وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

به گزارش «شيعه نيوز»، "محمد صادق الحسيني" کارشناس ارشد مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ورود "کوفي عنان" فرستاده ويژه سازمان بين‌الملل به سوريه و ديدار با بشار اسد رئيس جمهور اين کشور و همزماني اين سفر با عمليات تروريستي الحوله، اخراج سفراي سوري از کشورهاي اروپايي را در راستاي فشار آوردن بر حاکميت دمشق برشمرد.
وي با اشاره به ناکامي طرح هاي عربي براي باز کردن راه دخالت نظامي در امور سوريه، از تلاش جامعه عربي و غربي براي به شکست کشاندن طرح کوفي عنان سخن گفت و افزود: حملات همه جانبه‌اي که عليه دمشق صورت گرفت در حقيقت به مثابه يک جنگ جهاني تمام عيار بود که به ياري خدا، انسجام ملت سوريه همه توطئه‌هاي بيگانگان را نقش بر آب کرد.
الحسيني هدف اصلي کشورهاي عربي و غربي از هدف قرار دادن سوريه را از بين بردن حلقه وصل ميان جمهوري اسلامي ايران و مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين دانست و گفت: عدم همراهي ملت سوريه با اغتشاشگران همه دسيسه‌‌هاي خارجي و معارضان همنوا با رژيم صهيونيستي و دشمنان امت عربي را نقش برآب کرد و لذا ملاحظه مي‌کنيم که مجموعه‌هاي مسلح شيوه ترور و کشتار بيگناهان براي متهم ساختن نظام بشار اسد را سرلوحه قرار داده‌اند.

وي با اشاره به سفر اخير کوفي عنان به دمشق و ديدار با رئيس جمهوري سوريه، عمليات تروريستي الحوله را ناشي از هراس نيروهاي مسلح و حامي عربي و غربي آنها از به سرانجام رسيدن طرح عنان در حل تحولات سوريه خواند و تصريح کرد که سنگ اندازي‌ها فرا روي طرح عنان از سوي غربي‌ها در حالي است که طرف غربي خود مبتکر اين طرح بوده است و چنين امري سياست يک بام و دو هواي غربي‌ها در قبال تحولات سوريه را نشان مي‌دهد.

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه ناآرامي‌هاي سوريه را حاصل حمايت‌هاي مالي،‌اطلاعاتي،‌جاسوسي و تسليحاتي کشورهاي عربي و غربي از مجموعه‌هاي مسلح برشمرد و گفت: با وجود بسيج همه امکانات دشمنان ملت سوريه ولي حمايت‌هاي ملت سوريه از نظام دمشق، همه توطئه‌هاي آنان و مزدوران جيره خوار ليبيايي، تونسي، اماراتي، قطري و سعودي و ... را ناکام گذاشته است.

وي در ادامه از محاصره شش ماهه شهر شيعه نشين "الفوعه" در استان ادلب خبر داد و افزود: اهالي اين منطقه به خاطر شيعه بودنشان از سوي مجموعه‌هاي مسلح و دشمنان ملت سوريه محاصره شده و تاکنون 50 تن از آن با کارد سر بريده شده‌اند. اين شهر تنها 25 هزار نفر جمعيت دارد. اين جنايت‌ها علاوه بر کشتار جمعي اهالي مناطق سني نشين سوريه صورت مي‌گيرد و اين نشان مي‌دهد که تروريست همه آحاد ملت سوريه را هدف قرار مي‌دهن

توسط: سید مهدی رضوی ثانی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: ׀ تاریخ: یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com