وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


البته این قبیل مقصرتراشی‌ها، نشانه ابتذال در تحلیل و انگشت‌نما کردن خویش است چه اینکه قریب ۱۰ ماه از انتخابات ریاست جمهوری و ۷ ماه از تشکیل دولت جدید می‌گذرد و القای اینکه مردم نمی‌دانند دولت عوض شده، طنز خنکی از آب در می‌آید! در همین حال متولیان اصلی تبلیغات پرحجم در صدا و سیما نیز مسئولان ارشد و میانی دولت بوده‌اند که از مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای مستقیم تا زیرنویس و آگهی و حتی محتوای سریال‌های تلویزیون- نظیر سریال پایتخت- حضور پررنگی داشته‌اند.

اما جالب‌تر از همه برگرداندن تدریجی فلش تخطئه به سمت خود مردم است. چنان که معاون اجرایی رئیس‌جمهور دیروز گفته است: آنچه از این ثبت‌نام [یارانه‌ها] تاکنون مشخص شده، نشانگر اطلاعات ناخوشایند در برخی زمینه‌هاست. بخش اندکی از مردم درآمد خود را بالای ۲ میلیون و پانصد هزار اعلام کرده‌اند. آنچه که مردم در ثبت‌نام ابراز کردند حداقل دستمزدها بود و این نشان می‌دهد که مردم به سمت حداقل دستمزد پیش رفته‌اند. که اگر صد در صد درست باشد نامطلوب است و اگر واقعیت هم نداشته باشد به شکل دیگری نامطلوب است.

محمد شریعتمداری در عین حال اذعان می‌کند که دولت همین روند ثبت‌نام را پیش‌بینی می‌کرد: میزان شرکت مردم در خصوص ثبت‌نام، متناسب با نظرسنجی‌ها بود. ۹۱/۲ درصد مردم در نظرسنجی رسما اعلام کرده بودند در مرحله دوم ثبت‌نام می‌کنند.
وی در عین حال صدا و سیما را تخطئه کرد که به ثبت‌نام دامن زده است!

اکنون سوال این است که آیا دولت محترم نمی‌دانسته اغلب مردم حقوقی پایین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار داشته‌اند و حالا که اعلام کرده‌اند، باید مورد تردید قرار گیرند؟ اگر دولت به اذعان معاون اجرایی رئیس‌جمهور می‌دانسته ۹۰ درصد مردم ثبت‌نام می‌کنند، پس چرا صدا و سیما را تخطئه می‌کند؟ یا رفتار مردم را ناخوشایند می‌شمارد؟! 

چرا دولتمردان محترم پس از همه فرافکنی‌ها، ۱۰ درصد هم احتمال نمی‌دهند که مقصر اصلی خود آنان هستند و چرا نمی‌کاوند که انواع حاشیه‌سازی‌های آنان در ارتکاب برخی رفتارهای غیرقانونی یا غیرمنطقی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در عدم جلب اعتماد ۹۰ درصد مردم نقش اصلی داشته است؟

به هر حال باید گفت که اتفاقا از نگاه ۹۰ درصد مردم، این رویکرد کج‌دار و مریز دولت راستگویان بوده که مورد اطمینان و خوشایند افکار عمومی واقع نشده و صورت مسئله را نباید وارونه القا کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:دولت تدبیر و امید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com