وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

خبرگزاری رسمی سعودی بر پایه بیانیه وزارت کشاورزی این کشور اعلام کرده که ویروس یاد شده در مجاری تنفسی شترها نیز مشاهده شده‌ و امکان انتقال آن از طریق شتر نیز وجود دارد. وزارت بهداشت عربستان سعودی به شهروندان این کشور توصیه کرده که از شتر دوری کنند و هر کس هم مجبور است به نوعی به شتر نزدیک شود، باید از دستکش و ماسک دهان استفاده کند

وزارت بهداشت عربستان سعودی به شهروندان این کشور توصیه کرده که از شتر دوری کنند و هر کس هم مجبور است به نوعی به شتر نزدیک شود، باید از دستکش و ماسک دهان استفاده کند. این وزارتخانه هم‌چنین از مردم خواسته که گوشت و شیر شتر را پیش از خوردن به دقت پخته و بجوشانند.

ازدیاد تعداد قربانیان ویروس «مرس» در عربستان، بحث دیگری را هم در این کشور دامن زده و آن چگونه نامیدن مبتلایان درگذشته از بیماری است. شیخ عبدالعزیز الشیخ، مفتی عربستان گفته که قربانیان را باید «شهید» خواند زیرا به خاطر یک بیماری واگیر جان باخته‌اند. اما برخی دیگر از شیوخ مذهبی با این کار مخالفت کرده و گفته‌اند که «مرس» هنوز یک اپیدمی نشده تا بتوان مبتلایان درگذشته را شهید خواند.

ویروس «کرونا» یا «مرس» پیش از همه موجب از کار افتادن کلیه و ذات‌الریه شدید می‌شود و هنوز واکسنی برای آن تهیه نشده است. این ویروس که برای نخستین مرتبه در شبه‌جزیره عربستان مشاهده شد، شباهت زیادی به ویروس سارس دارد که در سال ۲۰۰۳ در جهان شیوع یافت و جان بسیاری را گرفت. در این میان،مقامات درمانی و بهداشتی آمریکا، روز دوشنبه از دومین مورد ابتلا به «مرس» در فلوریدا خبر دادند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر آمریکا طی بیانیه‌ای از شناسایی دومین مورد ابتلا به ویروس «وارداتی» خبر داده است. «مرس» در آمریکا به عنوان «سندروم تنقسی خاورمیانه» و یک بیماری وارداتی شناخته می‌شود. نخستین مورد ابتلا مربوط به مسافری بود که مدتی در عربستان و سپس در هند به سر برده بود. مقامات اردنی نیز روز دوشنبه از پنجمین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس «مرس» خبر دادند. آخرین قربانی پرستاری ۲۶ ساله بوده است. سازمان بهداشت جهانی برای بررسی ابعاد این بیماری، کمیته ویژه‌ای در ژنو تشکیل داده‌ است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com