وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سخنگوی دولت با تاکید بر این که ما در خصوص مسئله رفع حصر تلاش می‌کنیم، گفت: هر اخباری که در این خصوص می‌رسد دولت با حساسیت زیر نظر دارد تا بتواند حقوق شهروندی مدنظر را استیفا کند و همه شهروندان در هر جایگاهی را مورد حمایت قرار دهد. محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با انتشار فیلم «من روحانی هستم» اظهار کرد: از قوه قضاییه انتظار داریم نسبت به این موضوع رسیدگی لازم را انجام دهد، البته دادستان کل کشور اعلام کردند در راستای پیگرد قضایی و قانونی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با دفن "ریچارد فرای" در ایران، گفت: با توجه به حساسیت‌های سیاسی این موضوع و تاثیراتی که خواهد داشت و همچنین سوء استفاده‌هایی که ممکن است رسانه‌های بیگانه در این ارتباط انجام دهند، مواضع رسمی دولت در این رابطه از سوی وزارت خارجه و سخنگوی وزارت خارجه به اطلاع عموم می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که نتیجه فعالیت کمیته ویژه رسیدگی به موضوع بند 350 زندان اوین چه بوده است؟ اظهارداشت: در جلسه امروز هم از وزارتخانه هایی که مسوول پیگیری این پرونده بودند درخواست شد با قوت این کار را دنبال کنند. سخنگوی دولت اضافه کرد: قوه قضاییه هم از جایگاه قانونی این کار را دنبال می کند اما رییس جمهوری به دلیل مسوولیت هایی که در قانون اساسی دارد دستور رسیدگی داده اند. نوبخت با تاکید بر این که حفظ حقوق شهروندان حتی زندانیان مورد توجه جدی دولت است عنوان کرد: به محض رسیدن به یک جمع بندی گزارش موضوع اطلاع رسانی می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم انصراف تعداد قابل توجهی از مردم از دریافت یارانه و همچنین خرسندی برخی از این اتفاق، گفت:‌ همانطور که پیش از این گفتم روالی از سال 89 در حال اجرا بود و خانواده‌ها هر ماه از مبلغی بهره‌مند بودند؛ ما به آنها پیشنهاد کردیم از پولی را که هر ماه حتی زودتر از حقوق می گرفتند منصرف شوند تا بتوانیم فعالیت‌های عمومی در عرصه بهداشت و درمان داشته باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: 2 میلیون و 400 هزار فرد ایرانی بالغ بر 1200 میلیارد تومان از منابع یارانه صرف نظر کردند که از نظر ما جای تشکر دارد و اگر دیگران این مسئله را می‌خواهند عدم مقبولیت دولت جلوه دهند کار درستی نیست. وی ادامه داد: این یک انتخاب بود که مردم داشتند و می‌توانستند به صورت نقدی یارانه را دریافت کنند و یا‌ آن را به صورت مصارف عمومی درآورند.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره نظر دولت برای حذف یارانه افراد پردرآمد و همچنین چگونگی واریز یارانه اردیبهشت ماه گفت: حذف یارانه افراد پردرآمد در اختیار دولت است ولی ما قطعا در ماه اردیبهشت یارانه را واریز می‌کنیم. این اختیار به دولت داده شده که سقف درآمد را تعیین و عده‌ای را نیازمند و عده‌ای را غیرنیازمند عنوان کند؛ ما قانون را اجرا کردیم و تا اطلاعات ما در این زمینه کامل نباشد تلاش نمی‌کنیم آشوبی را در وضعیت اجتماعی مردم ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مجلس دولت را متهم کرده بود که از صندوق توسعه ملی برداشت کرده گفت: من به کمیسیون برنامه و بودجه رفتم و درباره استفاده از 1/4 میلیارد دلار حاصل از فروش نفت توضیح دادم و پس از توضیحات من سوالی مطرح نشد؛ اما اگر باز هم کسی سوالی داشته باشد پاسخگو هستم. نوبخت تصریح کرد: اما به شدت برداشت دولت از صندوق توسعه ملی را تکذیب می‌کنم.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت در زمینه تک‌نرخی کردن قیمت ارز گفت:‌ سیاست تک‌نرخی کردن ارز با موضوع ثبات ارز مغایرتی ندارد و در زمینه یکسان‌سازی نرخ ارز می‌توان با نظارت بر عرضه و تقاضا این تعادل را ایجاد کرد. سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شیب ملایم افزایش قیمت حامل‌های انرژی آیا درآمد درنظرگرفته شده در قانون برای دولت حاصل می‌شود یا خیر، گفت: در تبصره 21 قانون بودجه دولت این اختیار را داشت که تا سقف 48 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از افزایش قیمت‌های انرژی را به علاوه بخشی از بودجه عمومی کشور در اختیار بگیرد.

نوبخت محل صرف این درآمدها را پرداخت یارانه نقدی به مردم، پرداخت تسهیلات به تولید و حمایت از اشتغال خواند و افزود: در برابر 5 برابر شدن قیمت‌های حامل انرژی در مرحله اول طرح هدفمندی و قیمت جهانی این حامل‌‌ها افزایش 300 تومانی قیمت بنزین رشد فزاینده‌ای محسوب نمی‌شود. وی ادامه داد: اینکه نتوانستیم این افزایش سقف درآمد را به دست بیاوریم حرف درستی است چون ما در کنار این قضیه به فکر وضعیت خانوارها نیز هستیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد:‌چون منابع کمتر حاصل شده توزیع این منابع را نیز کمتر کردیم و با توجه به اینکه سقف درآمدی کمتر از حد قانون است اما تمامی تکالیف را انجام دادیم. نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر وعده دولت در گشایش فضای سیاسی امنیتی گفت: همانطور که مشاهده کردید دولت از آغاز تلاش کرد که این کار ضابطه‌مند شود و از همان روز منشور حقوق شهروندی را مشخص نمود. وی دولت را در کنار سایر قوا مسئول اجرای حقوق شهروندی خواند و اظهار داشت: هیچ مصوبه و طرحی از دولت را مشاهده نمی‌کنید که در آن حقوق شهروندان را نادیده گرفته باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com