وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اینکه در دولت قبل بسیاری از تصمیمات در ظرف چند ثانیه (یا نهایتاً دقیقه !) از ایده تبدیل به عملکرد شده مثلاً بسیاری از عزل و نصب‌ها در کوتاه ترین زمان به ثبت رسیده (!) انجام شده و بعضاً حتی مجال بازگشت از سفر به مغضوبین نمی‌داد! ( سنگالیزاسیون!) وقتی خوب فکرش را مي‌کنیم آنقدرها هم بد نبود چرا که فرصت واکنش را از مخالفان و حتی منتقدان مي‌گرفت. این درسی است که دولت روحاني مي‌تواند از آن روزهای تلخ بگیرد.

توقع هواداران و ملت عزیزی که با رای خود حماسه آفرید و خواست فضا را تغییر دهد این است که بسیاری از تصمیمات بویژه آنچه با قانون و شرع و امنیت و اقتدار کشور منافات ندارد قاطعیت و سرعت العمل بیشتری از دولت ببینند. لکن شاید برای خواننده این سوال پیش آید که پس فرق اعتدال و افراط در چیست؟! پاسخ این سوال در محتوی و موضوع مورد بحث مشخص مي‌شود.

اینکه آقایان در ناسره خود مصر بودند و شتاب زده عمل مي‌کردند اما دولت فعلی قرار است سره‌ای را که موافق و مخالف بر سر آن تفاهم دارند و مهمتر از همه اینکه با فرهنگ غنی‌مان سنخیت دارد را اجرا کند. اعتدال نباید مانع از دفاع حیثیت و اقتدار رای مردم شود. عقب نشینی‌هاي پیاپی هم ثمره‌ای جز پیشروی افراطیون نخواهند داشت.

اینکه "ریچارد فرای" کی و کجا دفن شود اصلاً دغدغه ملت رنج کشیده و ستم دیده شریف ایران نیست ( گرچه اندک آشنایی با مبانی ناب اسلام و فرهنگ غنی ايران تکلیف این قضیه "پیچیده شده" را به راحتی مشخص مي‌کند) لکن دغدغه مهم تر اینست که این گروه معدود به این نتیجه نرسد که در همه امور مي‌تواند با جنجال آفرینی و قیل و قال اهداف متعارضش را به پیش ببرد (کما اینکه متاسفانه تا الان اینگونه بوده است).

می گویند شاید اگر "فرای" زنده بود و این صحنه‌ها را مي‌دید از وصیت خود منصرف مي‌شد چون او انسانی بود که سالها تلاش کرد ایران را به شیوه ای علمی به مردم دنیا بشناساند ولی امروز در همان ایران به او لقب "آشغال" و "جاسوس" داده‌اند. البته با آنچه در مورد ایشان شنیده و خوانده‌ایم مي‌دانیم که ریچارد بزرگتر از آن بوده که افکار چند نفر را به پای چندین میلیون بنویسد لکن اگر این چندین میلیون در مقابل فریادهای آن چندین نفر سکوت کند به استناد ضرب المثلی قدیمی ممکن است در آن ردپای "تایید" دیده شود اگر چه که این موضوع اساساً برای ایران شناسان و ایران دوستان منتفی است ولی باید قبول کنیم که همه مردم دنیا ایران شناس و ایران دوست نیستند!

کوتاه سخن اینکه عموم مردم به "تدبیر"دولت "امید" بسته‌اند و انتظار ملت شریف از منتخبشان اینست که در اینگونه مسائل که حتی جناح مخالف کلیات آن را قبول دارد (به سخنان حداد عادل و احمدی نژاد در وصف ریچارد فرای در زمان حضور ایشان در ایران - بهمن 1386– رجوع شود. ) به گروه انحصار طلب افراط گرا اجازه خودنمایی و برهم زدن آرامش داخلی و بین المللی را ندهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com