وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رئیس برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد به این نکته اشاره کرده است که نیروهای مسلح در سوریه گاهی به دلایل تاکتیکی به غیرنظامیان نیز حمله و به طور آشکار موازین حقوق بشر را در این کشور نقض می‌کنند. در گزارش آموس همچنین آمده است که نیروهای دولتی و مخالفان اجازه نمی‌دهند یاری‌رسانان سازمان ملل متحد برای کمک به زخمیان و آسیب‌دیدگان به محل حادثه بروند. این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه مصوبه‌اش به روشنی از دولت و نیروهای مخالف دولت این کشور خواستار این امر شده بود.

یکی دیگر از موانع کار برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد سدهای اداری است که دولت بشار اسد، بر سر راه گروه‌های امدادگر می‌گذارد. گفته شده است که دولت سوریه در بسیاری موردها از صدور ویزا برای سازمان‌های امدادگر سر بازمی زند و از ورود افراد این سازمان‌ها به سوریه جلوگیری می‌کند. آموس از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار دخالت برای بهبود اوضاع سوریه شده است. او می‌خواهد که این سازمان جهانی همان گونه که در نمونه بحران بوسنی عمل کرد، در مورد سوریه نیز از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد در ارتباط با "نقض صلح و تجاوز" استفاده کند.

نظر رئیس برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد درباره تصمیم‌گیری علیه دولت سوریه بر مبنای فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد در حالی مطرح می‌شود که روسیه با استفاده از این فصل در قطعنامه‌ای در ارتباط با دولت سوریه به شدت مخالف است.

خشونت‌ها همچنان ادامه دارند

شمار کشتگان دو انفجار در شهر حمص به ۱۰۰ نفر رسید. گروه ناظران حقوق بشر سوریه، اعلام کرد که جبهه اسلام‌گرایان النصرت سوریه، شاخه سوریه‌ی شبکه تروریستی القاعده، مسئولیت این دو حمله را به عهده گرفته است. اسلام‌گرایان النصره سوریه گروهی سنی مذهب هستند که به شدت با گروه‌های شیعی مخالفت می‌ورزند و با آنها مبارزه می‌کنند.

تروریست‌ها در محله علوی‌نشین "الصحرا" در شهر حمص دو خودرو را که در آنها مواد منفجره جاسازی کرده بودند، در فاصله زمانی کوتاهی منفجر کردند. از دیگر خبرهای خشونت‌بار در سوریه اعدام ده نفر توسط اسلام‌گرایان دولت اسلامی عراق و شام، موسوم به "داعش"، بوده است. این ده تن در شهر الرقه اعدام شده‌اند. گفته می‌شود اسلام‌گرایان "داعش" دو نفر از این افراد را به صلیب کشیده‌اند.

ثبت نام 24 نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری

در چنين اوضاعي، رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور به 24 تن رسید. محمد جهاد اللحام، روز پنجشنبه که آخرین روز نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود، اعلام کرد که با درخواست نامزدی محمد تیجان، آخرین کسی که درخواست نامزدی در انتخابات را داده است، تعداد نامزدهای انتخاباتی سوریه به 24 تن رسید.

ناظران غربي و مخالفان سوري، اين انتخابات را فرمايشي و طراحي شده ارزيابي كرده و اخضر الابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه، نيز در همين راستا گفته است چون بشار اسد نشانه‌اي از عقب نشيني نشان نداده و براي سومين بار قصد دارد رييس‌جمهور باقي بماند، به روند آشتي بين طرفين نوميد است و از اين سمت كنار خواهد رفت. برخي از ديپلمات هاي غربي، خبر دادة‌اند كه كمال مرجان وزير خارجه سابق تونس احتمالا جايگزين ابراهيمي خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com