وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در این نوار دختران با حجاب کامل و در حال نماز در یک منطقه که محل آن مشخص نیست نمایش داده می‌شوند. این در حالی است که فرماندار ایالت بورنو در نیجریه گفته است اطلاعاتی در مورد محل نگهداری حدود ۲۰۰ دانش آموز ربوده شده توسط بوکو حرام در دست دارد. کاشیم شتیما، فرماندار بونو گفت گزارش‌هایی از رؤیت دختران را برای تایید در اختیار ارتش گذاشته است.

بوکو حرام (آموزش غربی حرام) اذعان کرده که این دختران را ربوده است و مي‌گوید آنها هرگز نباید به مدرسه مي‌رفتند و در عوض باید ازدواج مي‌کردند! این گروه همچنین تهدید کرده این دختران را به عنوان "برده" بفروشد. ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام گفته است این دختران به اسلام گرویده‌اند اما تا آزادی زندانیان این گروه در اسارت نگه داشته خواهند شد. گروه افراطی بوکوحرام پیش از این تهدید کرده بود که این دختران را خواهد فروخت.

در ویدئو منتشر شده، ده‌ها دختر روی زمین نشسته‌اند و پرچم سیاهی كه با پرچم القاعده مشابهت دارد، بالای سر آنان گرفته شده است. سه نفر از دختران نگون بخت، در ویدئو صحبت می‌کنند، دو نفر از آنان می‌گویند که مسیحی بوده‌‌اند اما به اسلام گرویده‌اند.
رهبر بوکوحرام در ویدئو می‌گوید: "این دخترها، این دخترهایی که شما به آنها مشغولید، ما در واقع آزادشان کرده‌‎ایم. این دختران مسلمان شده‌اند."  اکثریت دانش‌آموزان ربوده شده مسیحی هستند.

گروه اسلام‌گرای بوکو حرام، که نام رسمی آن به عربی "جماعة أهل السنة للدعوة والجهاد" است، بیش از یک دهه است که در شمال شرقی نیجریه و شمال کامرون و نیجر فعالیت می‌کند. دامنه اقدامات بوکو حرام به ابوجا، پایتخت نیجریه نیز کشیده شده است.

در همين حال، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد داده است که سران کشورهای همسایه نیجریه جلسه مشترکی تشکیل دهند و درباره یک استراتژی مشترک و یک واکنش مورد تایید همگان نسبت به فعالیت تروریست‌های بوکوحرام گفت‌وگو کنند.

کمپین جهانی برای آزادی دختران ربوده‌شده با
حمایت میشل اوباما تشکیل شده است


به گزارش دويچه وله، به گفته اولاند در صورت توافق همه کشورها، این نشست در روز شنبه آینده برگزار خواهد شد و سران کشورهای نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین در این نشست احتمالی حضور خواهند داشت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز اعلام آمادگی کرده است که در عملیات جستجو برای یافتن دختران ربوده‌شده و نیز مقابله با "ترورهای بیرحمانه" با نیجریه همکاری کند. همچنین سخنگوی رئیس‌جمهور نیجریه گفته است، این کشور از "دانش تخصصی اسرائیل در مبارزه با تروریسم که در جهان مشهور است" استقبال می‌کند.

قبلا، آمریکا و بریتانیا نیروهایی از پلیس و ارتش خود را برای کمک به عملیات جستجوی دختران ربوده‌شده به نیجریه فرستاده بودند. فرانسه نیز روز شنبه گذشته یک تیم تخصصی را به نیجریه فرستاد. دولت نیجریه به دلیل واکنشی توام با تردید نسبت به ربودن دختران زیر فشارهای شدید بین‌المللی قرار گرفته بود.

گروه اسلامگرای بوکوحرام که به عنوان شاخه نیجریه طالبان شناخته شده‌ است، از سال ۲۰۰۹ تا کنون چندین عملیات تروریستی علیه پلیس، ارتش و ادارات دولتی و نیز در کلیساها و مدارس انجام داده است. تنها از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۱۴) تاکنون ۱۵۰۰ نفر در اثر این رشته عملیات جان خود را از دست داده‌اند. هدف گروه بوکوحرام تشکیل یک "دولت اسلامی" در شمال نیجریه است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com