وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

زمانیان با تاکید بر اینکه این اعتراضات و تجمعات تا متوقف شدن حفر تونل‌ها ادامه خواهد داشت، دفاع از حقوق مردم استان را تنها هدف از این تجمعات دانست و خاطرنشان كرد: برخی افراد تلاش می‌کنند از این موقعیت‌ها و تجمعات به نفع خود سوء استفاده سیاسی بکنند اما بدانند که این حرکت‌ها تنها با هدف دفاع از حقوق مردم استان بر پا شده است.
 
تونل‌های احداث شده هیچ گونه مجوز قانونی ندارند

 وی با بیان اینکه تونل‌های احداث شده هیچ گونه مجوز قانونی نداشته است تصریح کرد: طرح احداث تونل گلاب 2 هیچ گونه مطالعات زیست محیطی، تخصیص اعتبارات کشوری، مصوبه هیئت دولت، مصوبه شورای عالی آب و مجوز قانونی 215 را ندارد و یک تخلف محسوس و آشکار است. زمانیان با تاکید بر اینکه مسئولان کشور باید با بی قانونی و کارهای خلاف مقابله کنند، تصریح کرد: اگر بی قانونی در کشور رواج پیدا کند دیگر مقابله و جلوگیری از گسترش آن سخت خواهد بود و این آتش همگان را خواهد سوزاند و به یقین دیگر هیچ حرکتی در کشور صورت نخواهد گرفت و به سرانجام نخواهد رسید.
 
ما با احداث تونل‌هاي خلاف و غیر قانونی مخالف هستیم

وی با تاکید بر اینکه ما با مردم استان اصفهان هیچ گونه مشکلی نداریم، مخالفت اصلی را با احداث تونل و زورگویی‌ها مسئولان استان همجوار بیان و تصریح کرد: ما با زدن سد و انتقال آب مازاد که اگر وجود داشته باشد به شکل کارشناسی و منطقی مخالف نیستیم، ما با احداث تونل‌هاي خلاف و غیر قانونی مخالف هستیم. زمانیان با بیان اینکه مردم و مسئولان استان جلوی احداث تونل‌ها خلاف را خواهند گرفت، تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان در جلسات متعدد با وزیر نیرو و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  اعلام کرده اند که تونل گلاب 2 به دلیل عدم کار کارشناسی و آثار مخرب و جبران ناپذیر خلاف است و این مسئله برای همگان اثبات شده و مبین است.
 
آيا می‌شود در یک کشور دولت در دولت تشکیل شود؟

وی با طرح این سوال که مگر مي‌شود در یک کشور دولت در دولت تشکیل شود؟ افزود: مگر می‌شود برخی استان‌هاي برخوردار قوانین اجرایی نظام و شورای عالی آب را زیر پا بگذارند و دولت‌ها را در راستای مصالح و خواسته‌های نامشروع و منفعت طلبانه خود همراه کنند؟ تمام مسئولان کشور از تخلف آشکار در ساخت تونل‌های گلاب و بهشت آباد مطلع هستند و باید جلوی این حرکت را بگیرند. زمانیان تاکید کرد: تنها سخن ما با مسئولان کلان و استان همجوار این است که رودخانه زاینده رود، بهشت آباد و کارون باید تا ابد زنده و پاینده بماند.
 
وی ایستادگی در برابر کارهای خلاف و بی قانونی و زورگویی‌ها را از وزیر نیرو و دولتمردان درخواست کرد و گفت: از وزیر نیرو هیئت دولت به ویژه شخص رئیس جمهور انتظار داریم جلوی زیاده خواهی‌ها و کارهای خلاف را بگیرند در غیر اینصورت مردم و مسئولان خود جلوی این تحرکات را خواهند گرفت.   زمانیان با بیان اینکه وزیر نیرو در جلسه شورای عالی آب اعلام کرد که احداث تونل گلاب 2 و بهشت آباد خلاف است افزود: اگر این اقدام خلاف است چرا جلوی آن نمی گیرید؟ وزیر نیرو باید جلوی این اقدام خلاف را بگیرد.
 
مردم و مسئولان چهارمحال و بختياري سرسوزنی از حق خود کوتاه نخواهند آمد

 وی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان استان سرسوزنی از حق خود کوتاه نخواهند آمد افزود: ما تا آخرین نفس در مقابل زورگویی‌ها و اقدامات خلاف خواهیم ایستاد و حتی جان خود را در این راه فدا خواهیم کرد.  زمانیان با اشاره به سخن منطقی و کارشناسی مردم و مسئولان استان تصریح کرد: اگر بی منطقی و بی توجهی نسبت به کارهای خلاف استمرار پیدا کند ما نیز از اعتبارت استانی خود برای احداث تونل و سد تنگزی استفاده خواهیم کرد و یک انحراف در آب رودخانه ایجاد خواهیم کرد. وی افزود: مردم و مسئولان این استان هم صدا و یکپارچه از هر اقدامی برای احقاق حقوق خود بهره می‎گیرند و حتی در این راه از جان خود نیز می‎گذرند.
 
مسئول گروه صیانت از آب چهارمحال و بختیاری: صبر مردم تمام شده  است
اصفهان با پول و منطق زور، قانون را به نفع خود مصادره کرده است

 مسئول گروه صیانت از آب چهارمحال و بختیاری هم با بيان اينكه اصفهان با پول و منطق زور، قانون را به نفع خود مصادره کرده اما دوران ارباب و رعیت تمام شده است، گفت: خط قرمز استان چهارمحال و بختیاری عدالت و مبارزه با بی قانونی است.
 
حجت‌الاسلام اميرقلي جعفری در تجمع مردم چهارمحال و بختياري در اعتراض به احداث تونل گلاب 2 و بهشت آباد،  این حضور را برآمده از غیرت دینی و عدالت اجتماعی دانست و اظهار کرد: این مردم برای دفاع از حقوق خود در این مکان جمع شده اند تا  فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی را به گوش تمام مسئولان برسانند.
وی با بیان اینکه آب جز انفال است و همه حق بهره‌برداری برای مصارف شرب را دارند تصریح کرد: اگر آب وجود داشته باشد به یقین همه از آن مي‌توانند بهره برداری صحیح کنند ولی اگر آبی وجود نداشته باشد و ما با مشکل کم آبی مواجه باشیم برای همه مردم نیز آبی وجود نخواهد داشت. جعفری با اشاره به اقدامات غیر مسئولانه و غیر مدبرانه استان همجوار، این اقدامات را موجب ویرانه شدن استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان دانست و گفت: این اقدام غیر کارشناسی و منطقی استان ‌هاي اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان را به صورت کامل ویران و از بین خواهد برد.
 
قانون مداری تنها خواسته و مطالبه مردم معترض چهارمحال و بختياري است

 وی با بیان اینکه منطق، کار کارشناسی و قانون مداری تنها خواسته و مطالبه مردم در این اجتماع است افزود: مردم ولایت مدار استان حمایت از نظام، رهبری و دولت را در همه عرصه‌ها نشان داده اند اما این اجتماع آنها نه از روی احساسات و حاشیه سازی بلکه برای دفاع از حق خودشان و مقابله با بی قانونی‌ها است. جعفری زاینده رود همیشه جاری را قربانی این زیاده خواهی‌ها و منفعت طلبی‌ها دانست و گفت: زاینده رود قبل از آنکه وارد اصفهان بشود بر روی پاهای خودش از استان چهارمحال و بختیاری و سامان مي‌گذرد ولی این اقدام زاینده رود را قربانی و نابود خواهد کرد.
 
اعتراض مردم چهارمحال و بختياري به مسئولان بی تدبیر و زیاده خواه اصفهان است
 
وی با بیان اینکه ما با مردم اصفهان هیچ مشکل و دعوایی نداریم، بحث و حرف اصلی را با مسئولان بی تدبیر و زیاده خواه اصفهان دانست و گفت: مردم استان اصفهان و شهرکرد دوشادوش هم در عرصه‌هاي جبهه و جنگ از اسلام و انقلاب خود دفاع کرده اند و ما با آنها هیچ مشکلی نداریم.   حجت‌الاسلام جعفری افزود:مشکل اصلی ما با مسئولان بی منطق و زیاده خواه اصفهان است که حرف کارشناسی و منطقی را نمی پذیرند و تنها با زورگویی و زیاده خواهی به دنبال انتقال آب به هر قیمت و خسارتی هستند.   وی با اشاره به حفر تونل گلاب 1 و آثار و نتایج مخرب آن برای مردم استان، تصریح کرد: در تونل گلاب 1 نيز 4 متر طول برای انتقال 1.7 متر مکعب آب به کاشان زده شد که آثار و نتایج مخرب آن هنوز برای همگان مشخص است. 

حمایت دولت تدبیر و امید از تونل هاي غيرقانوني، امید مردم چهارمحال و بختياري را ناامید کرد
 

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه حمایت دولت تدبیر و امید از این دو طرح گلاب 2 و بهشت آباد، امید را در دل مردم به ناامیدی تبدیل کرد گفت: احداث دو تونل با طول 17 کیلومتر و 65 کلیلومتر مساوی با مرگ و نابودی استان چهارمحال و بختیاری است ولی تاکنون از سوی دولت هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری از این اقدام صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه مسئولان کلان کشوری به ویژه استان‌هاي همجوار از خویشتن داری و نجابت مردم استان سوء استفاده کرده اند، افزود: قریب به 5 سال است که مردم استان از راه‌هاي قانونی و مسالمت آمیز به دنبال احقاق حقوق خود هستند اما مسئولان زیاده خواه و منفعت طلب اصفهان تن به قانون و کار کارشناسی ندادند و صبر مردم نیز لبریز شده است. جعفری با تاکید بر اینکه مردم استان در برابر این ظلم و بی عدالتی بزرگ شعار هیهات منه الذله سرداده اند، تصریح کرد: مسئولان استان اصفهان خیال مي‌کنند که بي سر و صدا مي‌توانند اقدام غیر قانونی خود را عملیاتی و مردم حاشیه نشین زاینده رود را آواره اصفهان برای دست فروشی کنند اما بدانند مردم در برابر این حرکت آنها خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد که هستی و حیات آنها به یغما برود.
 
خط قرمز استان چهارمحال و بختیاری عدالت و مبارزه با بی قانونی است

 وی با اشاره به اظهارات نماینده مجلس اصفهان در ارتباط با خطوط قرمز این استان خاطرنشان کرد: نماینده مجلس اصفهان خط قرمز استان خود را حفر تونل‌ها گلاب و بهشت آباد عنوان کرده است اما مردم ما در این اجتماع به آنها فهماندند که خط قرمز استان چهارمحال و بختیاری عدالت و مبارزه با بی قانونی است.  جعفری با بیان اینکه در مسئله آب قانون مداری خط قرمز مردم استان است اظهار کرد: متاسفانه استان همجوار با پول و منطق زور و قدرت، قانون را به نفع خود مصادره کرده اند و ثابت کرده است که حاضر نیست به صورت مسالمت آمیز این مشکل حل و آرامش به استان‌ها بازگردد.
 
عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی آب از مهم‌ترین مطالبات مردم چهارمحال و بختياري است
 
وی به خواسته‌ها و انتظارات مردم و مسئولان در این اجتماع اشاره و تصریح کرد: عذرخواهی وزیر نیرو از مردم، شناسایی و برخورد جدی با قانون شکنان و خلاف کاران، توقف هر چه سریع تر تونل گلاب و بهشت آباد ظرف دو روز آینده و عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی آب مهم‌ترین درخواست‌ها و مطالبات مردم و مسئولان چهارمحال و بختياري است. جعفری با بیان اینکه مسئولان استان همجوار در ارتباط با علت راه اندازی این تونل‌هاي غیر مجاز جواب به شما هیچ ارتبای ندارد به مسئولان استان تحویل مي‌دهد، تصریح کرد: مگر دوران ارباب و رعیت شده است که اصفهانی‌ها خود را ارباب مردم ما مي‌دانند و هر گونه اقدامی را که بخواهند انجام مي‌دهند؟
 
 بي عدالتي‌ها، مردم چهارمحال و بختياري را به تجمع در دفاع از حق خود وادار کرد
 نماينده شهرستان لردگان در مجلس هم فریاد و مطالبه به حق مردم چهارمحال و بختياري را عدالت خواهی و ظلم ستیزی دانست و گفت: بي عدالتي‌ها، مردم چهارمحال و بختياري را به تجمع اعتراض آميز در دفاع از حقوق خود وادار کرد.  مجيد جليل در تجمع مردم چهارمحال و بختياري در اعتراض به احداث تونل گلاب 2 و بهشت آباد، به اهداف برگزاری این تجمع اشاره و اظهار کرد: این تجمع در راستای حفظ اهداف انقلاب، نظام و آرمان‌هاي امام و شهدا شکل گرفته و فریاد و مطالبه به حق مردم، عدالت خواهی و ظلم ستیزی است.
 
دین اسلام به مسلمانان دستور مي‌دهد که هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم نروید

وی عدالت را ذات و پایه‌های اصل اسلام ناب دانست و گفت: دین مبین اسلام و شرع به مسلمانان دستور مي‌دهد که هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم نروید و بر همین اساس مردم چهارمحال و بختیاری برای احقاق حقوق حقه خود به میدان آمده اند. جلیل با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در سه حوزه مورد بی‌عدالتی و بی توجهي قرار گرفته است، این تجمع را دفاع از حقوق و مبارزه با بی عدالتی‌ها و زورگویی‌ها در حق استان مظلوم و محروم چهارمحال و بختیاری دانست.
 
زورگویی و تخلف در انتقال آب بین حوضه‌اي مشهود است

وی تصریح کرد: بی عدالتی در تخصیص آب، عدم توجه به زیر ساخت‌هاي فراوان آبی در استان و زورگویی و تخلف آشکار در انتقال آب بین حوضه‌اي مردم و مسئولین را بر ایجاد چنین تجمع در دفاع از حقوق خود وادار کرده است.  جلیل با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق برآمده از ذات انقلاب است تصریح کرد: انقلاب ما بر اساس اسلام و آموزهای دینی شکل گرفته و ذات اسلام بر عدالت‌خواهی و ظلم‎ستیزی و زیربار حرف زور نرفتن به شکل جدی تاکید کرده است بنابراین دفاع از حقوق از ویژگی بارز انقلاب ما است.
 
اجتماع پرشور مردم چهارمحال و بختياري حجت را بر مسئولان تمام کرد

وی با بیان اینکه این اجتماع پرشور مردم حجت را بر مسئولان تمام کرده است، افزود: قبل از اینکه نمایندگان در مجلس بخواهند وزیر را مورد سوال و یا استیضاح قرار بدهند این تجمع غیرتمندانه به طور قطع اثر و نقش خود را ایفا خواهد کرد. جلیل با اشاره به رویکرد و شعار دولت جدید مبنی بر تدبیر و امید، خواستار رسیدگی و حل مشکل آب مردم استان با تدبیر و قاطعیت شد و افزود: امیدوار هستیم با این اجتماع عظیم مردمی دولت تدبیر و امید و شورای عالی آب به مشکل مردم استان رسیدگی و از حقوق آنها دفاع کنند.  وی با بیان اینکه سوال و حتی استیضاح وزیر در مجلس مطرح خواهد شد، حضور بی شائبه مردم را جواب محکم به این بی قانونی‌ها دانست و گفت: ما مطمئن هستیم که این حضور مردمی نتیجه و اثر بخشی خود را در سطح کلان نشان خواهد داد و ما با مردم در این مکان میثاق خواهیم بست که سر سوزنی از حقوق آنان کوتاه نخواهیم آمد.
 
مردم چهارمحال و بختياري خواستار توقف حفر تونل‌های گلاب 2 و بهشت آباد شدند

 گفتني اينكه مردم چهارمحال و بختیاری در پايان گردهمايي با عنوان«حمايت از آب و خاك» در اعتراض به احداث تونل‌هاي غيرقانوني گلاب 2 و بهشت آباد، طي قطعنامه‌اي از رؤسای قوای سه گانه جمهوری اسلامی و دیگر مسئولین ذیربط كشور خواستار توقف حفر اين تونل‌هاي غيرقانوني شدند. متن قطعنامه به شرح زير است:
 
با سلام و درود بی پایان بر پیامبر اعظم(ص) و ائمه الهدی و نایب بر حق حضرت ولی عصر(عج) مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌اي و شهدای سرافراز انقلاب اسلامی
 ما مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری که همیشه و همواره مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده ایم و تا آخر نیز می‌باشیم امروز در لبیک به دعوت نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی گرد آمده ایم تا مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به عدم توجه مسوولین امر به سال‌ها درد دل و طرح خواسته‌هاي مردم این استان که از طرق مسالمت آمیز ابراز شده و متاسفانه نتیجه‌اي دریافت نکرده ایم برای آخرین بار در عین متانت و خویشتن داری به گوش مسولین محترم برسانیم.
 
ما اعتقاد داریم که آب جزو انفال است و هیچکدام از مردم ما با انتقال اصولی مازاد آب به استان‌های همجوار مخالف نبوده و نیستند اما اگر با بی توجهی قلدر مابانه در خصوص مفاد این قطعنامه که خواسته و خط قرمز مردم استان است اقدامی عملی صورت نپذیزد لذا مردم ما را در آینده‌اي نزدیک به گونه‌ای دیگر در صحنه خواهید یافت.
 
1-حفر تونل‌های گلاب و بهشت آباد سریعا متوقف و از ادامه آن برای همیشه جلوگیری شود و ناظرینی از مردم و مسولین استان ما بر توقف آن نظارت داشته باشند.
 
2-ما با انتقال مازاد آب مخالف نیستیم ولی هرگونه انتقال آب از استان باید عملی و اصولی و منطبق با شرع مقدس و نظرات کارشناسان و رعایت حقوق و منافع مردم این استان در زمینه‌هاي تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات و محیط زیست لحاظ شود.
حفر تونل محکوم است   / حفر تونل ممنوع است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com