وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

حسن روحانی اردیبهشت ماه سال گذشته نیز در سخنرانی خود در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی با اشاره به این‌که زنان و مردان در اسلام و انقلاب اسلامی برابری کامل دارند، اظهار کرد: دولت آینده، دولتی است که فرصت برابری برای زنان و مردان ایجاد می‌کند. وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بارها تکرار کردند که در صحنه انقلاب اسلامی نقش زنان کمتر از مردان نبوده است. این بیان امام خمینی است که بیان منزلت و مقام زنان از مردان کمتر نیست. وی همچنین با بیان این‌که در تمام نهضت‌های ایران زنان نقش‌آفرین بوده‌اند، تصریح کرد: اگر زنان نقش برابری در رشد اجتماعی و توسعه دارند، پس باید دارای حقوق و فرصت‌های برابری در کنار مردان باشند.

روحانی افزود: در برنامه دولت تدبیر و امید، تقویت نهاد خانواده و افزایش رضایتمندی در زندگی خانواده، تقویت جایگاه زنان و نگاه برابر به استعدادهای علمی، پژوهشی و سیاسی و اجتماعی زنان، جبران تفاوت فاحش بین نرخ بیکاری زنان و مردان، ارتقای مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریت، برخورداری همه زنان از پوشش تامین خدمات اجتماعی، مورد توجه قرار می‌گیرد.

داداندیش مسوول کمیته زنان ستاد مرکزی حسن روحانی در دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در نشستی که خردادماه سال گذشته برگزار شد،، افزایش سهم زنان در پیشرفت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور را یکی از راهبردهای روحانی برشمرد و گفت: زنان تحصیل‌کرده خوبی داریم؛ اما باید سهم آنان در پیشرفت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی افزایش یابد. در این جهت لازم است با نگاهی برابر به استعدادهای مدیریتی، علمی و پژوهشی زنان پرداخته شود و ظرفیت‌های شغلی بیشتری برای آنان در نظر گرفته شود علاوه بر آن برنامه‌های آموزشی جهت مهارت‌های فنی و تخصصی و مدیریتی زنان افزایش یابد.

وی افزود: به اعتقاد روحانی، زنان باید در عرصه مدیریتی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشارکت بیشتری داشته باشند و در دولت تدبیر و امید مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف افزایش می‌یابد. به ویژه در وزارتخانه‌هایی که زنان بخش عمده‌ای از افراد شاغل در آن را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که در حال حاضر زنان زیادی در استخدام برخی وزارتخانه‌ها هستند، ولی مدیران کمی از این وزارتخانه‌ها را تشکیل می‌دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com