کردن مرزبانان ربوده شده گفت: وقتی سربازان را به آغوش ایران برسانیم، به باور آزادی آنها می‌رسیم. علی اوسط هاشمی اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم به باور آزادی سربازان برسیم که آنها را به آغوش ایران برسانیم. وی تاکید کرد: در این باره باید منتظر باشیم.

از سوي ديگر خبرگزاري فارس گزارش داد یک مقام آگاه امنیتی از تحویل مرزبانان ربوده‌شده به مقام‌های ایرانی در پاکستان خبر داده است. اين مقام آگاه امنیتی با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ان ساعاتی قبل از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.

 گفتني است 5 مرزبان ایرانی 19 بهمن 92 در منطقه مرزی توسط گروه جیش العدل ربوده شدند. پس از آن جیش العدل از اعدام یکی از مرزبانان خبر داد. هنوز مشخص نیست مرزبان​هايي که ادعا مي​شود آزاد شده​اند چند نفر هستند و آيا جمشيد دانایی فر که ادعا شده بود به شهادت رسیده در میان آزاد شده​ها هست یا واقعا به شهادت رسیده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 15 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com