وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

موسسه گالوپ؛ نسبت الحاد در سعودی را بالا و ناگهانی ارزیابی می کند، زیرا عربستان کشوری است که ادعای تطبیق اصول شریعت اسلامی در جامعه اش را دارد؛ اما چه موضوعی باعث شده سعودی ها به سمت الحاد روی بیاورند؟ نقش وسایل اطلاع رسانی جدید در گسترش این پدیده چیست؟ آیا مقامات سعودی راه کارهایی برای نابودی این پدیده قبل از ریشه دواندن آن در جامعه سعودی دارند و یا  آن را به عنوان مصادیق تروریسم معرفی خواهند کرد؟ 

انور العشقی؛ رئیس مرکز پژوهش های خاورمیانه در ریاض در یک گفتگو با فرانس 24 اظهار داشت: بروز این پدیده در سعودی به چند عامل بر میگردد. 

مهمترین عامل پیاده کردن تعاریف افراط گرایانه از دین اسلام در جامعه و در میان خانواده های سعودی است. مسئله ای که نتیجه معکوس داشته و آنها را به سمت الحاد کشانده است. العشقی هم چنین نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی و وسایل اطلاع رسانی جدید در این موضوع را بسیار مهم می داند و می افزاید این وسایل نقش محوری در انتشار علنی این پدیده بازی می کنند . 

اما العشقی اقدام حکومت در برخورد با این پدیده و معرفی آن به عنوان مصادیق جرم و تروریسم را بعید دانست و گفت : من معتقدم این پدیده شکل مستقلی از تفکر است و این امری مثبت به شمار می رود، اما اگر این امر مثبت به دنبال ایجاد فتنه باشد و به امری منفی تبدیل شود حکومت حق دارد عاملان آن را مجازات کند. 

 

" افتخار به بی خدایی" تصویری که به وسیله یکی از کاربران سعودی ملحد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com