وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

شرايطي كه متاسفانه هنوز هم با گذشت حدود 7 ماه از آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد كم و بيش شاهد آن هستيم. هنوز هم بيش از 80 درصد اركان مديريتي و كارشناسي لايه‌هاي اجرايي دولت در دستان منسوبين دولت احمدي‌نژاد قرار دارد. افرادي كه عمده آثار مخرب عملكرد دولت قبلي ناشي از سو‌مديريت آنان است، افرادي كه به گونه‌اي هنوز هم خود را وامدار دولت مهرورز قبلي مي‌دانند و با سرپيچي و كارشكني‌هاي مستقيم و غيرمستقيم سعي در تخريب دولت روحاني دارند.

بعضي از اين مديران كه خارج از نظام شايسته سالاري و ضابطه‌مند از طريق ارتباطات محفلي و ديگر روابط، يك شبه ره صد ساله را طي كرده‌اند، هيچگاه به دولتي كه باعث رشد ناگهاني آنان شده پشت نخواهند كرد، هرچند در ظاهر مجيزه‌گوي مديران دولت جديد باشند. جا دارد كه مديران ارشد دولت آقاي روحاني بر اساس شعار شفاف مردم در انتخابات، مبني بر لزوم تغييرات اساسي، از لاك محافظه كاري و مماشات خارج شوند و سال جديد را با اصلاح روش‌هاي مديريتي 8 ساله قبل به سرانجام برسانند.

وزرا و مديران ارشد دولت تدبير و اميد بايد بدانند كه به هر حال ضعف ناشي از عدم همراهي مديران لايه‌هاي مياني مي‌تواند در دراز مدت موجبات ناكارامدي دولت تدبير و اميد را نيز در پي آورد. همچنانكه در جريان توزيع سبد كالا اين تجربه عدم همراهي، كاملا نمايان و عريان شد. مديران ارشد دولت روحاني بايد بدانند كه در صورت عدم همراهي بدنه اجرايي هيچ برنامه و طرحي به شكل كامل و صحيح به سر منزل نخواهد رسيد.

آنان بايد به اين نكته كليدي توجه كنند كه بخش اعظمي از آمار‌هاي مربوط به افزايش فساد اداري و اقتصادي مربوط به فساد بدنه دولت است نه مقامات ارشد آن. لذا با توجه به شرايط فعلي كشور و لزوم برنامه‌ريزي دقيق براي گذار از بحران‌هاي عديده پيش رو، نسبت به بدنه اجرايي كشور عنايت ويژه‌اي  اتخاذ شود و از سردرگمي فعلي خارج شود.

اقتباس شده از بهار نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com