وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دو سخنرانی مهم خود از نگرانی هایش در مورد توافق نهایی صحبت کرده و هرگونه توافق بالقوه که منجر به «برداشتن تحریم های ایران» شود وی در عین حال «توانمندی (هسته ای) ایران حفظ شود» را محکوم کرده است. نتانیاهو در سخنرانی 27 آوریل خود در روز گرامیداشت هولوکاست گفت: «چنین توافقی که باعث می شود ایران به کشوری در آستانه توانمندی هسته ای تبدیل شود، کل جهان را در آستانه یک پرتگاه قرار خواهد داد.»

وی در ادامه افزود: «برخلاف شرایط ما در دوره هولوکاست که مانند برگ هایی در دست باد، بی دفاع بودیم، حال ما قدرت زیادی برای دفاع از خود داریم و آماده هر ماموریتی هستیم.» یاکو آمیدرور، مشاور سابق امنیت ملی اسراییل و آموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل نیز با تکرار همین حرف‌ها هشدار دادند اگر برنامه هسته ای ایران برچیده نشود، این کشور می تواند برنامه هسته ای خود را به طور محرمانه بار دیگر آغاز کند.

آمریدور در اینباره نوشت: «مقامات اطلاعاتی آمریکا به طور علنی اعتراف کرده اند که نمی توانند به طور دقیق مشخص کنند که زمان واقعی فرار هسته ای ایران به سمت تولید تسلیحات هسته ای کی خواهد بود.» وی در ادامه افزود که حتی اگر سرویس اطلاعاتی غرب بتواند تلاش ایران برای فرار هسته ای را شناسایی کنند، نمی توان در مورد اجرای اقدام نظامی، به دولت اوباما تکیه کرد.

ایهود باراک، وزیر جنگ پیشین اسرائیل نیز با انتقاد از موضع مذاکراتی دولت اوباما در کنفرانس هفته گذشته در واشنگتن استدلال کرد که اگر آمریکا تصمیم به استفاده از گزینه نظامی بگیرد، می توان تاسیسات هسته ای ایران را در عرض یک شب نابود کرد!

با این وجود تحلیل گران تردید دارند که اظهارات علنی نتانیاهو تاثیری بر دولت اوباما داشته باشد. مایکل روبین، محقق انستیتوی امریکن انترپرایز و مشاور سابق پنتاگون در دوره ریاست جمهوری جورج بوش می گوید: «احتمال اینکه لفاظی های نتانیاهو تاثیری بر اوباما بگذارد اندک است. اوباما علاقه ای به نتانیاهو ندارد و هرچه این رهبر اسرائیلی بگوید را رد می کند. نتانیاهو هم به نوبه خود کمکی به خود نکرده و هرگاه که حرف زده، تمام آنچه در ذهن افراد بی طرف تداعی می شود کاریکاتوری از یک بمب است.»

ابرامز در اینباره گفت: «هر انتقادی که از جانب اسرائیلی‌ها مطرح می شود با استقبال جمهوری خواهان روبرو است اما سوال اصلی این است که دموکرات‌ها چه خواهند کرد. با اوباما همراه می مانند؟ به طور کامل؟ یا تا حدودی فاصله می گیرند؟ مشکل اسرائیلی‌ها این است که کمپین بزرگی از کاخ سفید می گویند یا باید به این توافق دست بیابیم یا بجنگیم.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com