وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "دولت باید تمهیداتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد شرایط مناسب در مناطق مختلف کشور ایجاد کند"، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در استان سیستان و بلوچستان در بخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی و منابع معدنی وجود دارد که باید اقدامات لازم در راستای بهره‌برداری از آنها صورت گرفته و در کنار آن صنایع جانبی را نیز ایجاد کنیم. روحانی ایجاد شرایط مناسب بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری را از جمله اقداماتی دانست که باید در این جهت انجام شود و افزود: امروز دولت در حال فراهم کردن شرایط بین‌المللی برای کار بهتر کارآفرینان بوده و معتقد است اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران با تلاش، کوشش، صبر و حوصله قدم به قدم می‌تواند برطرف شود و شرایط را از دست آنهایی که با این بهانه‌ها می‌خواستند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند، بگیرد.

وی با اشاره به توافق اولیه با 1+5 و تلاش تیم مذاکره‌کننده ایران برای رسیدن به توافق نهایی، گفت: امروز همگان معتقدند که دستیابی به توافق نهایی در همین مدت شش ماه امکان‌پذیر است؛ البته مسائل سختی پیش روی ما قرار دارد، اما بحمدالله پیشرفت‌هایی صورت گرفته و اگر با همین روند ادامه پیدا کند، می‌توان ظرف مدت شش ماه به توافق نهایی رسید. رئیس‌جمهور ادامه داد: این به معنای رفع همه تحریم‌ها و ایجاد مناسبات پولی و مالی با دنیا خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور و شرایط بین‌المللی به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری در ایران تسهیل شده و فرصتی مغتنم به شمار می‌رود چراکه ایران کشور بکری است و می‌توان در سال‌های آینده شاهد شکوفایی سرمایه‌گذاری در کشور باشیم و این نه تنها نظر دولت بلکه نظر اغلب کارشناسان و سرمایه‌گذاران جهانی است. وی با تأکید بر اینکه "من کاملاً به آینده امیدوارم و می‌دانم کشور در حال تحولی بزرگ در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهد بود"، گفت: دولت می‌داند که باید زمینه‌ها را آماده و به کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری اطمینان دهد و امکانات را در اختیار آنان قرار دهد که در این راستا در استان سیستان و بلوچستان اقداماتی در خصوص گازرسانی به بخش‌های بزرگی از استان که قدم بسیار بزرگی برای همه صنایع انرژی‌بر خواهد بود انجام شده است.

روحانی افزود: همچنین در زمینه ایجاد مجتمع پتروشیمی در منطقه ایرانشهر و صنایعی که باید در چابهار ایجاد شود، تصمیماتی اتخاذ شده است؛ در زمینه معادن و بخش کشاورزی نیز زمینه‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه "امروز کار بزرگی بر عهده کارآفرینان برای توسعه کشور است"، گفت: صندوق توسعه ملی نیز در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری آمادگی دارد تا شرایط ویژه‌ای را برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در استان سیستان و بلوچستان فراهم کند.

روحانی در پایان ضمن تشکر از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استان سیستان و بلوچستان، ابراز امیدواری کرد تا در آینده شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش این استان باشیم. بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور پیش از ورود به محل این مراسم از نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که در حاشیه مراسم برگزار شده بود، بازدید کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com