وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی در عین حال تاکید کرد همان طور که رئیس‌جمهور محترم در نامه خود به مقام معظم رهبری نیز اشاره فرموده‌اند توافق ژنو صراحتا حقوق هسته‌ای کشورمان را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنی سازی در ایران، حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است. لازم به ذکر است برخی رسانه‌ها مطالبی منتسب به سید عباس عراقچی درباره شناسایی حق غنی‌سازی ایران را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که نظر عراقچی با نظر رئیس جمهور در این خصوص مغایرت دارد.

مدرسه معصومیه فایل صوتی «عراقچی» را منتشر کرده است؟

در همين حال، مسئول برگزار کننده نشست طلاب با عراقچی گفت: آقای عراقچی در فرازی از جلسه‌ای که با طلاب داشت استدالی را بیان داشت که بخشی از نامه رئیس جمهور به رهبری پیرامون دستاوردهای توافق نامه ژنو اشتباه بوده است.

به گزارش فارس، مهدی افراز طلبه مدرسه علمیه معصومیه قم و مسئول برگزار‌کننده نشست طلاب با عباس‌عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به فایل صوتی منتشر شده اظهارات عراقچی با طلاب در این مدرسه، گفت: با توجه به سوالات متعددی که در بین برخی طلاب حوزه علمیه قم مطرح شده بود، تصمیم گرفتیم تا جلسه‌ای با حضور یکی از اعضای تیم مذاکره کننده برگزار کنیم که بعد از پیگیری های انجام شده، آقای عراقچی اعلام کردند می توانند در این جلسه حضور داشته باشند.

او گفت: ما به آقای عراقچی گفتیم اجازه دهید که این جلسه بصورت عمومی برگزار شود اما ایشان خواستند که جلسه بصورت خصوصی و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شود؛ با توجه به درخواست آقای عراقچی ما نیز تعدادی از افرادی را به این جلسه دعوت کردیم که اغلب از اساتید و طلاب مدرسه علمیه بودند و حدود 70نفر می‌شدند.

مسئول برگزار‌کننده نشست طلاب با ‌عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه یک نهاد دولتی با نصب تعداد فراوانی بنر با عناوین و امضاهای مختلف در نقاط مختلف شهر و حتی ورودی مدرسه معصومیه که محتوای آن خیر مقدم به آقای عراقچی بود، این جلسه را اعلام عمومی کرد، ادامه داد: اقدام این نهاد دولتی تعداد زیادی از افرادی که پیگیر مسائل هسته ای بودند را به مدرسه علمیه معصومیه کشاند که البته ما از ورود تعداد قابل توجهی از این افراد جلوگیری کردیم.

افراز گفت: تعدادی از مسئولین دولتی و امنیتی توانستند در این جلسه حضور پیدا کنند، البته عده ای نیز همراه آقای عراقچی بودند که افراد حاضر در جلسه را به حدود 95 تا 100 نفر می‌رساند. او گفت: بنده مجددا در ابتدای سخنرانی آقای عراقچی به ایشان یادآوری کردم که باتوجه به بر هم خوردن ترکیب حاضران در جلسه، شما هر مطلبی را که فکر می‌کنید به صلاح نیست مطرح نکنید و بهترین مراعات و تدبیر را خودتان انجام دهید تا هر بخشی از مباحثی که به صلاح نیست در فضای رسانه‌ای منتشر نشود که ایشان به بنده گفتند نه! اجازه دهید همه مباحث مطرح شود که بنده نیز گفتم: به هر حال الان افراد مختلفی در جلسه حضور پیدا کردند و ممکن است کسی تخلفی کند و سخنان شما منتشر شود، خودتان هر بحثی را که صلاح می‌دانید منتشر نشود، مطرح نکنید.

مسئول برگزار‌کننده نشست طلاب با ‌عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به سخنان منتشر شده از عراقچی، گفت: البته بهتر است در مورد محتوای جلسه، دیگر بیش از این مباحث مطرح نشود، اما با توجه به تکذیبیه ایشان باید این نکته را خاطرنشان کنم که بنده اطلاعی از اینکه چه فایل صوتی در اختیار آقای عراقچی قرار گرفته که ایشان آنرا منقطع و تحریف شده دانسته اند، ندارم ولی آنچه که روشن است این است که ایشان در فرازی از جلسه استدالی را بیان داشتند که بخشی از نامه رئیس جمهور به رهبری پیرامون دستاوردهای توافق نامه ژنو اشتباه بوده است.

افراز گفت: عده ای مدعی شده اند که مدرسه معصومیه فایل صوتی را منتشر کرده است، اگر قرار بود ما این فایل صوتی را منتشر کنیم و قصد وارد کردن خدشه به مذاکرات را داشتیم، آقای عراقچی موضوعات مهمتری را نیز مطرح کرده بودند که می توانستیم آنها را منتشر کنیم، اما ما اعلام کردیم که به هیچ عنوان خبری از این مراسم به بیرون درز نخواهد کرد و بر عهد خود نیز پایبند بودیم.

او در پایان ادامه داد: اگر قرار بود محتوای این جلسه منتشر شود و به شخصیت آقای عراقچی و مذاکرات خدشه‌ای وارد کنیم بهترین زمان آن موقع بود که در محافل عمومی و تخصصی اختلاف بودن یا نبودن حق غنی سازی وجود داشت، اما امروز بودن حق غنی سازی در متن توافق نامه به هیچ وجه مدعی ندارد، که ما نیز قصد داشته باشیم با انتشار این گونه مطالب ضربه‌ای به روند مذاکرات وارد کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com