وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

درگیری ها که در این منطقه درحال وقوع است نمی تواند ارتباط ژیم صهیونیستی را با وقایع نظامی در این مکان، مخفی نگه دارد. مقامات رژیم صهیونیستی از مدتی پیش مراکزی را برای درمان مجروحان افراد مسلح در ساحل طبریا ایجاد کرده بودند و به آنها اجازه دادند تا در این منطقه تردد و از حمایت لوجستیکی اردن استفاده کنند. مقامات اسرائیلی به این کار بسنده نکرده و جبهه حومه القنیطریة را برای کاهش فشار بر گروه‌های مسلح در حمص قدیم و حلب باز کردند، ارتش اسرائیل از یک فرماندهی علمیات مرکزی به سرکردگی عبداله البشیر النعیمی فرمانده شورای نظامی در این منطقه راه اندازی کرد.

با وجود تمامی این اقدامات رژیم صهیونیستی مرحله جدیدی از حمایت گروه های مسلح را آغاز کرد و تنها به تسهیلات لوجستیکی بسنده نکرد. «بینی گاتیس» رئیس ستاد مشترک در ارتش اسرائیل یک واحد ویژه جدید به اسم پاشان را در منطقه جولان اشغالی راه اندازی کرد که در تماس مستقیم با گروه های مسلح قرار دارند. پاشان یک گروه ذخیره بوده که به خدمت فراخوانده شده است.


چیزی که قابل تامل است اسم این واحد نظامی است که ماموریت تماس با گروه های مسلح را در مرزهای جولان اشغالی بر عهده گرفته است. اسم پاشان در عبری به معنی سرزمین مسطح و آماده شده است. از نگاه تاریخی اسم بخشی در کنعان بوده که حوران، جولان و اللجاه را شامل می شده و از صخره ها و خاک های آتش فشانی تشکیل شده بود. خاک این منطقه بسیار حاصل خیزو آب آن فراوان بوده است که مرز آن در شمال به سرزمین دمشق، از شرق به بادیه سوریه ، از جنوب به سرزمین گلعاد و از غرب به نهر اردن منتهی می شد.

در طرف شرقی این سرزمین کوه السویداء بوده است که در قدیم به آن کوه پاشان اطلاع می شده است. در منطقه جولان یک سلسله تپه های از شمال به سمت جنوب کشیده شده است که آتش فشان های قدیمی خاموش است.

وجه تسمیه نمادین واحد پاشان که ماموریتش در امتداد این منطقه تعریف شده است اشاره ای بسیار واضح به دیواری است که دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به همراه ارتش این رژیم از طریق واحد پاشان در تلاش است تا زمینه آن را فراهم کند.


این کار از طریق رایزنی با گروه های مسلح در این منطقه که از اهمیت راهبردی برخوردار است، صورت گرفت؛ به گونه ای که ارتش رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه های مسلح بسیار پیش رفته است تا به این وسیله امنیت سربازان اسرائیلی را که در منطقه مرزی در حال پاکسازی میدان های مین هستند، تامین کرده و تردد گروه های مسلح را از حومه غربی دمشق به درعا و منطقه تل الجابیه و از آنجا به تل الحص و تل المجامیع آسان کند.

این واحد یکی از ساختارهای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی تشکیل می دهد که از پشیبانی سامانه اطلاعاتی مارس که به دستگاه های حسگر دیجیتال مجهز است، بهره می برد.

یائیر جولان رئیس فرماندهی منطقه شمالی در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما این واحد نظامی را در جولان ایجاد و آن را به بهترین کادر مجهز کردیم تا از هر زمان دیگری در گذشته آماده تر باشد.


در همین رابطه شبکه ۱۰ اسرائیل گفت که واحد ویژه «میتار» در ارتش اسرائیل ماموریت شلیک موشک های تموز را به سمت سوریه بر عهده دارد و این واحد به صورت مداوم روند عملیات نظامی را منطقه القنیطرة و حومه آن زیر نظر دارد و تلاش می کند تا گروه های مسلح را برای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه به مناطق مرزی هدایت کند.

با وجود تمام این تلاش ها ارتش سوریه توانایی وارد کردن ضربه های کاری به گروه های مسلح را دارد، که در چند محور و با قدرت آتش بالا با آنها درگیر است. آخرین ضربه ارتش سوریه به گروه های مسلح کمینی بود که در جاده ارتباطی بین سعسع و حومه القنیطرة برای آنها طراحی شده بود که حکایت از آمادگی ارتش سوریه برای مقابله با حوادث تازه در این جنگ و واکنش سریع در برابر تمامی احتمالات دخالت نظامی رژیم صهیونیستی را دارد.
منبع:مشرق


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com