وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در اين طرح كه از مجموعه فرهنگي برج ميلاد آغاز شد ماموران پلیس امنیت اخلاقی عصر جمعه با حضوری گسترده در اين مجموعه که در آن کنسرت یکی از خوانندگان در حال برگزاري است، ضمن برخورد با افراد بدحجاب از ورود آنها به کنسرت جلوگیری کردند.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در چندی پیش اعلام کرده بود که « پلیس پایتخت طرح‌های مختلفی را در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی به مرحله اجرا می‌گذارد و با هنجارشکنان، مانکن‌ها و افراد بدحجاب و بدپوشش برخورد می‌کند.»

به گفته وی «اجرای این طرح‌ها برابر بررسی‌های صورت گرفته از قبل برنامه‌ریزی شده است و پلیس در مقاطع مختلف با سنجش وضعیت موجود» نسبت به اجرای آنها در تهران اقدام می‌کند.

پليس پايتخت از چندی قبل تا کنون طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی را در میادین، مراکز خرید و پارک‌ها، اماکن تفریحی، كوهستان‌ها و نمایشگاه‌ها و در مورد رانندگان و سرنشینان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درون‌شهری، اجرا كرده است. برخورد با «سگ گردانی» و «ایجاد آلودگی صوتی» نيز در پي طرحهاي قبلي همچنان ادامه دارد.

سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز پيشتر با بيان اينكه « پليس با موضوع بدپوششي برخورد مي‌كند» با برشمردن مصاديق بدحجابي گفته بود كه «لباس تنگ و چسبان، روسري كه از دو سوي آن موي سر مشخص باشد، مانتوي بالاي زانو و شلوار تنگ» از مصاديق بدپوششي هستند.

وي همچنین با اشاره به اهميت و نقش حجاب و عفاف در سلامت و طهارت فردي و اجتماعي گفته بود که اين مساله باعث هجمه شديد دشمنان به مقوله حجاب و عفاف در جامعه شده و امروز دشمنان با برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت و سرمايه‌گذاري‌هاي كلان به دنبال انحطاط پايه‌هاي فكري و فرهنگي و ديني ملت ايران به ويژه جوانان و نوجوانان بوده و ترويج زندگي غربي و بدحجابي را از ملزومات جنگ نرم مي‌دانند.

رادان ضمن انتقاد از بي‌توجهي و غفلت برخي مردم و مسئولان نسبت به ناتوي فرهنگي دشمنان، خاطرنشان كرده بود: زماني بدحجاب‌ها در جامعه احساس مي‌كردند محيط براي آنان بسيار كوچك است، اما همين عده قليل بدپوشش‌ها با سوءاستفاده از غفلت جامعه، مي‌خواهند عرصه را براي متدينين و بانوان محجبه تنگ كنند.

وي تاكيد كردخ بود که قطعا نيروي انتظامي و مسوولان امر، تحت هيچ شرايطي در مقابله با بدحجابي در جامعه و مبارزه با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اخلاقي كوتاه نخواهند آمد، زيرا اگر كوچكترين قصور و كوتاهي انجام شود، در برابر شهداي عزيزمان سرافكنده خواهيم بود.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با بيان اينكه براي مقابله با بدحجابي در جامعه فقط كارهاي سلبي مدنظر نبوده و بايد به دنبال فرهنگ سازي در جامعه و تعميق فرهنگ ديني در ميان مردم باشيم، تصريح كرد: همه مردم و مسئولان در هر قشر و جايگاهي كه باشند بايد براي مقابله با ناتوي فرهنگي دشمنان مسئول و پاسخگو باشند.

سردار رادان گفته بود که نيروي انتظامي به مساله بدحجابي و بدپوششي به عنوان يک جرم نگاه کرده و حتما با آن برخورد مي‌کند، زيرا موضوع حجاب و عفاف مورد مطالبه مردم است و از حمايت‌هاي بي‌دريغ مردم از نيروي انتظامي در بحث حجاب و عفاف تشکر و قدرداني مي کنيم.

سردار حسین دقیقی، مدير عامل تامين اجتماعي نيروهاي مسلح نیز اخیرا در همایش عفاف و حجاب با بيان اينكه برخي با بدحجابي مي‌خواهند مخالفت خود را با نظام اسلامي نشان دهند، گفت: نيازمند آسيب شناسي وضع موجود جامعه هستيم و لازم است از نظر فرهنگي و اجتماعي بيشتر به اين موضوع توجه شود.

سردار احمد روزبهاني، رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا نيز با بيان اين‌كه « شرع ميزان حجاب را مشخص كرده است» گفته بود: «ما با كساني كه آرايش مو و صورتشان خلاف عرف و شرع جامعه است و افرادي كه مانكن‌گونه هستند و به مكتب، ارزش‌ها و انقلاب به نوعي دانسته يا نادانسته دهن‌كجي مي‌كنند برخورد مي‌كنيم و ضمن انتقال آنان به مقر پليس با خانواده آنان تماس گرفته و از آنان مي‌خواهيم كه لباس مناسبي براي آنان بياورند.»

وي با بيان اينكه « پليس از اين افراد تعهد مي‌گيرد» تاكيد كرده بود كه « اگر اين افراد مجددا اقدام به تكرار رفتارهاي ناهنجار خود كنند براي برخورد قضايي به مقام قضايي معرفي مي‌شوند.











نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com