وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به توافقات اخیر بانک‌ها برای ساماندهی بازار پول گفت: شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی خودشان پیشنهاداتی را مطرح کردند تا انضباط به بازار پول برگردد و براساس صحبت‌های رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها این تفاهم حاصل شده و به زودی بخش‌نامه آن توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این تفاهم گفت: حداقل نرخ سود سپرده 10 درصد و حداکثر آن 22 درصد تعیین می‌شود. وی تأکید کرد: نرخ سود سپرده یکساله و بیشتر حداکثر 22 درصد خواهد بود. قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد:‌ امیدواریم مؤسسات و بانک‌ها مطابق با دستورالعمل تدوین شده و تفاهم به وجود آمده نرخ‌ها را اعمال کنند که در صورت عدم اجرای آن با بانک متخلف برخورد خواهد شد.

کمیجانی در خصوص واریز اقساط پول‌های بلوکه شده گفت: تاکنون سه قسط آن به طور کامل به حساب ایران واریز شده و قسط چهارم و پنجم آزاد شده است،با احتساب آن 5 قسط از 8 قسط موجود آزاد شده که بالغ بر 2 میلیارد و 550 میلیون دلار است. به گفته وی علاوه بر پول‌های آزاد شده 3 میلیارد دلار دیگر هم که از مسیرهای دیگری مسدود شده بود آزاد شده و در اختیار کشور قرار گرفته است؛ تاکنون 230 میلیون دلار ال‌سی گشایش شده است.

کمیجانی در خصوص دلایل افزایش نرخ ارز گفت: موانعی بر سر راه انتقال پول‌ حاصل از صادرات غیر نفتی ایجاد شده بود که تا رفع این موانع در حال حاضر عرضه ارز افزایش می‌یابد و به همین واسطه تأمین ارز مواد اولیه کارخانجات و خودرو از گروه کالایی 10 به 9 انتقال یافت. قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد:‌ افزایش قیمت طلای جهانی و تحولات منطقه به ویژه اکراین به نوعی بر بازار ارز تأثیر گذاشت اما این شرایط موقتی بوده و ثبات باز خواهد گشت.

وی تأکید کرد: اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به نوعی بر افزایش قیمت دامن زد اما در مجموع باید گفت دسترسی به ارز و عرضه آن افزایش یافته و خواهد یافت و در روزهای آینده شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود. کمیجانی یکی از دلایل ایجاد رکود و تورم در اقتصاد کشور را سیاست‌های پولی و مالی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این تحریم‌ها در این شرایط تأثیرگذار بود زیرا تولید کشور به تأمین مواد اولیه از خارج وابسته بود و با ایجاد موانع بر سر این راه تولید دچار رکود شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com