وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

لازم به ذکر است که این بولتن، مقاله و تحلیل تعدادی از کارشناسان بلند پایه در خصوص جنگ در مناطق پر جمعیت را دربر می گیرد. یادلین همچنین گفت: حزب الله تنها سازمان تروریستی در جهان است که موشک های قاره پیما در اختیار دارد و تاکید کرد کشورهای زیادی هستند که سلاح های حزب الله را در اختیار ندارند.

یادلین مدعی شد ارتش اسرائیل اخلاق مدارترین ارتش دنیاست(!) که با مشکلات پیچیده ای دست و پنجه نرم می کند چرا که دشمن آن یعنی حزب الله از حمله به غیر نظامیان بی پناه ابایی ندارد حال آنکه ارتش اشغالگر از انجام چنین رفتارهایی ترس دارد چرا که به قوانین جنگی مورد تائید پیمان ها و کنوانسیون های بین المللی پایبند است. یادلین اشاره کرد که شلیک موشک به عمق اسرائیل، تصمیم سیاسی است که توسط دبیر کل حزب الله، شیخ حسن نصر الله اتخاذ می شود. 

یادلین در خلاصه این بولتن منتشر شده گفت: حزب الله سازمانی متکی بر جنگ های چریکی نیست بلکه یک سازمان تروریستی است و افزود: نابرابری قدرت نظامی اسرائیل و حزب الله در حال از بین رفتن است و در زمینه سلاح های تکنولوژی بسیار پیشرفته هر دو برابر هستند. وی اشاره کرد که حزب الله توانست هواپیمای بدون سرنشین به خاک اسرائیل بفرستد و این خود نشان از قدرت تکنولوژی بسیار پیشرفته آن دارد.

علاوه بر این، ژنرال یادلین در ادامه گفت: در حمله و شلیک به اهداف تفاوتی میان ارتش اسرائیل و حزب الله وجود ندارد اما طبق ادعای یادلین مهم تر از همه اینها این است که تفاوت ارتش اسرائیل و حزب الله در چگونگی رفتار با غیر نظامیان و پایبندی به اصول جنگی است و همین امر ارتش اسرائیل را رو در روی خطر بسیار پیچیده و بزرگی قرار می دهد.

و اما در خصوص نصب این موشک بالستیک بر پشت بام یکی از بیمارستان های بیروت گفت: گروهی از کارشناسان اسرائیلی به مدت دو سال تمام جوانب این مساله و پیامدهای آن را بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل می تواند این موشک را هدف قرار دهد هرچند تعداد اندکی از غیر نظامیان بی گناه در اثر آن کشته خواهند شد. 

وی افزود: هدف قرار دادن این موشک از بعد قانونی آن بسیار اهمیت دارد چرا که اگر اسرائیل بیمارستان را مورد حمله نظامی خود قرار دهد هرگز مشروعیت بین المللی نخواهد یافت و در صورتی که اسرائیل به این مشروعیت دست نیابد، موقعیت آن در جهان متزلزل خواهد شد. ژنرال یادلین، به سخنان دادستان نظامی اسرائیل استناد کرد که می گوید: عملیاتی وجود دارد که مشروعیت ندارد اما در چهارچوب قوانین جنگی مورد تائید پیمان ها و کنوانسیون های بین المللی جای می گیرد.

در پایان افزود: حزب الله عملا نیمی از حکومت لبنان به شمار می رود همانطور که حماس همین نقش را در نوار غزه ایفا می کند اما با وجود تمام پیچیدگی های قانونی و اخلاقی ارتش اسرائیل قادر است تا طبق معیارهای بین المللی تروریست را از بین ببرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com