وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

این نماینده پايداري در مجلس با بیان اینکه در ارتباط با موضوع آقای ابوطالبی در حال حاضر سه احتمال وجود دارد، گفت:‌ احتمال اول این است که ایران از انتخاب و معرفی آقای ابوطالبی انصراف بدهد، احتمال دیگر این است که آمریکا برای آقای ابوطالبی ویزای محدود صادر کند و احتمال سوم این است که آمریکایی‌ها از موضع و تصمیم‌شان در مورد عدم صدور ویزا بری آقای ابوطالبی برگردند که به نظر می رسد این احتمال سوم قابل وقوع نیست، چرا که خوی آنها استکباری است و به تعهدات و قوانین پایبند نیستند و از سویی دیگر سازمان ملل نیز سازمان ملل واقعی نیست و تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ است. البته برخی می گویند که بهتر است که خود آقای ابوطالبی از این مسئولیت انصراف بدهد ولی به نظر من چه خود او انصراف دهد و چه دولت گزینه‌اش را عوض کند هر دو یکی است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دولت ایران اگر عقب نشینی کند باید منتظر بی احترامی‌های بدتر از سوی آمریکا باشد و سابقه آنها نشان می‌دهد که آنها گام به گام جلو می‌آیند. وی با بیان اینکه اگر آمریکایی ویزای محدود نیز صادر کنند،‌ این به نفع خود آنهاست در توضیح این موضوع گفت: آنها با این اقدام خود هم ایران را تخریب کردند و عزت آن را زیر سوال بردند و از سوی دیگر مدعی می شوند که به جریانی که در ایران نسبت به آمریکا منفعل است، امتیاز داده‌اند و در واقع خروجی این موضوع این است که آمریکایی بالاخره ویزا دادند درحالیکه واقعیت این نیست.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آقای روحانی مدعی بود که می‌خواهند به پاسپورت ایرانیان احترام را برگرداند ولی آیا این اتفاق افتاده است ؟ افزود : تا قبل از اینکه سیاست خارجی ما در برابر آمریکا و غرب منفعل شود برخی از افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند به آمریکا رفتند و مشکلی نداشتند مثل خانم ابتکار، آقای شیخ الاسلام، آقای ضرغامی، آقای احمدی نژاد و حتی حمید ابوطالبی. رسایی با بیان اینکه با وادادگی در برابر آمریکا منافع ملی کشورمان تامین نمی شود، خطاب به زیباکلام که در این مناظره حضور داشت، گفت: شما مدعی هستید که ما 34 سال با آمریکا ستیزی تیشه به ریشه انقلاب و جمهوری اسلامی زده ایم، سوال من این است که ریشه‌های انقلاب چیست؟

وی با انتقاد از سخنان کسانی که می گویند که با مطالبه گری و آمریکا ستیزی منافع ملی ما تامین نمی‌شود، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ به نظر من توافق ژنو به بن بست رسیده است و به مرحله اجرا نمی‌رسد چون آمریکایی‌ها خوی استکباری دارند و آقای روحانی و آقای ظریف متوجه خواهند شد که آمریکایی‌ها و غرب نمی‌‌خواهند ما پیشرفت کنیم و آنها از مسیری که آمده‌اند بر می‌گردند البته آن موقع فشارها به ما بیشتر نیز خواهد شد.

رسایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اقدام و مطالبه‌ای که آمریکایی‌ها دارند برخلاف قوانین بین‌المللی، اصول رایج در دنیا و استقلال دولت و جمهوری اسلامی ایران است، گفت:‌ دولت و جمهوری اسلامی ایران نباید از معرفی آقای ابوطالبی کوتاه بیاید و باید بر این معرفی اصرار بورزد. وی با انتقاد از زیباکلام که مدعی بود دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای برای ما منفعتی نداشته، گفت:‌ ما از انرژی هسته‌ای در دانش پزشکی، زیست محیطی،‌ برق و بسیاری از علوم دیگر استفاده می‌کنیم و فواید این فناوری مشخص است.

رسایی افزود :‌ اگر دستیبای به انرژی هسته‌ای اینقدر بی ارزش است چرا آنها اصرار می‌کنند که ما این فناوری را نداشته‌ باشیم در حالی که خودشان دارند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه معاهدات بین‌المللی به ما اجازه می‌دهد که هر کسی را بخواهیم و تشخیص دهیم برای نمایندگی معرفی کنیم و با انتقاد از کسانی که به آمریکا اعتماد می‌‌کنند، گفت:‌ هر ملتی که به آمریکا اعتمادکرده بدبخت تر از گذشته خود شده است.

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از این صحبت زیبا کلام که به اهالی فتنه در طول این 5سال پس از انتخابات سال 88 تریبونی داده نشده است،‌ گفت:‌ مگر شما از فتنه گران!! نیستید که بارها صحبت کرده اید؟ آقای خاتمی در یک جلسه‌ای در اتاقی که صدایش در فضای مجازی نیز منتشر شده، اعلام کرده که بنده قائل نبودم که در انتخابات تقلب شده است و آقای تاج‌زاده نیز در زندان در جمع دوستانشان می‌گوید من خودم ییش از این برگزارکننده انتخابات بودم و امکان تقلب وجود ندارد با توجه به اینکه 11 میلیون اختلاف آراء نیز وجود دارد. وی گفت: در حال حاضر پاکستان بمب هسته‌‌ای دارد. در عربستان حقوق بشر به ویژه حقوق زنان رعایت نمی‌شود ، با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد مشکل اصلی غرب و آمریکا با ما استقلال ملت ایران است نه شعار مرگ بر آمریکا و همچنین دستیابی به انرژی هسته‌ایی.

زیباکلام نیز در این مناظره گفت:‌ من هم با آقای رسایی هم عقیده هستم که گویی مسئولان وزارت خارجه حواسشان به سابقه آقای ابوطالبی در اشغال سفارت آمریکا نبوده و تصور نمی‌کردند که پیشینه آقای ابوطالبی در این ماجرا اینگونه مساله ساز شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تیمی که در خصوص انتخاب سفرا با دولت همکاری می کرده گویی حواسشان نبوده که این مساله چقدر می‌تواند برای آمریکایی‌ها حساسیت برانگیز باشد، گفت: زمانی که این تصمیم گرفته شد و آقای ابوطالبی انتخاب شد، دوستان انتخاب کننده در مورد سابقه ایشان و صدور ویزا از سوی آمریکا برای وی گفتند که ایشان قبلا به آمریکا رفته و در واقع آنها فکر نمی‌کردند که در چنین فضایی ، این مشکل ایجاد شود. وی گفت: اگر یک در میلیون آقای روحانی تصور می‌کردند که آمریکایی‌ها چنین واکنشی نشان می دهند این کار را نمی‌کردند و آقای ابوطالبی را معرفی نمی کردند چرا که درگیری با آمریکا در شرایط فعلی درست نیست گرچه منتقدین تندرو در ایران و تندروها در آمریکا از این درگیری استقبال می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای آقای رسایی و همفکرانان ایشان منافع ملی ارزشی ندارد چرا که دنبال جنگ هستند، گفت:‌ انها می گویند ما با آمریکا در پیکار هستیم و باید مطالبه گری از آنها داشته باشیم. آنها 34 سال این سیاست را دنبال کردند و تیشه به ریشه منافع انقلاب و مردم زدند.

وی با بیان اینکه این افراد ستیز با آمریکا جزیی از هویتشان شده، ادامه داد:‌ آنها از سال 84 تا 92 سیاست مطالبه گری را دنبال کردند. آقای احمدی‌نژاد سیاست هجومی داشت ولی چه چیزی حاصل شد جزو این که منافع‌مان تخریب شد چه دستاوردی داشتیم؟ با کدام قدرت دنیا یک حداقل رابطه را داشتیم؟

زیبا کلام با بیان اینکه مناسب است که یک نظرسنجی در بین مردم صورت گیرد و بررسی شود که آیا مردم ایران خواهان گفتن مرگ بر آمریکا و دشمنی با ان هستند یا نه ؟ افزود : ما باید خواست مردم و منافع ملی را ملاک قرار دهیم. آقای رسایی و همفکرانانشان منافع خود را بر منافع کشور و ملی ترجیح می‌دهند برای اینکه به نوعی در جایگاه قدرت بمانند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصولگرایان به دنبال مصالحه توافق و حل کردن مساله با آمریکا نیستند،‌ گفت:‌ داستان آقای ابوطابی حدود یک ماه است که ایجاد شده است ولی آیا آقای رسایی و دوستانشان پیش از این مشکلی با سیاست خارجی دولت نداشتند؟ آنها با مصالحه مخالفند و نمی‌خواهند کشور از چاه هسته‌ای بیرون بیاید. این چاه هسته‌ایی مانند مرگ بر آمریکا، منافع و مصالحی برای آنها دارند و اگر ایشان وطن پرست و به فکر منافع ملی بودند تمام تلاش خود را به کار می بردند که این مشکل را حل شود تا منافع ملی تامین شود.

زیباکلام در ادامه خطاب به رسایی با طرح این پرسش که آمریکا ستیزی تاکنون چه منافعی برای کشور داشته است؟ در پاسخ به سئوال رسایی که در این مناظره از وی پرسیده بود ریشه انقلاب چیست گفت : مردم برای کسب آزادی ، حاکمیت قانون، لغو سانسور، آزادی مطبوعات مبارزه با استبداد و دیکتاتوری قیام کردند. وی در بخشی دیگر از این مناظره که رسایی گفت شاه به شدت واداه ی امریکا بود و یکی از دلایل انقلاب مردم ایران این موضوع بود اظهار کرد: از اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه که درآمد‌های نفتی زیاد‌تر شده بود شاه به مانند سال 32 و 33 آنچنان وابسته به آمریکا نبود و خودش تصمیم می گرفت.

این استاد دانشگاه ادامه داد : انقلاب برای آمریکا ستیزی و مرگ بر آمریکا گفتن بوجود نیامد. وی با بیان اینکه معرفی ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل مثل این است که آمریکایی ها عامل کودتای 28 مرداد را به تهران بفرستند، گفت: کاری که ما کردیم توهین به آمریکا یی ها است. گرچه آقای اصغر زاده می گوید که آقای ابوطالبی در تسخیر سفارت آمریکا تصمیم گیر نبوده و خود آقای ابوطالبی نیز گفته من فقط یک مترجم بودم ولی سیصد و پنجاه میلیون آمریکایی ایشان را در اشغال سفارت آمریکا که اقدامی بر خلاف موازین بین المللی بوده است دخیل می دانند .

زیبا کلام در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مسایل پس انتخابات سال 88 گفت: از 22 خرداد سال 88 تا به امروز قریب به 5 سال آقای رسایی و دوستانشان هر چیزی که دلشان خواسته از تریبون های مختلف از جمله تریبون مجلس، نماز جمعه و همچنین روزنامه‌ها و سایت‌ها حکومتی به عده ای که اسم آنها را فتنه گرگذاشته اند نسبت داده اند ولی آیا یک بار در طول این 5 سال، 5 دقیقه به کسانی که این آقایان می گویند عوامل فتنه و فتنه گر هستند تریبون داده اند تا از خود در برابر این سخنان دفاع کنند ؟ حتی 5 ثانیه نیز اجازه داده نشده است . این دوستان خودشان پارچه را خریدند، بریدند و پرو کردند و یک بار تریبون به آنان برای دفاع از خودشان نداند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد:‌آقای احمدی نژاد سال 84 گفت کسانی که فعالیت های هسته ای را تعلیق کردند خیانت کردند و در توضیح علت خود گفت که انرژی هسته‌ای کشور را از نظر توسعه زیر و رو می کند و در صدها صنعت استفاده می شود. من در طول 8 سال دولت آقای احمدی نژاد بارها گفتم که یک صنعت را به ما نشان بدهید که انرژی هسته‌ای به آن کمک کرده و گلی به مملکت زده است. وی گفت: ما هستی کشور را در ارتباط با دستیابی به انرژی هسته‌ای دادیم ولی چه منفعتی در برابر آن کسب کردیم؟

زیباکلام در بخشی دیگر از صحبت های خود ادامه داد : رادیکال‌ها و تندروها در داخل توافق و مصالحه با آمریکا را کار غلط می دانند. ولی دولتی که برآمده از رای مردم است سیاستش این است که کشور را از چاه ویل هسته ای نجات دهد ولی تندروها و رادیکال‌ها از این موضوع نگران هستند و فکر می کنند که با تحقق این موضوع منافعشان به خطر می افتد و در این میان معرفی کسی که در جریان اشغال سفارت آمریکا دخالت داشته به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل بهانه را به تندروهای آمریکایی و کسانی که از توافق ژنو ناراحت بودند داد. زیبا کلام در بخشی دیگر از این مناظره خطابه رسایی اظهار داشت: مردم در انتخابات 24 خرداد با انتخاب کاندیدای مورد نظر خود ، اعلام کردند که تفکر شما را نمی خواهند .

وی در پاسخ به این سئوال که ایران باید در موضوع ابوطالبی نهایتا چه کاری انجام دهد اظهار کرد؟ ایران شکایت خود را از مجاری حقوقی بکند و تمام کارهایی که باید انجام شود را انجام دهد؛ ولی مساله مهم این است که دو قوه مجریه در آمریکا و ایران تحت فشار هستند و نباید با اقدامات خود بهانه به دست تندرو ها بدهند.. این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقای رسایی و دوستانشان به دنبال این هستند که روحیه و فضایی که بین ایران و واشنگتن بعد از 35 سال به وجود آمده از بین ببرند حال این می تواند از طریق جنازه ریچارد فرای، ایران شناس باشد یا قضیه ابوطالبی گفت: اینها به دنبال منافع ملی ایران نیستند.

زیباکلام با اعتقاد بر اینکه به خاطر تحریم ها و موضوع هسته‌ای ما مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی شده ‌ایم، در این ارتباط ادامه داد: حدود 20 سال پیش در سواحل خلیج فارس میادین گازی کشف شد که ما آن را به عنوان پارس جنوبی می شناسیم ،این میادین بین ما و قطر مشترک است. ولی ما به دلیل تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای نتوانستیم آنچنان که باید و شاید از پارس جنوبی بهره برداری کنیم و فاز‌های ما بسیار عقب هستند و حاصل این موضوع این شد که قطر که حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد در سال قبل ،150 میلیارد مکعب گاز از این میادین برداشت کند و ما 50 میلیارد مکعب گاز. در واقع اگر حساب کنیم ما 40 میلیارد دلار یا به عبارتی 120 هزار میلیارد تومان در این قضیه ضرر کرده ایم در حالی بودجه عمرانی ایران در سال 92، 37 هزار میلیارد تومان بود و این موقع است که متوجه می شویم که چگونه با غرب ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا تیشه در ریشه منافع ملی کشور زده شده است. این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما باید در حال حاضر در مسیر تنش زدایی با آمریکا حرکت کنیم و توپ را به زمین تندروها نندازیم. اظهار کرد: وقتی می بینیم که چقدر منافع خود را به خاطر آمریکا ستیزی و هسته‌ای از دست داده ایم دود از سرمان بلند می شود.


نظرات شما عزیزان:

ناشناس
ساعت8:35---2 ارديبهشت 1393
خوک از سگ کمتر

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com