وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رئیس‌جمهور با اشاره به روابط خوب فرهنگی میان دو کشور و حضور ایرانیانی با تحصیلات عالی در اتریش، بر ضرورت ارتباط نزدیک دانشگاه‌های ایران و اتریش با یکدیگر تأکید کرد و آن را فرصتی برای توسعه مناسبات دو ملت و دو کشور برشمرد.

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های ایران و اتریش در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی، افزود: منطقه ما با معضلات و مشکلات فراوانی روبروست که تنها با گفت‌وگو و همکاری می‌توان آنها را کاهش داد و خوشبختانه ایران و اتریش در زمینه حل مسائل خاورمیانه از جمله موضوع سوریه نظر واحدی دارند. روحانی ادامه داد: در زمینه مسائل بین‌المللی نیز اهداف مشترکی از جمله مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم پیش روی دو کشور است که تعاملات وزرای خارجه ایران و اتریش می‌تواند زمینه‌ها را برای گفت‌وگو، تفاهم و تصمیم‌گیری در این مسائل ایجاد کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5، گفت: امروز طرفین به این نتیجه رسیده‌اند که تهدید و تحریم راه حل مناسبی نیست و باید از طریق مذاکرات سیاسی اقدام شود و معتقدیم اگر در این زمینه اراده کافی میان کشورهای 1+5 وجود داشته باشد می‌توان در همین مدت توافق اولیه به نتیجه نهایی دست پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً این توافق به نفع طرفین، منطقه و جهان خواهد بود؛ چراکه امروز ایران در یک جایگاه حساس منطقه‌ای قرار گرفته و با وجود منابع غنی و تاریخ و تمدن عمیق نمی‌توان آن را در انزوا قرار داد. روحانی با بیان اینکه "فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران کاملاً صلح‌آمیز و در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده و علاوه بر اینکه نمی‌خواهیم کشوری نسبت به فعالیت‌های ما نگران باشد، خواستار امتیاز اضافه‌ای نیز نیستیم"، تصریح کرد: در چارچوب مقررات و حسن نیت طرفین، می‌توان به توافق نهایی رسید.

رئیس‌جمهور همچنین به معضلات و مشکلات منطقه‌ای و گسترش افراطی‌گری و تروریسم در منطقه اشاره و بر ضرورت جدیت همه کشورها در مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت: نسبت به حل بلندمدت مشکلات در منطقه ناامید نیستیم.

سباستین کورتس - وزیر امور خارجه اتریش - نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان، روابط ایران و اتریش را مثبت توصیف کرد و با اشاره به لزوم گسترش همکاری‌ها از جمله ارتقای روابط دانشگاهی میان دو کشور، گفت: علاقه فراوانی برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد و دولت اتریش از گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com