وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

حزبی که ۲۷۲ کرسی از مجموع کرسی‌های مجلس را کسب کند مأمور تشکیل کابینه خواهد شد. اگر هیچ کدام از احزاب موفق به کسب این تعداد از کرسی‌ها نشوند دولت ائتلافی تشکیل می‌شود. حزب حاکم کنگره ملی (INC) مهم‌ترین رقیب در میان احزاب شرکت‌کننده در این انتخابات به شمار می‌رود. این حزب که از ۱۰ سال پیش بر هند حاکم است به رهبری رائول گاندی پا به میدان رقابت‌ها گذاشته است.

حزب کنگره ملی به دلیل تورم بالا، ضعف اقتصاد و رسوایی‌های متعدد فساد تضعیف شده و طبق نظرسنجی‌ها، ممکن است نیمی از آرای خود را در این دوره از انتخابات از دست بدهد. مانموهان سینگ، نخست‌وزیر ۸۱ ساله هند، اعلام کرده است که بعد از دو دوره نخست‌وزیری تمایلی برای کاندیداتوری در این دوره ندارد. در این انتخابات برای نخستین‌بار میزبان حزب "شهروندان عادی" (AAP)، به رهبری آرویند کجریوال نیز در رقابت‌ها شرکت کرده است. این حزب توانست در ماه‌های گذشته حامیان زیادی کسب کند.

به نظر نمی‌رسد که هیچ کدام از احزاب شرکت‌کننده به تنهایی بتواند حد نصاب ‌آرا برای تشکیل کابینه را به دست بیاورد. گزارش‌ها حاکی از آن است که حضور مردم در اغلب حوزه‌های رأی‌گیری بی‌سابقه است. در برخی از مناطق مسلمانان یا مائوئیست‌ها انتخابات را تحریم کرده‌اند. میزان مشارکت در انتخابات در این مناطق کم گزارش شده است. فضای انتخابات عموما آرام گزارش شده است. نتایج انتخابات روز جمعه ( ۲۶ اردیبهشت) اعلام خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com