وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

تولیت حرم مطهر و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ادامه داد: دوستان ما در این موسسه هیچ گاه صرفا خود را مسوول ترویج امام نمی دانند، ترویج امام وظیفه تنها این موسسه نیست. در حقیقت هدف در موسسه این بوده است که مانع تحریف اندیشه های امام بشوند. وظیفه موسسه را هم امام تعیین کرده است. حضرت امام خودش پایه گذار موسسه بوده است، اما موسسه متولی امام نیست. نقش موسسه به مثابه مرکز پردازش این سیستم است، و گرنه همه باید کار کنند.


وی در ادامه با بیان این که در مورد اندیشه امام خمینی حتما باید یک متن ثابت و قرائت مشخصی از آن وجود داشته باشد، گفت: مراقب آفات و تهدیدهایی باشیم که مثل هر کار دیگر، این کار را نیز تهدید می کند. یکی از این آفت ها نگاه کاریکاتوری است. نگاه کاریکاتوری در طول تاریخ همه شخصیت ها، مکاتب و مذاهب را تهدید کرده است. این نگاه یعنی این که بخشی را بزرگ کنیم و بخش دیگر را کوچک نشان بدهیم. این حتی بعضا باعث تمسخر هم می شود. اندیشه ی امام، یک نظام اندیشه ای است. تشیع و اسلام هم همان گونه است، اما وقتی ترکیب این نظام اندیشه ای را به هم بزنیم؛ دیگر همان نیست که در اصل بوده است.

یادگار امام با اشاره به این که "غیبت" اشد گناهان کبیره و "آبروی مسلمان" از حرمت کعبه هم مهمتر است، افزود: اما در نگاه کاریکاتوری اگر کسی شُرب خمر می کند؛ با او برخورد شدید می شود و اگر کسی تهمتی بزند و دروغی بگوید، شاید چیزی هم به او بدهند. مکتب و مذهب امام هم می تواند گرفتار این نگاه کاریکاتوری بشود. در اندیشه امام خمینی، مردم، جایگاه بی بدیلی دارند. ظلم و استکبار ستیزی هست. همچنان که ولایت فقیه نیز هست؛ ایستادن در برابر استبداد هم هست. اما آیا ما به همه این ابعاد به یک اندازه توجه می کنیم؟ وی در پایان گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، به عنوان موسسه ای که خود امام پایه گذار آن بوده اند؛ باید ناظر بر هر فعالیتی که در مورد امام صورت می گیرد، باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com